kaifrode Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg har et Olympus 2100UZ som benytter smartmedia kort. Har nettopp kjøpt en kortleser (Maverick CF/SM Combo). Har følgende problem: Når jeg setter 128MB SM kortene jeg benytter i kameraet mitt i kortleseren kommer det opp at kortet ikke er formatert, til tross for at alle kortene virker helt fint i kameraet mitt. Jeg har formatert kortene til begge formatene som er mulig i kortleseren (FAT og FAT 32), men etter kortene er formatert nekter kameraet å lese kortene. Når jeg formaterer kortene i kameraet igjen fungerer de fint i kameraet, men kortleseren sier igjen at kortene ikke er formaterte. HJELP! Lenke til kommentar
kaifrode Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Fant nettopp ut at kortleseren kan lese mitt 8MB Olympus kort som var med kameraet da jeg kjøpte det. Men mine 2 stk TwinMOS 128MB SM kort vil kortleseren ikke lese..... Lenke til kommentar
Fjelldal Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg kjøpte selv en kortleser for en 1,5 år siden - og hadde det samme problemet - Fant først ut av det da jeg leste spec'en på leseren - den kunne max lese 32 MB kort. Lenke til kommentar
kaifrode Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Kortleseren er en combo CF/SM kortleser kjøpt hos mpx.no. Det står ingenting noen som helst sted at den har noen begrensning i hvor store SM kort den kan lese. Og den leser jo 128MB kortet om den formaterer kortet selv, men da fungerer det ikke i kameraet mitt. 8MB kortet mitt leses derimot problemfritt av både kamera og kortleser. Link til kortleseren jeg kjøpte på mpx.no: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=2&g1=5&g...77&l=2&lantall= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå