Gå til innhold

Statisk elektrisitet ?

Anbefalte innlegg

hei

jeg har jobbet å skrudd å byttet med hardware i en lengre periode.

å jeg har aldrig fott statisk elektrisitet i meg eller i hwen.

så jeg lurer egnetlig litt på hve det er? vha kan det gjøre?

imed at folk seier du må passe på den statiske elektrisiteten å at på deg jordings hanske å passe på hvilke klær du har på deg osv. er det så viktig som det høres ut ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få statisk elektrisitet i seg selv er nødvendigvis ikke så farlig...

Saken ligger i at PC-en har en viss ladning, som vanligvis er forskjellig fra din ladning. Er det da stort nok sprik i denne ladningen kan det forårsake at komponentene blir ødelagte, spesielt komponenter som er sensitive ovenfor statisk elektrisitet. Derfor kan det ofte være smart å lade seg ut med å f.eks. ta på strømforsyneren for du begynner å tukle med PC-en. Hvis du som jobber ikke aner noe om statisk elektrisitet finner jeg det urovekkende... at noen som ikke jobber med det ikke vet hva det er kunen være greit nok men når du jobber med det og sannsynligvis har en utdanning innen it (muligens ihvertfall..) så burde du vite om statisk elektrisitet og farene som inngår.

Et tips kan f.eks. være å ikke kludre med PC-en oppå et teppe som du går frem og tilbake på... har ikke tid til å skrive mer nå men kommer evt. tilbake hvis det ikke har kommet andre vettuge svar...

Lenke til kommentar

Bare et lite tips hvis du kanskje vil få flere svar enn fra meg :)

Ta å rett opp skriveleifene dine for jeg har problemer med å forstå hva du til tider mener... hva er f.eks. hwen??? :hmm:

Dessuten er det en annen liknende tråd som omhandler mye det samme litt lenger ned på den samme siden... ta en titt i den hvis du ikke allerede har gjort det...

Lenke til kommentar

Er du en litt fuktig og svett person eller at du er svett og nervøs for å gjøre feil under bygginga så er faren for statisk elektrisitet eliminert.

Gjør det i allefall til en god vane å ta godt tak i kabinettet før du begynner for da har du utjevna deg selv til det du skal arbeide med.

Lenke til kommentar
stemmer . sorry at jeg har mye skrive feil sonn er det bare :)

men jeg fik et bra svar .nei jeg er ikke noe it arbeider eller arbeider me IT.

jeg er 17 år å har data som hobby.

dvs jeg spiller mye skrur mye osv

OK :) Men allikevel er det surt iriterende hvis det skulle skje noe, er vel enda surer når det er ens egen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...