Gå til innhold

Post dine 3D Mark 05 scores her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pci-e skal kjøre på 100mhz ja. om du overklokker, så kan det være lurt å være sikker på at du har låst porten.

har du økt vcore på cpu? det finnes vel omtrent ikke den cpu der ute som som ikke yter bedre med litt mer volt. min kjører jeg på 1,525v i bios. da er den fjellstø på 2500mhz.

Lenke til kommentar
pci-e skal kjøre på 100mhz ja. om du overklokker, så kan det være lurt å være sikker på at du har låst porten.

har du økt vcore på cpu? det finnes vel omtrent ikke den cpu der ute som som ikke yter bedre med litt mer volt. min kjører jeg på 1,525v i bios. da er den fjellstø på 2500mhz.

5368571[/snapback]

låser porten? hva mener du..

Lenke til kommentar
du låser den fordi en økning av ht buss kan også øke pci-e speed. låse den kan f.eks gjøres ved å sette den til 101-102mhz, eller bruke et par programmer i windows for å sjekke at den ikke klokkes samtidig med alt annet.

5368786[/snapback]

ikke helt sikker på hva du mener nå.....

uansett.. klokket til 2.5.

Dette går framover :w00t: skal klokke enda mere

post-32851-1136148872_thumb.jpg

Lenke til kommentar

har du prøvd å øke cpu volt? du kan øke litt av gangen, opp til ca 1,65v max, det burde hjelpe en del. prøv å hold deg under 50 grader ved vanlig bruk. høy temp kan skape problemer med overklokking raskere enn om du bare kjører stock.

Lenke til kommentar
har du prøvd å øke cpu volt? du kan øke litt av gangen, opp til ca 1,65v max, det burde hjelpe en del. prøv å hold deg under 50 grader ved vanlig bruk. høy temp kan skape problemer med overklokking raskere enn om du bare kjører stock.

5369401[/snapback]

1,65V på en X2?

Er ikke det sykt mye?? :hmm:

Lenke til kommentar

lordsmygen kjører 1,6 på sin 4400+ @ 2,9ghz.

og da tipper jeg at det er den reele volten, så det står nok enda noe høyere i bios.

uansett så øker man kun litt av gangen, og det er ikke sikkert det er noe hjelp i å gå så høyt, kan hende cpu stopper føre det. men så lenge temp holder seg normalt, så er det nok ikke noe i veien for at det skulle funke fint.

Lenke til kommentar

Dette var siste OC fra meg på 3d kortene... nå går det ikke lengere :p

Core: 517 Mhz..... prøvde 522, men da fikk jeg artifacts... selv om tempen var lav :p men 517 er stabilt...

så.. personelig rekord :p

samt at jeg mistet 10-20 p i 3dmark... ligger på 12616 no... men er fornøyd.. kan alltids klokke CPU'en enda lengere... (iallefall kan jeg PRØVE... )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...