Gå til innhold

trenger hjelp med linking til bilder..

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her :yes:

Siden en stor logo nå tar opp my plass på siden så er det ikke plass til å vise hele bilder altid...

Jeg ser derfor etter andre løsninger.

Det jeg tenker på er at det skal bli slik at man trykker på det mindre bile, og så popper det opp i større versjon. Ikke i et vanlig nytt vindu som dekker hele skjermen, bare et lite vindu som en ramme rundt bilde.

Noen som forstår hva jeg merer?

Lager siden i notepad... så jeg trenger koden.

Hjelp :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å få bakgrunden i det vindue som spretter opp i en farge? Svart tenker jeg meg.. ikke så farlig, men har fått til greiene ellers. Takk!

Tja.. Så lenge du åpner en HTML-fil i vinduet så er det jo rimelig enkelt å fikse bakgrunnsfargen på den filen.

Eller få vindue til å passe bilde 100%?

Også mulig... Antagelig må du til med noe serverside som sjekker bildestørrelsen og bruker den i popup-settingsene.

Lenke til kommentar

Hmm... kjønte lite av det som sto i den siste linken der..

Men klarte å hente ut koden, som er det jeg pleier å gjøre:

<a href="#" onclick ="popupPic('img/bildePopup.gif')">Dette er et bilde på 400*50 px</a>

Men jeg klarer ikke å skrive den slik at det er et mindre bilde som er den linken man trykker på :blush:

Er vant til simpel html...

Lenke til kommentar

Dette er den enkelste metoden:

<a href="http://vg.no/" onclick="window.open(this,'_blank','width=200,height=200');return false">VG i 200px*200px vindu.</a>

Nå vil linken åpne vg i størrelse (200*200)px. Her ligger den riktige linken i href, så den vil også fungere for de uten javascript aktivert. Du kan endre width, height og adresse etter eget ønske :)

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...