marw_the_big_headed_rhino Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er det noen som kan hjelpe meg med denne? Jeg har snart ikke hår igjen... Det er helt sikkert bare en liten bagatell, men når jeg ikke klarer å se feilen, blir jeg littegranne gærn. Er det noen som også kan fortelle meg hvilke php.ini filer jeg skal redigere? en i system32mappa, en i windowsmappa. Er det noen flere? På forhånd tusen takk. Får opp denne feilmeldingen når jeg har denne koden: Parse error: parse error, unexpected T_IF in e:\server\tmpba7ra4t0s5.php on line 5 Kode: <?php $page_title = 'Send inn din henvendelse!'; include ('inc/header.inc') if (isset($_POST['submit'])) { //Sjekk om fornavn if ( strlen($_POST['txtFornavn']) > 0) { $txtFornavn = TRUE; } else { $txtFornavn = FALSE; echo 'Du glemte å skrive inn fornavnet!'; } } else { //vis skjema ?> <p>-Her kan du fylle ut informasjon som gjør at jeg blir i stand til å hjelpe deg-</p> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="POST"> <fieldset><legend> Fyll inn informasjonen i skjemaet under:</legend> <p><b>Fornavn:</b> <input type="text" name="txtFornavn" size="40" maxlength="60" /></p> </fieldset> <div align="center"><input type="submit" name="submit" value="Submit Information" /> </div> </form> <!--skjema ferdig --> <?php include ('inc/footer.inc'); ?> Min footer.inc fil: <br /> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#CCCCCC"> <tr> <td> <div align="center">© 2004 Bono_head </div></ts> </tr> </table> </body> </html> Min header.inc fil: <?php echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?".">"; ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title><?php echo $page_title; ?></title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> </head> <body bgcolor="#ffffff"> <table width = "100%" border = "0" cellspacing="0" cellpadding="4"> <tr> <td width="100%" bgcolor="#666666"><font color="#CCCCCC"><big><b>Velkommen til mitt nettsted!</b></big></font></td> </tr> <tr> <td bgcolor="#CCCCCC"> <table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="2"> <tr> <td align="center"><a href="index.php">Hjem</a></td> <td align="center"><a href="kontakt.php">Kontakt meg</a></td> </tr> </table></td> </tr> </table> <br /> Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Try this: <?php $page_title = 'Send inn din henvendelse!'; include ('inc/header.inc'); if (isset($_POST['submit'])) { //Sjekk om fornavn if ( strlen($_POST['txtFornavn']) > 0) { $txtFornavn = TRUE; } else { $txtFornavn = FALSE; echo 'Du glemte å skrive inn fornavnet!'; } } else { //vis skjema ?> <p>-Her kan du fylle ut informasjon som gjør at jeg blir i stand til å hjelpe deg-</p> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="POST"> <fieldset><legend> Fyll inn informasjonen i skjemaet under:</legend> <p><b>Fornavn:</b> <input type="text" name="txtFornavn" size="40" maxlength="60" /></p> </fieldset> <div align="center"><input type="submit" name="submit" value="Submit Information" /> </div> </form> <!--skjema ferdig --> <?php } // Avslutter else include ('inc/footer.inc'); ?> Du hadde glemt å avslutte den else-tingen og glemt et semikolon på den include-setningen helt øverst. Jeg satt inn avslutningen på else'en FØR den siste include-setningen.. du får evt. flytte den etter include'en om det er det som er meningen.. PS! [ CODE]-taggene er her for en grunn Endret 29. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 if($_POST['fornavn']){ } er tilstrekkelig for å sjekke om du har en brukbar verdi i det feltet. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) TUSEN HJERTELIG TAKK! Capslocken kommer på når jeg er i veldig godt humør! Og jeg har enda noen hår igjen! ... Endret 29. september 2004 av bono_head Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå