Gå til innhold

Hvor skal jeg få strøm fra til Kabinettviftene????

Anbefalte innlegg

Det er et ledig strøm uttak på HovedKortet mitt som jeg kan få strøm til viftene mine.

Hvor skal jeg ta strøm fra til viftene?

m.v.h Holmgr3N

ASUS A7V333 - AMD XP1900+ - Samsung 256 DDR @ 333mhz - Creative GF4 Ti 4400 @ 295/660 - 3DMark2001 10041 3DMArk2000 12067

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Holmgr3N på 2002-05-13 16:28 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Holmgr3N på 2002-05-13 16:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Unnsykld Holmgr3N kammeraten min.. Han er ikke så god til å skrive spm.. Men det han mener er at;

Han har kjøpt seg 2 kabinettvifter, og han finner ikke strøm uttak til disse viftene, man må jo ha strøm for å få de til å funke! Så hvor kan han hente strøm fra? Er det noen plasser i HK som man kan hente strøm fra? Vi vet at det er en ledig plass hvor vi kan hente strøm ut ifra HK, men vi skal ha i 2 vifter..

Lenke til kommentar

Du kan enten kjøpe overgang til molex (strømpluggen som passer i harddisk, cd-rom osv) og noen splitt kabler (Y-kabler).

Eller du kan kjøpe splitt kabler og koble alle viftene på en viftetilkobling.

Eller hvis du er litt fingerferdig så kan du lage kabler og koblinger selv.

Jeg husker ikke linker til guider og slikt, men hvis du søker på forumet så finner du det sikkert.

Vanligvis er det uttak til 1 CPU-vifte og 1 kabinettvifte på hovedkortene (disse kan splittes opp til flere vifter). Noen hovedkort (vet ikke om dette gjelder alle) har også uttak til en psu-vifte.

Lenke til kommentar

Hvis viftene du har trenger 3 pins strømuttak så kan du fortsette å lese (jeg brukte en adapter på et HK som ikke hadde kontakt for CPU vifte).

Kjenner til det problemet. Du har bare en strømuttak og tre vifter. http://www.microplex.no er stedet hvor du får tak i det du trenger. Det er en adapter som gjør om en vanlig strømuttak i til 3 pins vifte uttak og den er splittet. Dette betyr at når du bruker opp et 12v uttak så får du ett nytt 12v pluss en 3 pins kontakt til vifte og slik kan man kjøte på.

Du finner den under Kabler->Strøm og den heter DI3PA Adapter, 3- til 4-pins kabel 19kr.

Håper dette var til noe hjelp.

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...