Boralis Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 når nVidia kom med noe ala dette til o3 ble det RAMASKRIK, men når ati gjør det er det plutselig helt greit.er det bare meg eller virker forumet "litt" pro ati? Tja de har jo optimalisert driverne de og og går i tillegg ut med egen pressemelding om at de har klart over 7200 med ultrakortet , ser ingen ramaskrik jeg Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Nu er nvidia konge kort med den nye driveren 66.81 http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...readid=17296854 New forceware 66.81 gives 700+point increase 3Dmark05 was 4300 ish now 5169 Endret 2. oktober 2004 av kirjogra Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 3DMark®05 Approved Drivers Reviewed and Approved ATI Drivers For the launch of 3DMark05 we have approved the following ATI drivers: » BETA Catalyst 8.07 Drivers - WinXP » BETA Catalyst 8.07 Drivers - Win2000 » Catalyst 4.9 Drivers - WinXP » Catalyst 4.9 Drivers - Win2000 Notes: The BETA Catalyst 8.07 Drivers are approved for the launch previews of 3DMark05 only. The drivers have been tested with the X800 Series and the DX9 compliant 9x00 series. Reviewed and Approved NVIDIA Drivers For the launch of 3DMark05 we have approved the following NVIDIA drivers: » BETA ForceWare 66.29 Drivers - WinXP » BETA ForceWare 66.29 Drivers - Win2000 » BETA ForceWare 66.51 Drivers - WinXP » BETA ForceWare 66.51 Drivers - Win2000 Legg merke til at 66.81 fortsatt ikke er godkjent som Whql eller godtatt fra Futuremark, man bør være skeptisk til en driver inntill det kan bevises at den ikke inneholder juksekode som gjør at man får bedre poeng uten grunnlag. Merk jeg sier ikke at Nvidia jukser med 66.81, bare at vi må vente litt før vi kan si at det er en gyldig driver, det samme gjelder også for mange beta drivere til ati som ikke har whql godkjenning. Mange som har hoppet i taket og så har det vist seg at driveren inneholdte en "bug" som gjorde at deler av grafikken ikke ble tegnet og at dermed benchmarken gikk fortere. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Nå leste ikke gjennom alt sammen, så det jeg sier kan være feil... Men det jeg vil fram til e at på den nettsiden viste de bare noen bilder av scoren til 3DMark 05.. Greit nok at ATI er/var best der. Men kan ikke si at dette er riktig, pga det er altfor lett å tulle med bilder slik at det blir annerledes.. Så ikke kom å si at ATI er "best" eller at Nvidia... Hitil er de omtrent like gode Hvis det er noen som kan komme med sikre kilder så skal jeg tenke meg om en gang til.. men ellers gir jeg F¤### Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) ATi Cheating in 05 to get boost in 3dmark05 (Jeg har ikke lest alt som står der enda) http://forums.guru3d.com/showthread.php?th...10&pagenumber=1 Endret 3. oktober 2004 av kirjogra Lenke til kommentar
TDK Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 ATi Cheating in 05 to get boost in 3dmark05 (Jeg har ikke lest alt som står der enda) http://forums.guru3d.com/showthread.php?th...10&pagenumber=1 Uff da! 6800Ultra screen X800 screen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) http://forums.guru3d.com/showthread.php?th...10&pagenumber=1 Uff da! 6800Ultra screen X800 screen Jeg ser at grafikken i det området med lys på X800 bildet er dårligere, men hva er galt med det andre området? Endret 3. oktober 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Jeg ser at grafikken i det området med lys på X800 bildet er dårligere, Dette er moire som kommer fram når man setter på AF i 3DMark05, hvis man tvinger AF i CP istedet er det ikke der. men hva er galt med det andre området? Vet ikke. X800 ser skarpere ut her. Endret 3. oktober 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
