gjerms Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei Jeg har en G556 PRO, 80GB harddisk. Jeg har ikke delt denne opp noe, bør jeg gjøre det? sånn ytelses messig tenker jeg da først og fremst på Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Skal du ha OS på den? Hvis du skal, anbefaler jeg 10 GB til det, og del resten i to. Det har jeg gjort, og det funker utmerket. Lenke til kommentar
delaan Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 uhm.. jeg har bare én partisjon, og det funker da også utmerket... Er det egentli no forskjell ytelsesmessing osv å ha flere partisjoner? Lenke til kommentar
MaFiA Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Kjekt og sette av 1 til OS, og 1 til alt annet. Da kan du f.eks formatere OS partisjonen uten og miste noe annet en bare OS Vet ikke om påvirker ytelse Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg anbefaler også 1 til OS og 1 til alt annet. Det er bare uhensiktsmessig å dele opp i flere biter (om du da ikke skal ha windows på en partisjon og linux på en annen, og resten på en tredje) Jeg vet ikke hvor mye plass du trenger til OS'et, men hvis du ikke skal spille på den så duger det sikkert fint med 10GB. Ytelsemessig er det mest gunstig å ha OS'et på liten partisjon på begynnelsen av disken. Det skaper kortere søketid og høyere gjennomsnittlig transferrate på C: enn om du hadde brukt hele disken. Men C: bør ikke bli så liten at det blir trangt om plassen der heller. ca 50% ledig plass er passe. Ytelseforskjellene er ikke så veldig store så jeg vet ikke om de blir så merkbare. Lenke til kommentar
leinman Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 En annen fordel med å ha operativsystemet på en egen disk er at hvis man skulle ønske å legge inn det på nytt, så kan man formatere os-disken uten å miste all data. Lenke til kommentar
gjerms Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Er partision makic rette tingen og bruke i etterkant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå