Mickidod Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 ja emne sier det meste Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Seriøst? Prøv ping [host] eller ping [ip] f.eks ping www.vg.no eller ping 193.75.75.75 Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hva med... ping? Åpne et kommandovindu (ledetekst). I winxp gjør du dette lettest ved å skrive "cmd" i kjør/run feltet. Skriv "ping" så får du opp en liste over alle parameterene du kan gi. For å pinge f.eks hardware.no skriver du "ping hardware.no" Lenke til kommentar
aschj Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Som han over meg sier; den svært fantasifulle kommandoen ping . Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 takk...må bare ta hevn... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 ...du kan ikke flood pinge(eller hva det heter) med bare ping [ip] Du må sette noen tall og bokstaver bakom...men husker ikke hva det heter. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) ...du kan ikke flood pinge(eller hva det heter) med bare ping [ip] Du må sette noen tall og bokstaver bakom...men husker ikke hva det heter. I windows kan man ikke floodpinge skikkelig. Man kan øke pakkestørrelsen til 65000 byte, men man kan ikke pingfloode slik som du tenker på. med pingflood tenker jeg da på at man sender 1000 pakker i sekundet Endret 30. september 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 ping -t -l "antall bytes" "adresse" pingen vil da gå kontinuerlig til du stopper den med ctrl+c, og antall bytes settes etter -l Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Skal du pingfloode, må du nok bruke en linux/unix boks og selvfølgelig være logget inn som root. Men jeg vil ikke si hvordan man gjør det, for sånt er slemt, og kanskje i strid med retningslinjene her på forumet. bruk manpages (man ping) i linux/unix. Der skal det stå. Endret 30. september 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
gnus Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 dersom du vil pinge i alle evigheter så skriver du: ping ip -t Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 dersom du vil pinge i alle evigheter så skriver du: ping ip -t Det er sant, men du vil ikke være i stand til å sende f.eks. 1000 pakker i sekundet, som jeg antar trådstarter var ute etter her. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Dessuten, det er mulig å sikre seg mot pingflood. Det har jeg gjort. Med f.eks. en FreeBSD firewall er det mulig å begrense båndbredden for ICMP-protokollen (dvs den protokollen programmet ping bruker). Jeg satte den til 8 kbps på min firewall, så ingen slemme fyrer som trådstarter får pinget ihjel maskinen min Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Alle seriøse fw med port inspection har flood ping protection. Floodping er bare sikkelig LAME i fjortis språk. m Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 dersom du vil pinge i alle evigheter så skriver du: ping ip -t Det er standard operasjon når man skriver ping *adresse* i linux/FreeBSD. Ikke noe spesielt med denne kommandoen. Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Skal man være skikkelig slem kan man jo sette igang SYN/ACK angrep, med flere shell mot samme host Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Stenges av diverse årsaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg