Gå til innhold

Post dine 3D Mark 05 scores her

Anbefalte innlegg

Til dere som ikke tror cpu har noe å si på 3dmarken. Prøv å deaktivere AGP-Fastwite

Kjør så 3dmark testen pånytt. Hva får dere i score i forhold til deres gamle?

Etter hva jeg forstår forhindrer AGP fastwrite at texturene blir lastet inn i RAM, men istedenfor blir lastet direkte inn i minnet på grafikk kortet.

Da lurer jeg på hva i alle dager dette skal bevise i forhold til cpu i 3DMark05??

Kan ikke du bare forsøke å trykke Esc når CPU-testene begynner, så ser du at du får score allikevel. Under ellers like forhold er denne scoren lik den du får om du fullfører hele testen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som ikke tror cpu har noe å si på 3dmarken. Prøv å deaktivere AGP-Fastwite

Kjør så 3dmark testen pånytt. Hva får dere i score i forhold til deres gamle?

Etter hva jeg forstår forhindrer AGP fastwrite at texturene blir lastet inn i RAM, men istedenfor blir lastet direkte inn i minnet på grafikk kortet.

Da lurer jeg på hva i alle dager dette skal bevise i forhold til cpu i 3DMark05??

Kan ikke du bare forsøke å trykke Esc når CPU-testene begynner, så ser du at du får score allikevel. Under ellers like forhold er denne scoren lik den du får om du fullfører hele testen...

5732953[/snapback]

Hhhmmm trodde at fastwrite gjorde at info gikk direkte fra cpu til skjermkort?

Jaja mulig jeg tar feil :blush:

Fikk nesten 1000 poeng mindre i score med agp fastwrite av... :hmm:

Ciao

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

Tok meg en liten biosmod, her er resultatet. Forsøket er gjort med dual core 2.6ghz, så scoren er ikke så mye bedre før mod. Men imorgen skal jeg ta å skru opp cpu'en til 2.8ghz. Får sikkert en del bedre score :thumbup: Gamle rekorden uten mod er bencha med 2.75ghz.

Edit: Vet ikke hvorfor ram ikke lot seg klokke like mye som før, jeg tror det er flere ramsinks som sitter dårlig, må ta en liten sjekk der også imorgen. Har ikke voltmoda ram. Gpu'en har ikke nådd maks overklokk heller, så det er mer rom for kanskje 600mhz. Jeg får krysse fingrene.

post-74183-1142031161_thumb.jpg

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Okei.. :)

Nå har jeg hatt min første 3DMark05 -test, og etter hva det ble tippet om så ble jeg litt skuffet.. Men, vi får se om det er noe jeg har gjort "galt" da..

3DMark05 -Score: 9979

Da har jeg installert følgende:

ATi Catalyst Drivere v6.14

SB X-Fi Audio v5.12

(Informasjon hentet ifra dxdiag)

Har også installert noen Chipset-drivere, men er usikker på hvor jeg kan finne "hvilken versjon"; Noen som vet?

Et lite spørsmål før jeg går videre; Må jeg betale for 3DMark ?

Jeg har ikke forandret på noen innstillinger noe spesielt, i noe program. Jeg tror jeg har satt det meste til "application controlled" i skjermkort-innstillinger, bare..

Testen kjørte en 5 tester eller noe, men det vet vel dere alt om! :) (Leste noe om å hamre på ESC-knappen; Kan vi kutte ut etter noen tester?)

Følgende resultat fikk jeg på testene;

Game Tests 3DMark Score: 9979

GT1 - Return To Proxycon - 43.1 fps

GT2 - Firefly Forest - 28.7 fps

GT3 - Canyon Flight 51.5 fps

CPU Test, CPU Score: 4861

CPU Test 1 2.2 fps

CPU Test 2 4.8 fps

Når jeg kom (da tydligvis) CPU -testen, så fikk jeg HELT sjokk. For det gikk jo så forbanna sakte! :cry:

Kanskje dere vil hjelpe meg litt videre til å optimalisere systemet mitt!? :)

Har

Radeon x1900xtx 512

AMD Athlon FX-60

OCZ EB DDR PC-4000 2 GB Platinum Edition Dual Channel (2x1024)

DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR, og en

Western Digital Raptor X -disk.

Når det gjelder skjermkortet, så kan jeg ikke se at det STÅR at jeg har xtx -versjonen.. Ikke i dxdiag, i hvert fall.. Men, det skal nå være det.. Eller har de satt i feil på NetShop? :ermm:

Takker for all hjelp! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

det går alltid sakte på cpu test, men så vidt jeg har forstått er den ikke med i sluttscoren.

har heller aldri hørt om noen drivere som heter 6.14............................ 6.3 er den nyeste jeg har hørt om. prøv og instaler de

har du psu til og drive dette mosnteret med?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Ja, hehe. Med mindre du har overklokka cpu'en din til syvende himmel så vil det gå sakte :p men sist jeg sjekket så er FX-60 CPU'ene kraftigere enn en AMD X2 CPU. Så det er rart at din cpu fikk mindre score enn min X2 3800+ cpu. Når det gjelder det at det ikke står XTX så skal det ikke det. Jeg har XT og det står bare X1900 Series. 3Dmark oppfatter det som en XTX siden det er en XTX underklokka, med litt dårligere vifte kan jeg tenke meg. Sjekk klokkhastighetene med catalyst control center. De skal være på ca 650/775 +/-

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

@ leifeinar

Når det gjelder drivere, så lasta jeg ned 6-3_xp-2k.osvosvosv_30895.exe fra ATi's sider, så jeg vet ikke helt hvorfor DXDIAG viser noe annet.. Kanskje jeg ser feil? Lastet de ned i går.

