simalarion Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Oi, det forklarer mange sure miner når jeg byttet fra x800pro standard til gt6800gs og fortalte at alt gikk mye glattere Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Oi, det forklarer mange sure miner når jeg byttet fra x800pro standard til gt6800gs og fortalte at alt gikk mye glattere Gratulerer, det viktigste er at man skal være fornøyd Så nettop en test på Tomshardware der diverse kort gjør det ganske bra, men det ser ut som testen baserer seg mest på directx og da er det ikke så rart at det er en viss produsent som leder. Det som forundrer meg er at Toms greier å få til ganske stor forskjell mellom di forskjellige kortene Link til test Endret 4. oktober 2004 av Malvado Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) he he mange argumenter om at skal man spille battlefield så må man ha ati. Begge testene er med aa og af på. på 1024*768 ati x800pro 89.1 gt68000 89.0 1600*1200 x800pro 47.1 gt6800 45.5 Det siste argumentet jeg har hørt nå er Hl2 Men vi må jo vente å se. Men at xt pe er en annen historie er det ikke noe tvil om, det kortet skulle jeg veldig gjerne hatt!, men standard 12 pipes x800pro til 3900kr nei takk Endret 4. oktober 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 nVidia faktoren nå er alt for høy på forumet. ...Ati faktoren din er høy som vanlig, men sånn har det vel alltid vært. For ikke å snakke om din nvidia faktor :!: Jeg har Ati da. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 mange argumenter om at skal man spille battlefield så må man ha ati. Å? Det har ikke jeg fått inntrykk av. Men det viser jo, som flere av disse testene, at GF6800GT ikke alltid er raskere. Det siste argumentet jeg har hørt nå er Hl2 Men vi må jo vente å se. Men at xt pe er en annen historie er det ikke noe tvil om, det kortet skulle jeg veldig gjerne hatt!, men standard 12 pipes x800pro til 3900kr nei takk Man får kjøpt X800Pro ned til 3478,- Lenke til kommentar
tHEMiDENS Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 jeg så si mista gleden i geforce etter radeon 9800 dukka opp Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dette (ATIvsNvidia (nvidiot )) er en krig om ALDRI vil stoppe men allikavell godt lese stoff ATi rulez! Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dette (ATIvsNvidia (nvidiot )) er en krig om ALDRI vil stoppe men allikavell godt lese stoff ATi rulez! Du virker jo seriøs: "Jeg synes denne krangelen er helt teit, men Ati rulezzz!!" Ati og nVidia krangelen tar jo aldri ende, så det er lite vits i gå offtopic og diskutere det fram og tilbake 100 ganger når det allerede er diskutert 1000000 ganger Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Isedenfor å krangle og pese om hvem som er best av nvidia og ati, burde folk heller bruke tiden på å faktisk spille spill, for det er jo det skjermkort er til Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Isedenfor å krangle og pese om hvem som er best av nvidia og ati, burde folk heller bruke tiden på å faktisk spille spill, for det er jo det skjermkort er til Hehe Og i steden for å diskutere hva som er best burde man lage stickys som forteller enkelt og greit fordeler og ulemper med Intel, AMD, Nvidia og ATI etc. Isteden for å ha utallige diskusjoner på samme tema... Endret 5. oktober 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 nVidia faktoren nå er alt for høy på forumet. ...Ati faktoren din er høy som vanlig, men sånn har det vel alltid vært. For ikke å snakke om din nvidia faktor :!: Jeg har Ati da. so? jeg har også et GFMX-440 liggende som jeg har brukt helt til anskaffelsen av X800PRO @XT PE for en drøy måned siden Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 so? jeg har også et GFMX-440 liggende som jeg har brukt helt til anskaffelsen av X800PRO @XT PE for en drøy måned siden Kan ikke skjønne hvorfor du bytta da... :!: Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Off T. Har ett GF4mx440 jeg tenkte jeg skulle leke meg litt med etterhvert. Men det er kjekt å ha som backup, og når jeg skal bytte til bedre (da er jeg ikke avhengig av å ha det nye kortet før jeg selger det gamle). Mye rart en finner når en går gjennom skuffene On T. Jeg velger ATI nesten uansett, først og fremst pga bildekvaliteten i 2d (slik _jeg_ oppfatter den). ATI og nVidia har kriget før og kommer til å gjøre det hver gang det kommer nye 3dmark. Ingen nyhet. Svært få av oss vil noensinne oppnå de hastighetene den krigingen omhandler. F.Eks tviler jeg sterkt på at det er mange som kommer til å sitte med 6800 i SLI da det trolig setter enorme krav til resten av maskinen (PSU f.eks). Ei heller sitter de fleste med -80c på GPU.... Lenke til kommentar
sture_m Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kan si ka dåkker vil om ATI, men sjekk ut linkene: http://www.reflectonreality.com/images/3dm05/16800.png http://www.reflectonreality.com/images/3dm05/1x800.png Se hvor mye bedre bilde til nvidia er kontra ATI. http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=702&pageID=1052 her finnes flere bilder, man kan se at bildene til nvidia er bedre selvom aa er skrudd av hos nvidia og er på hos ATI Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hva med å lese igjennom tråden før du poster? Når det gjelder AA så blir det ikke skikkelig applied på X800 i 3DMark05 hvis man tvinger det i CP. Det er tydligvis det som har skjedd her. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 so? jeg har også et GFMX-440 liggende som jeg har brukt helt til anskaffelsen av X800PRO @XT PE for en drøy måned siden Kan ikke skjønne hvorfor du bytta da... :!: Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 so? jeg har også et GFMX-440 liggende som jeg har brukt helt til anskaffelsen av X800PRO @XT PE for en drøy måned siden Kan ikke skjønne hvorfor du bytta da... :!: Morsom du Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 so? jeg har også et GFMX-440 liggende som jeg har brukt helt til anskaffelsen av X800PRO @XT PE for en drøy måned siden Kan ikke skjønne hvorfor du bytta da... :!: Morsom du Mer seriøs Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Når det gjelder AA så blir det ikke skikkelig applied på X800 i 3DMark05 hvis man tvinger det i CP. Det er tydligvis det som har skjedd her. Greit nok, men det blir ikke sikkelig AF når applikasjonen (her 3DMark 05) ber om det. I beste fall er dette en "uheldig bug" for ATi. Særlig når den nye driveren i utganspunktet skulle være en fix på 3DMark 05 Nå har jo også nVidia fått ett pluss på rundt 700-800 i nyeste driver, så da bør vel kanksje overskriften endres til x800 kommer så vidt forran i 3DMark... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Isedenfor å krangle og pese om hvem som er best av nvidia og ati, burde folk heller bruke tiden på å faktisk spille spill, for det er jo det skjermkort er til Hehe Og i steden for å diskutere hva som er best burde man lage stickys som forteller enkelt og greit fordeler og ulemper med Intel, AMD, Nvidia og ATI etc. Isteden for å ha utallige diskusjoner på samme tema... Er det det ?? trodde det bare var noe en måtte ha for å få bilde på skjermen Men hvor kan jeg da koble til skjermen om det bare trengst til spill :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå