Gå til innhold

Seriøs anbefaling av skjerm

bibbekul

Anbefalte innlegg

Hei,

nå er det snart på tide med ny hjemme pc, og jeg har funnet ut de fleste komponentene jeg vil ha. Det som gjenstår nå er egentlig bare skjerm.

Ja det er fint og flott med LCD, men hvis det allikevel har for store begrensninger i forhold til gaming (etterslep, FPS osv) er det da noe poeng?

Jeg ser på meg selv som erfaren og kresen gamer.

Krav/informasjon

Bruksområde: hovedsak spilling, men også surfing og annen jobbing(rimelig statiske bilder).

Størrelse: minst 19"

Prisklasse: max 6000,-

Skjermkort:Asus GeForce 6800 Ultra 256mb

Noen som har anbefalinger å komme med her, både LCD og CRT

Trond:-)

Endret av bibbekul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

19-tommere er tradisjonelt ikke egnet til spilling - der er det 17-tommere som har vært kongen på haugen. Heldigvis ser dette ut til å ha endret seg litt, og det siste nå er en skjerm fra BenQ med responstid på 12 ms.

Når du setter opp 19-tommer som minsteønske bør du vite at oppløsningen er den samme på 19- og 17-tommer. Det er mulig du foretrekker 19-tommer da ting blir seende litt større ut.

Skjermer du bør ta en nærmere titt på:

BenQ FP937s

NEC MultiSync 1960NXi

Philips 190S5CS

I tillegg kan du vurdere et par 17-tommere

NEC 1760NX

Iiyama E431S

Samsung 710T

Når jeg sier "ta en nærmere titt på", så mener jeg å faktisk se de i aksjon. Noen er så kresne at de ser etterslep bare fordi det er en LCD de sitter på. Personlig anser jeg meg som rimelig kresen selv, så jeg har vanskelig for å tro på de, men jeg må helgardere ;)

Lenke til kommentar

og hva da med LCD vs CRT ..... snakker vi om syk forskjell på fps pga hz.. eller har jeg misforstått litt der.. men får vel ikke mer fps enn man har hz?

ergo.. sammenligner man en 17" lcd med en xx" crt så vil crt uansett alltid være mye bedre... eller?

Lenke til kommentar

En LCD kjører på 60hz uansett. Dette kan ikke sammenlignes med med refresh-raten på en CRT. Her er det responstid i ms for alle penga

Noen spillere påstår at en LCD ikke er rask nok for de, men jeg vet ikke om de prøver å framstå som 1337 tøffinger eller om det faktisk ligger noe i det. Inegn av de jeg kjenner godt selv har problemer med dette, men jeg kan ikke utelukke det. Det er derfor jeg anbefaler deg å se på en skjerm med egne øyne før du kjøper den.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du snakker om :ermm:

(moderatorer kan fjerne rediger av :p Linken var i alle fall rett)

Ja, greit linken var rett..

Når det gjelder det der med å se en skjerm med egne øyne... Finnes det butikker her i Oslo som har utstilt så veldig mange gode skjermer?

Elkjøp og Lefdal har jo nesten bare Medion-skjermer utstilt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...