Har en Hiper 580W som PSU, holder den, tror du?

@ Saykin

Har ikke overklokka noe som helst! :)

Noen forslag til å forbedre dette greiene her da?

Har akkurat også kjørt 3DMark06, og ble også litt skuffet her;

3DMark 06 Score: 4731.

SM2.0 Score: 1790

HDR/SM3.0 Score: 2167

CPU Score: 1519

- På testen fikk jeg;

GT1 - 13.267

GT2 - 16.558

HDR1 - 19.824

HDR2 - 23.520

CPU1 - 0.477

CPU2 - 0.774

Tusen takk for all hjelp, igjen! Veldig lysst til å få opp performance'n litt her! :)

-Bone

EDIT:

Når det gjelder 3D Standard Settings i Catalyst Control Center, så har jeg dradd den ene(ste) baren der helt til maximum! Har DET noe å si?

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Sjekk klokkhastighetene med catalyst control center. De skal være på ca 650/775 +/-

Hvis jeg har sett riktig, så er det på 500 / 594 (Core / Memory).. Det står Core Clock in MHz, og Memory Clock in MHz.. Riktig?

Lenke til kommentar

Har du lasta ned driverne til AMD cpu'en din? Kanskje det hjelper?

Oi oi, jeg fikk over 5000 score på 06 ikke overklokka i det hele tatt. Dette var rare greier. Hmm, har du husket på å avslutte alle unødvendige programmer? Jeg fikk en økning på 200 poeng når jeg gjorde det.

Jeg hadde bare overklokka skjermkortet mitt på den testen jeg viste. Så det var rart at jeg fikk høyere CPU score.

Strømforsyneren din burte holde den og dxdiag skal bare vise X1900 og ikke noe annet :p

Prøv med å avslutte alle udnødvendige programmer og installer driverne til cpu'en din hvis du ikke har gjort det.

Lenke til kommentar
Sjekk klokkhastighetene med catalyst control center. De skal være på ca 650/775 +/-

Hvis jeg har sett riktig, så er det på 500 / 594 (Core / Memory).. Det står Core Clock in MHz, og Memory Clock in MHz.. Riktig?

5735891[/snapback]

Pass på at du ser på 3D performance, ikke 2D klokk.

Lenke til kommentar
Har du lasta ned driverne til AMD cpu'en din? Kanskje det hjelper?

Hmm, har du husket på å avslutte alle unødvendige programmer? Jeg fikk en økning på 200 poeng når jeg gjorde det.

Har ikke lasta ned noen drivere til noe CPU nei, så vidt jeg vet.. Utenom lydkort og skjermkort, så har jeg installert noen Chipset -drivere til hovedkortet og de fra CD, men det er det eneste.. Jeg får kikke litt på det da! :)

Har ingen åpne programmer.. Ikke på startmenyen.. Det eneste "ekstra" som jeg kan se, er; Razer CopperHead -mouse ControlCenter saken, som ligger inaktivt i systemTray.. Den har vel ikke så mye å si? Eller?

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

5735891[/snapback]

Pass på at du ser på 3D performance, ikke 2D klokk.

5735909[/snapback]

Riktig?

Lenke til kommentar

5735891[/snapback]

Sjekk ATI overdrive og se hva som er på requested, det er den den klokker til når den går over til 3D spill (så den sparer strøm i 2D).

Ja, det at du satt den på maximum quality har kanskje noe å gjøre at du fikk dårlig score. Sett den på midten. Kan hende du får høyere score hvis du setter den på performance når du kjører 3Dmark og sett den tilbake på midten (default) når du spiller og sånt. Ikke rart det ikke yter som det skal :p Utenom overklokking så gidder jeg ikke rote med de andre instillingene.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Nå kikket jeg et annet sted, se vedlegg;

(Beklager at jeg er litt fresh på området! Men, setter UTROLIG stor pris på hjelp!) :w00t:

Skal se hva jeg finner på AMD sine sider, selv om jeg synes det var litt vanskelig.. Noen som føler for å hjelpe meg til rett plass!? Det er jo en Athlon FX 64, men det er jo også en Dual-Core, så jeg er litt usikker på hva jeg skal velge.. Så fant jeg egentlig ingen som jeg syntes så korrekt ut.. Fant denne;

AMD Athlon™ 64 Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2

men denne har en "nedlastingsdato / lagt til" på Mai 2005.. Burde det ikke finnes en nyere en?

Skal prøve å kjøre test med Perforamce på, og ikke quality!

Lenke til kommentar

åja.. Beklager! :blush:

Skal gjøre det! Fikk forresten 11109 :w00t: etter å flyttet på Performance -baren.. Har ikke installert AMD-CPU saken enda.. Gjøre det nå! Takk for link!

:)

EDIT: Burde jeg få mer, så det er vits med ny tråd, eller stopper det der?

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...