SpinNdre Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 For en nybegynner? Har vurdert og laste ned Gentoo eller Fedora Core 2... Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Søk på forumet, dette har vært oppe 120 000 000 ganger før. For å svare på spørsmålet; jeg synst Mandrake er den beste nybegynner- distroen. Fedora er også greit. Kommer Fedora core 3 også snart. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 ja, jøss, du vurderer å enten laste ned Gentoo eller Fedora? joda men det er veeeeeeeeeeeeeeeldig stor forskjell på di to da. Fedora er enkelt å greit, Gentoo er vanskelig å ikke så greit med det samme. Fedora, Mandrake og Suse er nok de beste til og begynne med tenker jeg. selv er jeg ganske noob å jeg kjører Slackware 10.0 her. går veldig bra egentlig. Lenke til kommentar
corpus Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Vet ikke om jeg ville slengt meg etter den nyeste distroen. Rett og slett fordi det ofte er noen små endringer, hvilket ofte fører til en del klussing før man får det til/finner en som har fått det til. Dessuten er Debian temmelig god. Mye hjelp på www.debianguiden.dk Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har du prøvd gentoo, wil ? Etter det jeg har fått med meg, så har du ikke det. Hvordan kan du da si at det er vanskelig ? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Med mindre man er retard burde gentoo gå ganske greit. Uansett, hvilken distro som er "best" er nesten 100% subjektivt. For min del sverger jeg til Arch og Gentoo, fordi de funker for meg. Mitt råd er å prøve ut selv, å la andre fortelle deg hva du skal bruke ender stort sett med kluss. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) nei, sim, har ikke prøvd Gentoo enda. har det på cd liggende her en plass, men har ikke tatt meg tid til å prøve Gentoo enda da jeg koser meg veldig i Slackware. men for å si det slik, du er ikke særlig vant til kompilering når det er første gang du prøver Linux. PS: hvar er retard? Endret 29. september 2004 av wil Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Man er ikke spesielt vant til å trykke på musa førsta gang man prøver en maskin heller. Var det vanskelig for deg ? Retard == tilbakestående. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 PS: hvar er retard? "PS: hvaR er google?" http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-...le-s%C3%B8k&lr= Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 hva da? det med musa? nei det husker jeg ikke. begynte med pc for lenge siden så det husker jeg ikke. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Siden du ikke husker det, så kan det ikke ha vært så forferdelig vanskelig å lære seg å trykke på musa. Da er heller ikke gentoo vanskelig. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 jøsses, sammenligner du det å trykke på en mus og begynne med gentoo? mhm, jaja greit nok det serru. Gentoo er sikkert vel å greit det. ikke det at jeg er noen ekspert på Linux, men det står jo trossalt at man bør ha litt peil for å kjøre Gentoo da. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Samme som at man må ha litt grunnleggende kunskaper om hvordan beveger objekter når man skal starte med musepeking/-klikking. Jeg sier ikke at det er det samme. Men det å kompilere programmer i gentoo er ikke så forferdelig vanskelig som du skal ha det til. Og jeg synes det er teit at du sitter her og sier at det er vanskelig når du ikke har prøvd det selv. Er du litt oppegående er det like vanskelig å bruke gentoo som det er å spise en sjokolade. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 hehe, får vel ta meg en titt på Gentoo en gang da serru. blir ikke i dag iallefall. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 I dag skal vel tiden brukes på å spise sjokolade. Eller hva ? Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Da går jeg for Gentoo... Jeg er ikke helt idiot, så det skulle ikke by på noen problemer I dag skal vel tiden brukes på å spise sjokolade. Eller hva ? :!: Endret 29. september 2004 av SpinNdre Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Og hvis det byr på problemer, så vet du hvor feilen ligger . Lenke til kommentar
bkak Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 En annen faktor er at kompilatoren kompilerer, ikke brukeren av gentoo. I de fleste tilfeller, iallefall. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Og da kan man jo også nevne at portage håndterer installasjonen inkludert kompilering og alt. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har nettopp installert gentoo på en liten partisjon her, bare for å teste. (Chroot fra debian install'en.) Bortsett fra noen småproblemer (feil march= *host,host* - var 4 om natta) og litt avansert sjonglering (har ganske så eksentrisk harddisk-layout), så fikk jeg nå det til å funke. Vil ikke si at det er vanskelig, men det er *STRESS*, og får ikke så mye tilbake for det (ok, USE er stilig. Men det er ikke verdt det). Eneste var at firefox startet noen sekunder raskere, og blender var raskere. KDE tok 16(!) timer å kompilere, og bootstrap tok en liten evighet den og. Hvis man plusser på den ekstreme mengden diskplass gentoo trenger, og all den lesinga man må gjøre, så vil jeg si at gentoo bare er for folk med mye tid å kaste vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå