Svinto Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hej! Skall köpa första bärbara har inte så alldeles stora krav och kom över Compaq's sidor. De har ett tillbud på Compaq Evo N115 AMD Mobile Duron 1200MHz prosessor 14.1 tommers XGA-skjerm CD-ROM 20 GB harddisk 128 MB RAM minne nettverkskort Windows XP Home. Har någon något att säga om både Compaq generellt och om denna modellen? Lenke til kommentar
p4power Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 I motsetning til de stasjonære pc'ene er Compaq sine bærbare ganske bra. Fin skjerm og. Men de er ofte litt dyre, så sjekk prisen på andre merker også. Hva koster den? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 trodde aldri jeg ville si dette, men akk. sjekk ut gigashops.no --> IBM, de har faktisk et ok tilbud på gang, 8800 eller no ex.mva for en bærbar med nesten samme spechs. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei, den PC-en du referer til er nesten samme PC-en vi har testet her: http://www.barbara.no/tester/compaq/presar...14ea/index.html Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Får litt dårligere vibber når jeg hører Presario jeg... Lenke til kommentar
Svinto Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2002 Priset var inte så illa 9.990 x moms, så har jag hört en del bra om AMD till bärbara. Har förstått att Compaq inte lever ett fint liv här men är intesserad i vad som ligger bakom. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Denne serien av Evo (evolution?) har fått en stor innpass i bedriftsmarkedet. Det vil si at mange arbeidsgivere bruker Evo som en løsning til dockingstation eller som en sekundær pc. Det jeg vil fram til er at jeg synes det er synd dersom de ikke selges til rimelige priser for private forbrukere. 10000 + mva er forøvrig ikke verst. Presario tilhører mer mot privatmarkedet og Evo bedriftsmarkedet selv om det ikke har særlig betydning. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei! Jeg har hatt Toshiba Satellit 310, Dell Inspiron 8000,og har nå en ultra portabel Compaq Armada M300. Jeg har gode erfaringer med Toshiba og Dell med ett ekstra + til dell for deres Spares parts hvis du skulle trenge deller som f,eks nytt skjermkort moduler av forskjelig slag osv. Meget gode erfaringer. Compaq derimot skall du være heldig om du finner en hyggelig kar som vil gi gode råd/løsninger. Jeg fikk problemer med batteri funksjonen etter 13mnd. Da det var firma som kjøpte den ny var det kunn 1 års garanti, selv om det er konstatert feil på hovedkort (kr. 13000) Konklusjon: Skall du kjøpe Compaq sikkre deg med garanti så langt det går, da kvaliteten er langt under pari!. Tar også med at Compaq ikke tar ansvar ved henvendelser men sender deg til den lokale telebutikk/info care ol.Som mellom ledd til Compaq, dette vansklig gjør(umuliggjør)dele bestilling ved kjøp av komponenter ved feil ol. etter garantiens utløp. Lenke til kommentar
ROLS Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 har en compaq evo n150......og er kjempefornøyd med den. Jeg ville oppgradere med cd-brenner.....henvendte meg til telehuset.....og de fiksa den saken. Mere ram kjøpte jeg på komplett data. satte i en større harddisk gjorde jeg også.......så jeg synes ikke det har vært noe vanskelig å være eier av en compaq......tvert i mot....når jeg leser om alle problemene andre folk her på forumet har!! rols Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 22:05, [L]337-Zonic skrev:Hei,den PC-en du referer til er nesten samme PC-en vi har testet her:http://www.barbara.no/tester/compaq/presar...14ea/index.html Å sammenligne (Compaq)HP(nye navnet hvert øyeblikk) EVO serien mot Presario'n er som å sammenligne Celeron II 1,1 ghz mot p3 1,13Tu. Trodde faktisk noen som driver med bærbar'e visste såpass. Evo'n er laget mest mot bedriftsmarkedet og presario'n er mot hjemmemarkedet _________________ http://www.generation.no LAN på Rena (Hedmark) 100Mbit Full Duplex med gigabit uplink 34Mbit Inett Høye compopremier (100k ved 650 stk) Mer info.. Registrer deg som bruker på vårt LUS (Lan User System) og motta nyhetsoppdateringer på mail [ Denne Melding var redigert av: CrZy_T på 2002-05-15 22:32 ] Lenke til kommentar
Svinto Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Kul att få en del tipps! Vet någon något om denna modellen EVO N115? Kanske det är en ner strippad billig modell som inte har den samma prestandan (på batteri, portar osv) som f esk N160. Lenke til kommentar
Avidi Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 ugz. dårlig magefølelse for compaq. men de er sikkert greie når det gjelder bæbare. bra design! det skal de ha! :smile: Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 På bærbar-fronten er de greie nok! Vet ikke om det gjelder den modellen du spør etter her, men jeg synes plastikk-chassiet til Evo N160'ene virker noe "leketøysaktig". Det kan også lett blir riper i dem, men det jo innmaten som teller da... bare utmaten henger sammen... Ellers er det ikke så gal pris, og på N160'ene i allefall, er hardisken lett tilgjengelig og har ikke en altfor sær ramme Lenke til kommentar
seric Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Fadern har nettop kjøpt en EVO N115 som jeg skal klargjøre og "stabilisere" om mulig. Batteridtida, såvidt jeg kan se, ligger på ca. 1.5 timer kontinuerlig bruk. Oppladninga går fort. Ellers er jeg rimelig ny på den. Den virker som en god maskin, og jeg har hørt endel mye bra om de bærbare fra compaq. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Avidi: Ikke helt gæren sang den derre .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå