Xch0rp Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 hallo har det noe å si på overklokkings potensiale hvor en prosessor er laget ? eg har dette i pcen: Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800 1MB cache, Prescott Asus P4C800-E DELUXE Apacer Memory 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal (nye brikker er på vei ) MSI GeForce 5600 128 MB i mitt tilfelle så er prosessoren laget i "Costa Rica" Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Steppingen på CPU har mye å si.............altså et knippe bokstaver og tall som står på CPU'en din. Produksjonslandet har nok lite utslag for ytelsen. Endret 29. september 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
VillKusseSladden Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Hvorfor er det forskjellig stepping på samme type prossesor? Endret 29. september 2004 av VillKusseSladden Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Her kommer en veldig forkortet og ikke helt nøyaktig forklaring: Når CPU'er blir laget befinner disse seg i såkalte "wafers" av Silisium. I slike wafers, vil det alltid være ulik "yield", dvs. at man får ulike kvaliteter på brikkene alt etter hvor de befinner seg på waferen, og helt etter selve kvaliteten på produksjonstrinnet. De CPU'er med dårligst kvalitet får ulik stepping fra CPU'er som har en god stepping. Vil du ha den helt korrekte og nøyaktige forklaringen så finnes det en slik artikkel her på www.hw.no. Bare søk i artikkelarkivet, så finner du den. Jeg tror den kom her i våres en gang..........:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå