daggerfall Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Trenger litt hjelp her Siden en stor logo nå tar opp my plass på siden så er det ikke plass til å vise hele bilder altid... Jeg ser derfor etter andre løsninger. Det jeg tenker på er at det skal bli slik at man trykker på det mindre bile, og så popper det opp i større versjon. Ikke i et vanlig nytt vindu som dekker hele skjermen, bare et lite vindu som en ramme rundt bilde. Noen som forstår hva jeg merer? Lager siden i notepad... så jeg trenger koden. Hjelp Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Må vel bli en sånn javascript-popup det da.. Hvis jeg har forstått deg rett, that is. Sjekk denne: http://javascript.internet.com/generators/popup-window.html EDIT: Husk at ~10% av internettbrukere har javascript avslått, så de vil ikke få dette til å funke. Endret 29. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Er det mulig å få bakgrunden i det vindue som spretter opp i en farge? Svart tenker jeg meg.. ikke så farlig, men har fått til greiene ellers. Takk! Eller få vindue til å passe bilde 100%? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er det mulig å få bakgrunden i det vindue som spretter opp i en farge? Svart tenker jeg meg.. ikke så farlig, men har fått til greiene ellers. Takk! Tja.. Så lenge du åpner en HTML-fil i vinduet så er det jo rimelig enkelt å fikse bakgrunnsfargen på den filen. Eller få vindue til å passe bilde 100%? Også mulig... Antagelig må du til med noe serverside som sjekker bildestørrelsen og bruker den i popup-settingsene. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 http://disabused.com/index.php?page=bildePopup3 Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Hmm... kjønte lite av det som sto i den siste linken der.. Men klarte å hente ut koden, som er det jeg pleier å gjøre: <a href="#" onclick ="popupPic('img/bildePopup.gif')">Dette er et bilde på 400*50 px</a> Men jeg klarer ikke å skrive den slik at det er et mindre bilde som er den linken man trykker på Er vant til simpel html... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Dette er den enkelste metoden: <a href="http://vg.no/" onclick="window.open(this,'_blank','width=200,height=200');return false">VG i 200px*200px vindu.</a> Nå vil linken åpne vg i størrelse (200*200)px. Her ligger den riktige linken i href, så den vil også fungere for de uten javascript aktivert. Du kan endre width, height og adresse etter eget ønske Endret 1. oktober 2004 av mohuhau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå