Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip Telefonister - er dere fornøyde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter med Lyse, og etter noen dager med barnesykdommer den første uken, har det fungert upåklagelig.

Greit med gratissamtaler til de som bruker samme leverandør også da.

Har Telio og er meget fornøyd.

Greit med gratissamtaler til alle som har fasttelefon også da. ;)

Lenke til kommentar

Jøss, nå må jeg nesten dempe stemningen litt her:

Telio kan jo ikke akkurat sies å fungere perfekt. Det er flere årsaker til det, men hovedsaklig vil jeg trekke frem:

1. De gadd bare å portere halvveis. Nå har det gått et par måneder siden vi porterte nummeret. Fremdeles står det et helt annet nummer (oslo-nummer) når vi ringer ut. Folk blir med andre ord forvirret når de mottar samtaler. Ser ikke ut som om de har planer om å fikse det. Så vidt meg bekjent gjelder dette alle kunder. I alle fall mange.

2. Du må ha en stabil internett-tilkobling. Vi opplever av og til at en av partene i samtalen detter ut. Dette er nok ikke Telio sin feil, poenget er at tjenesten fungerer ikke alltid bra allikevel.

Kan også nevne at det var store forsinkelser i begynnelsen, samt tjenester som telefon på PC og PDA er ikke dukket opp. Det er forsåvidt greit at det er forsinkelser, og forståelig at det skjer pga etterspørselen, men de blir på ingen måte tilgitt når de ikke en gang klarer å sende ut så mye som en e-post hvor de forteller om dette! Helt latterlig faktisk.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Har hatt telio ganske lenge nå og er klinkende fornøyd.

før hadde vi en fastavgift på isdn pålydene 700,- nå har vi telio til 150 elns + bredbånd til 300...

veldig billig i forhold til kjipe telenor :D

edit: betaler kun for de samtalene til mobil og utland

Blir litt feil å sammenligne ISDN avgift for 3 mnd (ca 717,-) med fastavgift for 1 mnd hos Telio (159,-)

ISDN koster 239 pr mnd

Telio koste 159,- pr mnd

Lenke til kommentar
Jøss, nå må jeg nesten dempe stemningen litt her:

Telio kan jo ikke akkurat sies å fungere perfekt. Det er flere årsaker til det, men hovedsaklig vil jeg trekke frem:

1. De gadd bare å portere halvveis. Nå har det gått et par måneder siden vi porterte nummeret. Fremdeles står det et helt annet nummer (oslo-nummer) når vi ringer ut. Folk blir med andre ord forvirret når de mottar samtaler. Ser ikke ut som om de har planer om å fikse det. Så vidt meg bekjent gjelder dette alle kunder. I alle fall mange.

2. Du må ha en stabil internett-tilkobling. Vi opplever av og til at en av partene i samtalen detter ut. Dette er nok ikke Telio sin feil, poenget er at tjenesten fungerer ikke alltid bra allikevel.

1. Du har en merkelig måte å formulere deg på :p "Gadd" ... Uansett, såkalt fullportering er i gang, vent og se :p

2. Dette er jo et problem med alle former for IP-telefoni og er noe du tar høyde for når du bestiller deg Telio eller noe annet som er avhengig av bredbåndet ditt for å fungere.

Kim

Lenke til kommentar

Har også Telio (sammen med ADSL fra NGT) og er fornøyd. Det negative jeg har opplevd var at det tok ca 6 måneder å flytte over mitt gamle nr, og at det midlertidige nummeret jeg fikk tildelt ennå kommer opp som telefonnr. når jeg ringer. Dersom noen vurderer Telio vil jeg anbefale å nøye vurdere om du virkelig trenger å overføre det gamle nummeret. Når man har hatt et midlertidig nr. i et halvt år samtidig som det gamle nr. ikke fungerte, er det det mindre vits i å overføre det gamle nummeret. Det midlertidige er da på en måte innarbeidet. Dersom jeg skulle ha bestilt på nytt nå ville jeg valgt Telio, men da droppet overføring av gammelt nr.

Lenke til kommentar

Har Telio med NGT ADSL og jeg har slitt i flere uker med å få det til å fungere. Er fremdeles ikke i mål. Kundetelefonen til Telio er håpløs: Man ringer inn til en som ikke har kompetanse som skriver ned dine problemer og vidrefører det til en med kompetanse som tilslutt sender deg en mail. Dette har jeg gjort tre ganger nå uten at noe har blitt bedre.

Problemet mitt ligger i at IP-boksen ikke mottar IP-addresse fra routeren, men ifølge NGT så er det ikke noe galt med routeren min.

*røske seg i håret*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...