jag Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Når jeg veksler mellom de to screensa ser jeg klar forskjell mellom ati og nvidia. Ati sitt ser egenltig ikke så ille, kan virke mer skarpere ved første øyekast. Etter å ha veksla fram og tilbake en stund er det tydelig av nvidia sitt er det mest detaljerte og "riktige". Se spesielt på tanken øverst i vesntre hjørne. Lys og skygge er mest riktig på nvidia, og teksturene "glattere" og jevnere? EDIT: Over hele bildet til ati er det en slags "regnbue-effekt" i tillegg, ikke bra. Endret 3. oktober 2004 av jag Lenke til kommentar
C3PO Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Elite Basterds test av både ATI og Nvidia kort Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Blir uansett spennende å se hvordan dette utvikler seg, men som sagt det kan godt hende det er et problem med drivere som forårsaker dette, eller at ai ikke helt fungerer som den skal. Litt tidlig å rope ulv enda, så dere bør nok smøre dere med tålmodighet og ignorere alle fanboys som kommer til å dukke opp ganske raskt og flame i en eller annen rettning. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Vel uansett hva som er årsaken eller ikke så er det liten tvil om at X800XT leder temmelig klart i denne testen enda , for dem som tviler er det jo bare å se på ORBèn . Ser jo noen slår stort opp at ati jukser med driverne , vel det er mulig . Men om jeg ikke husker mye feil så har de iallefall hatt en god læremester (les nvidia) om det er tilfelle . Forsvarer imidlertid ingen av dem om de jukser , like ille uansett , men å rope ulv her og at det nå blir kun nvidia som blir kjøpt blir jo feil , da de er minst like store juksemakere og baksnakkere . Så skal en gå konsekvent etter det må en utelukke begge . Endret 3. oktober 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Raptor' date='29/09/2004 : 18:18'] Så støtter ikke noe ATi kort den nyeste teknologien i 3DMark 05 da! :!: Shadder Model 3.0 Shader m3 gir vel bare høyere ytelse der det er støttet Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Raptor,29/09/2004 : 18:18] Så støtter ikke noe ATi kort den nyeste teknologien i 3DMark 05 da! :!: Shadder Model 3.0 Shader m3 gir vel bare høyere ytelse der det er støttet bildetkvaliteten skal visst forbedres. Mener å huske noe far cry, "før etter" bilder, der s3 bildene var "finere". Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Aner ikke om trådstarter har personlig erfaring med dette?(overskrift), det har nemlig jeg, men min erfaring er det komplett motsatte. Med mitt x800pro kort fikk jeg truet det opp i 9000 i 3dmark 2003 med overide(er klar over at det ikke er overide, men husker aldrig hva det heter), med mitt gt6800 gs med enhanced fikk jeg 12000, jepp du leser riktig. Så kunne jeg seff med mitt ikke vivo kort kastet garantien og hardmoddet det å flashet, til jeg kommer til ca samme nivå, men da sitter jeg igjen med et ustabilt (i mange tillfeller) hardmoddet kort uten garanti, hvorfor skall du det. Så får et ati xt pe kort den høyset scoren, leser du mer så er det blodklokket med tørr is og dual ultra løsningen er orginal. Min konkulsjon etter flere mnd diskusjon er at standard x800pro er et dårlig kjøp for 3900kr (har selv testet dette kortet i 4-5 mnd) utenom det er det ingen av kortene som er noe vinner denne gangen. Endret 3. oktober 2004 av simalarion Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Forsvarer imidlertid ingen av dem om de jukser , like ille uansett , men å rope ulv her og at det nå blir kun nvidia som blir kjøpt blir jo feil , da de er minst like store juksemakere og baksnakkere .Så skal en gå konsekvent etter det må en utelukke begge . Nå skal men vil ikke akkurat klage på responsen når nvidia dro ett liknende triks (under forusetningen av at det virkelig er humbug nå), det gikk vel for å si det mildt ikke akkurat upåaktet hen, så folk er minst like flinke andre veien (flinkere vil jeg faktisk si) AtW Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 De fleste /alle testene på orbèn er nok med blodklokkede kort uansett om de heter ati eller nvidia , ja 6800 kom bedre ut i 2003 men her diskuteres vel hvilket som til nå er kommet best ut i 05 . Dette har vel uansett lite med hvilket kort som er best totalt sett og uansett om du har et X800XT eller 6800 ultra i din maskin er jeg sterkt tvilende til at du vil meke forskjell i annet en ja nettop 3D Mark tester , og hva spiller den forskjellen for rolle?? Ingenting . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Forsvarer imidlertid ingen av dem om de jukser , like ille uansett , men å rope ulv her og at det nå blir kun nvidia som blir kjøpt blir jo feil , da de er minst like store juksemakere og baksnakkere .Så skal en gå konsekvent etter det må en utelukke begge . Nå skal men vil ikke akkurat klage på responsen når nvidia dro ett liknende triks (under forusetningen av at det virkelig er humbug nå), det gikk vel for å si det mildt ikke akkurat upåaktet hen, så folk er minst like flinke andre veien (flinkere vil jeg faktisk si) AtW Vel det er vel det jeg prøver å si , å rope ULV når en selv sitter på en blir feil . De er vel omtrent jevngode der, men nvidia leder vel litt med tanke på baksnskking av konkurenter . Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Forsvarer imidlertid ingen av dem om de jukser , like ille uansett , men å rope ulv her og at det nå blir kun nvidia som blir kjøpt blir jo feil , da de er minst like store juksemakere og baksnakkere .Så skal en gå konsekvent etter det må en utelukke begge . Nå skal men vil ikke akkurat klage på responsen når nvidia dro ett liknende triks (under forusetningen av at det virkelig er humbug nå), det gikk vel for å si det mildt ikke akkurat upåaktet hen, så folk er minst like flinke andre veien (flinkere vil jeg faktisk si) AtW Vel det er vel det jeg prøver å si , å rope ULV når en selv sitter på en blir feil . De er vel omtrent jevngode der, men nvidia leder vel litt med tanke på baksnskking av konkurenter . Så du mener at ingen som eier skjermkort fra noen av produsentene (ATi og nvidia) skal kunne klage på juks fra den andre. Siden begge selskaper har svin på skogen. Hvis jeg tolker deg rett er jeg ikke enig. (selv om jeg er enig i at det kan bli vel mye "string" og fanboy-prat i slike diskusjoner) AtW Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Forsvarer imidlertid ingen av dem om de jukser , like ille uansett , men å rope ulv her og at det nå blir kun nvidia som blir kjøpt blir jo feil , da de er minst like store juksemakere og baksnakkere .Så skal en gå konsekvent etter det må en utelukke begge . Nå skal men vil ikke akkurat klage på responsen når nvidia dro ett liknende triks (under forusetningen av at det virkelig er humbug nå), det gikk vel for å si det mildt ikke akkurat upåaktet hen, så folk er minst like flinke andre veien (flinkere vil jeg faktisk si) AtW Vel det er vel det jeg prøver å si , å rope ULV når en selv sitter på en blir feil . De er vel omtrent jevngode der, men nvidia leder vel litt med tanke på baksnskking av konkurenter . Så du mener at ingen som eier skjermkort fra noen av produsentene (ATi og nvidia) skal kunne klage på juks fra den andre. Siden begge selskaper har svin på skogen. Hvis jeg tolker deg rett er jeg ikke enig. (selv om jeg er enig i at det kan bli vel mye "string" og fanboy-prat i slike diskusjoner) AtW Nei du tolker meg ikke rett Det er bra at folk er ops og klager ,men det jeg prøver å si er at enkelte hevder de bare skal kjøpe fra den ene produsenten fordi den andre jukser ,nå jukser jo begge og skal det være argumentet kan en ikke kjøpe fra noen av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå