Gå til innhold

x800 knuser alt i 3dmark'05


Grillbabe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

It appears that FM havent stuck to only using DX9 code and used something called DST, This is something that only Nvidia cards can do and gives them a 1,000pts+ boost (With a slight loss of quailty), Sounds like some under table cash movements to give them a fighting chance if you ask me.

nVidia gjør det igjen, 1000 poeng mer og dårligere image quality (DST) :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har lest litt rundt nå, bla på Xbit-labs. Det virker som hele 3DMark05 er sentrert rundt ytelse på pixle hader 2.0 - 3.0 og litt på pixel fillrate.

Er et benchmark shader intensiv (når det gjelder pixel shaders) så er det også pixel fillrate intensivt.

 

Merkelig benchmark 3Dmark05 må jeg si. I 3DMark03 og Aquamark.. så får 9600XT skikkelig "juling" av FX5900@Ultra.

Det er ikke så rart med tanke på at 3DMark05 er et rent DX9 benchmark mens 3DMark03 og Aquamark ikke er det.

Aquamark er stort sett et DX8 benchmark mens 3DMark03 har bare en test som benytter noen få SM2.0 shadere.

Opplys meg MistaPi.. :)

DX9 er da ikke basert på kun Pixel Shaders?

Det er da også "feature tests" om fillrate, vertex i tilleg til PS?

Det er såvidt jeg har sett (av de korta jeg har fra både Nvidia og ATI) særlig på PS at Nvidia "lagger" mye i forhold til ATI (og tildels "singel fillrate").

En test som *tilsynelatende* kun tester en funksjonalitet i HW på ett kort virker "feil" for meg...

Men dette har jeg nok ikke forsket godt nok på... :p

Lenke til kommentar
[quote name='Simic' date='30/09/2004 : 22:30']So? ATI har ikke den Teknologien.[/quote]
Erh... det er en teknologi [i]n[/i]Vidia ikke har som ATi har, AFR :D. Gammel teknologi, men still, noe [i]n[/i]Vidia ikke har :p
(Overdreven ironi)

Er meget enig i det MistaPi sier, til de som spør om PS2.0 er fremtidsrettet, så er vel heller det et spørsmål om optimalisering. for et år siden, så var PS1.4 fremtidsrettet, mens VS fortsatt var på 1.1.

Det som er fremtidsrettet er det vi ikke har ennå (evt. S4.0) osv osv...
3.0 er nyere i den grad, men den gir veldig lite nytt av effekter, den forenkler shader stages for å få de til å kjøre fortere gjennom pipen. (Slik som fordelene var fra PS1.1 -> 1.4 i hovedsak) ellers kan man i hovedsak gjøre det meste i en 2.0b shader som i en 3.0. Mye av det [i]n[/i]Vidia skrøyt av i SM3.0 var bl.a dynamic branching, hvor allerede [url="http://www.humus.ca/"]Humus[/url] har gjort det i en 2.0 shader (jau, verken a eler b, men første SM2.0, og ja, han er en ATi ansatt, men det funker på GFFX kort også).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...