Gå til innhold

Post dine 3D Mark 05 scores her


Anbefalte innlegg

volten blir være stock til du ikke klarer å klokke stabilt mer, så kan du øke den med 0,05 av gangen. når det gir liten endring i overklokkingen i forhold til økningen av volt så er det ikke mye mer å hente. i alle fall ikke innen for normale forhold.

 

men de nyere amd cpuene bør nok ikke over 1,6v til daglig bruk, og selv da bør du ha en god kjøler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på denne tråden en stund og tenkte jeg skulle teste den 2 mnd gamle Dell maskinen min. Men må si jeg ble ganske skuffet. :no:

 

I 3DMark03 fikk jeg 7944 poeng,

i 3DMark05 ble resultatet 6019,

mens jeg i 3DMark06 fikk 3610 poeng.

 

Er ikke dette veldig lite med følgende system:

 

Pentium D820 2,8GHz, GeForce 7900GS grafikkort og 2gb minne.

 

 

Virker som det er noe som ikke stemmer. Er det noen her som har en idè om hva som kan være galt?

 

PS Virusprogrammet i bakgrunnen var slått av

Lenke til kommentar
tja. prossessoren trenger en god del mere mhz før det begynner å ligne noe.

7900gs, er det noe alla 7800gs så yter det nok en del lavere enn 7900gt.

6652088[/snapback]

 

7900gs er en 7900gt med 20pipes istedenfor 24pipes. Det er PCIe. Er visstnok bare Dell som bruker dette kortet. Tror ikke at det er dette kortet som er problemet. Er jo folk på dette forumet som har mye høyere score enn det jeg har med 6800gt og 7600gt. :ermm:

 

Har også lest at det er først på 3DMark06 at det er støtte for Dual Core, stemmer dette? Tolker jeg det også riktig hvis jeg sier at 3DMark06 er på et ok nivå, mens 3DMark03 og 05 er veldig dårlig?

Lenke til kommentar
er vel mest fordi 3dmark får en hel kjerne for seg selv da.

 

edit, nå kan jeg snart komme med noen ok tall, nå som jeg har fått tak i x1900xt med mcw60  :D

 

gleder meg villt nå!

6675116[/snapback]

 

Høres fint ut det, har en score du kan få lov til å ta ned ;) : http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1985046

 

Hva får folk sånn ellers med Opteron/A64 og X1900XT ?

Lenke til kommentar

jeg fikk 8009.

 

jeg har : Amd athlon x2 3800+

spinpoint 300gb

xfx 7900gt 470M

Asus A8N-SLI Premium

TwinMOS 2x 512mb

northq 500w

dvd brenner

floppy

og andre pci kort

 

hva tror dere jeg får med et til skjermkort?

 

hva er DC?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha 7900gt i sli så MÅ du nesten overklokke cpuen din, hvis ikke vil den begrense deg mye. Men du burde fint klare 12-13k med litt overklokk på cpu :)

 

EDIT: DC står vel for dual core i den situasjonen her. Selv så liker jeg ikke å bruke den forkortelsen, fordi den som ofteste står for dual channel(i minne sammenheng)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hvis du skal ha 7900gt i sli så MÅ du nesten overklokke cpuen din, hvis ikke vil den begrense deg mye. Men du burde fint klare 12-13k med litt overklokk på cpu :)

 

EDIT: DC står vel for dual core i den situasjonen her. Selv så liker jeg ikke å bruke den forkortelsen, fordi den som ofteste står for dual channel(i minne sammenheng)

6680127[/snapback]

 

hvor mye kan jeg klokke cpu-en?

har orginal kjøler

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha 7900gt i sli så MÅ du nesten overklokke cpuen din, hvis ikke vil den begrense deg mye. Men du burde fint klare 12-13k med litt overklokk på cpu :)

 

EDIT: DC står vel for dual core i den situasjonen her. Selv så liker jeg ikke å bruke den forkortelsen, fordi den som ofteste står for dual channel(i minne sammenheng)

6680127[/snapback]

 

hvor mye kan jeg klokke cpu-en?

har orginal kjøler

6682903[/snapback]

 

Det kan ingen svare deg på, du må prøve selv :) . Men du er en god del begrenset av stock-kjøleren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...