Deadringer Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 x800 er et KONGE kort så dette forundrer meg ikke i det hele tatt! Lenke til kommentar
chil Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 ATi Cheating in 05 to get boost in 3dmark05 (Jeg har ikke lest alt som står der enda) http://forums.guru3d.com/showthread.php?th...10&pagenumber=1 Uff da! 6800Ultra screen X800 screen disse bildene viser jo helt klart at det er noe merkelig med ATI kortene under tesinga, kan de med ATI kort bekrefte at det samme skjer med deres kort under kjøring av 3dmark05? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Jeg kan bekrefte at det skjer, men kun ved max AS, noe som ikke akkurat gir noe boost i performance.... frame 985 (obs filen er stor) Edit: "feilen" oppstår ikke når det kjøres med standard innstillinger. Kun når en velger "Texture Filtering: Anisotropic" og setter "Max Anisotropy: >4" Endret 3. oktober 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 En annen ting, se nermere på skarpheten i de to bildene. Skal en først gjøre en sammenligning med max detaljer på ATI kortet, så får en da søren meg gjøre det samme med nVidia kortet! Makan til tullete opplegg Om en tilpasser AS instillingen så de blir noenlunde lik, er ikke feilen synlig på noen av de..... Klassisk ATI vs nVidia tull Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 det er jo ingen kort som per dags dato klarer å drive 3dmark 05 smooth. noe (hvis ikke jeg husker feil) hi end kortene som fantes da 03 versjonen kom ut klarte. ergo, har futuremark laget denne versjonen for krevende kanskje? Men kanskje det presser ati og nvidia til å lage enda bedre grafikk prosessorer... Lenke til kommentar
Zero dud Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 jeg ville sagt at Nvidia sine bilder var bedre og se på. når dere snakket om skarphet. jeg ville sagt at Nvidia var litt mer klarer og se på. på gulvet. ATI gikk litt som en sirkel der så Nvidia var helt fint. men nå ska kje eg laga slik ein ATI vs Nvidia Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 jeg ville sagt at Nvidia sine bilder var bedre og se på. når dere snakket om skarphet. jeg ville sagt at Nvidia var litt mer klarer og se på. på gulvet. ATI gikk litt som en sirkel der så Nvidia var helt fint. men nå ska kje eg laga slik ein ATI vs Nvidia Du skal ikke få skylden for å lage en ATI vs Nvidia tråd. Med denne topicen var det lite annet å forvente dessverre. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Nvidia sin 6800 serie er jo bedre enn Ati sin X800 serie i spill anyway, driter i hva 3dmark testen sier. 6800 serien støtter Ps 3.0 også. Edit: Ser at Ati jukset nå. :!: Endret 4. oktober 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Mulig jeg er litt sær, men jeg vil heller ha det kortet som er raskest/best på spill enn det som er raskest i 3DMark. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jeg kan bekrefte at det skjer, men kun ved max AS, noe som ikke akkurat gir noe boost i performance.... frame 985 (obs filen er stor) Edit: "feilen" oppstår ikke når det kjøres med standard innstillinger. Kun når en velger "Texture Filtering: Anisotropic" og setter "Max Anisotropy: >4" Men hva skjer når du tvinger AF i kontroll panelet til driveren i stedet? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) jeg ville sagt at Nvidia sine bilder var bedre og se på. når dere snakket om skarphet. jeg ville sagt at Nvidia var litt mer klarer og se på. på gulvet. ATI gikk litt som en sirkel der så Nvidia var helt fint. men nå ska kje eg laga slik ein ATI vs Nvidia Det er dette som er moire og det forekommer kun når AF blir satt i 3DMark istedet for i driveren og det er dermed ikke der med default instillinger. Så hvordan er dette juks Nikkor? X800 CP forced AF Endret 4. oktober 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Nvidia sin 6800 serie er jo bedre enn Ati sin X800 serie i spill anyway, driter i hva 3dmark testen sier.6800 serien støtter Ps 3.0 også. Edit: Ser at Ati jukset nå. :!: nVidiot, vet du i det hele tatt hva 3Dc er, vet du at SM3.0 bare er noe oppskrytt dritt? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 vet du at SM3.0 bare er noe oppskrytt dritt? Som ati skal implementere i R500? Jeg er ikke enig i at SM3 er "noe dritt" noe jeg mener vil bli mer synlig etterhvert som spillene med SM3 støtte kommer. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 nVidiot, vet du i det hele tatt hva 3Dc er, vet du at SM3.0 bare er noe oppskrytt dritt? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Sannsynlighetten for at den karen fortsatt har bleier er jo ganske stor Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 nVidiot, vet du i det hele tatt hva 3Dc er, vet du at SM3.0 bare er noe oppskrytt dritt? og årets mest seriøse post går til Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Vel, når det gjelder å svare med samme mynt kan jeg halveis forstå det. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) umulig å forstå Vel.. vi blir vel alle litt irritert og frustrert til tider. Det er lett for at man sier noe som i ettertid kan ses på som lite gjennomtenkt. Jeg for min del er ganske lei av ati vs nvidia krangler og syns det er på tide at folk enes om at både nvidia og ati har svært gode kort, og at de begge har gode valg i de forskjellige prisklassene. Endret 4. oktober 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Som jeg sa for noen poster tilbake så var det alt for tidlig for å rope ulv, nå viser det seg at det sannsynligvis er en bug mellom 3dmark05 og driveren, da dette problemet ikke oppstår om man bruker kontrollpanelet til ati isteden for Futuremark sitt interfas. Så vi kan trygt si at det hele har vært en stor røyksky hvor Fanboys selvsagt har måttet hyle ekstra høyt, når det egentlig ikke var noe spesielt å hyle for, anbefaler dermed å ta "all juksing" med en stor klype salt til det kan bevises at det er juksing uansett om det kommer fra Nvidia eller ati. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå