Gå til innhold

Post dine 3D Mark 05 scores her

Anbefalte innlegg

Jeg fikk jo 5500 alt uklokka(spec står i min profil) Vil si at min CPU er hakket hvassere enn hans pluss at skjermkortet hans er et lite problem.  ;)

Ikke noe problem med hans skjermkort, dessuten er nok hans CPU mye bedre i spill enn din, så akkurat den kampen taper du...

Han har A643000, og da tør jeg å påstå at min 3.4Ghz fra Intel er bedre ja, selv i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk 5310

Er det et dårlig resultat ? Trodde jeg skulle fått høyere når jeg ser hva dere andre får.

XL,pro, eller xt ?

Det er et Xt kort

Da er det er helt normal score :thumbup:

Good, det var det jeg håpet på.

Og grunnen til at jeg spørte var fordi det hakka slik i spill, men etter å ha sletta driveren jeg fikk med på cdn og fikk lasta ned omega så fløyt det som vann. :)

Lenke til kommentar
Han har A643000, og da tør jeg å påstå at min 3.4Ghz fra Intel er bedre ja, selv i spill.

En AMD 64 3000+ yter omtrent som en P4 3,8Ghz i spill, så din P4 CPU er en god del svakere enn en AMD 64 3000+ når det kommer til spilling.

Lenke til kommentar

En AMD 64 3000+ yter omtrent som en P4 3,8Ghz i spill, så din P4 CPU er en god del svakere enn en AMD 64 3000+ når det kommer til spilling.

Kan du backe opp noe av denne påstanden din?

Lenke til kommentar

Ja, du kan ta en titt her!

Lenke til kommentar

Ja, du kan ta en titt her!

Typisk.. Ett spill har du tatt utgangspunkt i. Nemlig HL2.

Hvis du derimot ser på denne testen hvor de tester ytelse på mange av de mest spillte spillene, så ser du at 3000+ kan knapt holde følge med 3,4Ghz. De vinner 5 av game testene hver, men de testene intel vinner ettersom jeg klarer å tyde er mer markerte enn amd sine seirer. Hvis du også ser på testene for applikasjoner samt 3d-rendering så er det mange av testene som viser at det trengs mange ganger en AMD FX55 for å slå P4 3,4Ghz. Og noen ganger er heller ikke det nok. Men nok offtopic. Som du ser på game testene så ligger 3000+ og 3,4 gjennomsnittelig på samme nivå.

Lenke til kommentar
Hvis du også ser på testene for applikasjoner samt 3d-rendering så er det mange av testene som viser at det trengs mange ganger en AMD FX55 for å slå P4 3,4Ghz. Og noen ganger er heller ikke det nok.

I den testen du linker til vinner AMD FX-55 i hvert eneste tilfelle over P4 3,4Ghz når det kommer til 3D Rendering, så jeg skjønner ikke hvorfor du sier at det trengs mange ganger en FX-55 for å slå en P4 3,4Ghz. Det er jo bare tull.

:nei:

En AMD FX-55 er klart bedre enn en P4 3,4Ghz også på dette området!

Lenke til kommentar
Hvis du også ser på testene for applikasjoner samt 3d-rendering så er det mange av testene som viser at det trengs mange ganger en AMD FX55 for å slå P4 3,4Ghz. Og noen ganger er heller ikke det nok.

I den testen du linker til vinner AMD FX-55 i hvert eneste tilfelle over P4 3,4Ghz når det kommer til 3D Rendering, så jeg skjønner ikke hvorfor du sier at det trengs mange ganger en FX-55 for å slå en P4 3,4Ghz. Det er jo bare tull.

Er u tjukk i hue? Jeg skrev "applikasjoner" samt 3d-rendering.

Er blant annet på denne testen at f.eks FX´en sliter litt...

Lenke til kommentar

Ikke misforstå meg, selfølgelig ruler FX-55. Ville bare vise deg at det er ikke vits å være så "trangsynt". Det er bra sider og dårligere sider ved de fleste pros..

Lenke til kommentar

Er u tjukk i hue? Jeg skrev "applikasjoner" samt 3d-rendering.

Er blant annet på denne testen at f.eks FX´en sliter litt...

Du skrev samt 3D Rendering, og det stemmer overhodet ikke! Alt i alt, også når det gjelder applikasjonsbaserte programmer, er FX-55 overlegen P4 3,4Ghz. Selv om P4 3,4Ghz vinner noen få, vinner FX-55 mange flere. Og hvorfor skriver du at det trengs mange ganger FX-55 for å slå en P4 3,4Ghz? Det er jo kun en usann påstand!

Lenke til kommentar
5000 3dmarks

A643000@2500mhz

x800xl his*(turbo)

Twinmos 1024 ddr400

Det var jo rett og slett elendig, du burde ha 1000 poeng mer!

Nei? X800XL er ikke like bra som et X800XT vet du, men 500poeng mer burde være innen rekkevidde.. Hvilke drivere bruker du?

Bruker nest nyeste ATI drivere. Men det er vel rammen som stopper meg? gammel standard twinmos pc 3200..

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=SPK

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest testen? Eller er du så forelsket i FX-55 at du ser deg blind på de gangene FX-55 taper en test. P4 3,4 har etter det jeg har sett vunnet iallefall 3-4 ganger over FX-55. Og i minst 10 av testene i denne artikkel så ligger de å kniver rett ovenfor/under hverandre. Hva du får ut ifra det vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Har du i det hele tatt lest testen? Eller er du så forelsket i FX-55 at du ser deg blind på de gangene FX-55 taper en test. P4 3,4 har etter det jeg har sett vunnet iallefall 3-4 ganger over FX-55. Og i minst 10 av testene i denne artikkel så ligger de å kniver rett ovenfor/under hverandre. Hva du får ut ifra det vet ikke jeg.

Og hvor mange ganger vinner FX-55? Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du skrev at det i visse tilfeller trengs mange ganger FX-55 for å slå P4 3,4Ghz...

Jeg er overhodet ikke forelsket i en FX-55, da denne gir liten pris/ytelse sammenlignet med andre, mye rimeligere alternativer.

Lenke til kommentar
Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du skrev at det i visse tilfeller trengs mange ganger FX-55 for å slå P4 3,4Ghz...

I de tilfellene hvor det er så jevnt mellom FX og 3,4 så hadde jo 3,4 vunnet en god del tester hvis ikke FX hadde eksistert. Derav utrykket; at det mange ganger trengs FX-55 for å slå P4 3,4Ghz.

Lenke til kommentar
Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du skrev at det i visse tilfeller  trengs mange ganger FX-55 for å slå P4 3,4Ghz...

I de tilfellene hvor det er så jevnt mellom FX og 3,4 så hadde jo 3,4 vunnet en god del tester hvis ikke FX hadde eksistert. Derav utrykket; at det mange ganger trengs FX-55 for å slå P4 3,4Ghz.

Ingen tvil om hvem som er forelsket i hva her iallefall. Det er enkelt å bare konkludere dette med at AMD knuser (!) Intel i spill både når man snakker om pris/ytelse, og når man snakker om totalt best ytelse. Dessuten må vi bli enige om vi snakker om 3,4EE (som jeg har forstått er Extreme Editition) eller vanlig 3,4...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...