Ni kon Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Skråblikk: Ut på tur, aldri... I dag skulle Hardware.no vært representert i München i forbindelse med NECs lansering av nye LCD-skjermer. Vi håpet på noen spennende lanseringer. Det viste seg å bli noe helt annet for vår del. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Huffda, dette var triste nyheter. Håper dere får lov til å kikke på skjermene f.eks i morgen i stedet for, og at SAS er behjelpelige nok til å tilpasse reiseruta for deg uten merkostnad. Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Synd at du ikke rakk flyet, det er rett å slett elendig av SAS å gjøre slikt! Hva skal di med alle di skrankene hvis de ikke har tenkt å sette folk i dem? SAS Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Hehe, en eneste stor artikkel om SAS-kritikk på hardware.no. Ikke dårlig! Jeg har også forståelse for at de ansatte i Avinor gikk ut i øyeblikkelig sykemelding. De har ansvar for tusenvis av mennesker, og det er ikke trygt at de sitter bak spakene når de vet at de kommer til å få sparken. VG hadde en sammenligning om hvem som var sykest. En stakkars kronisk syk gutt eller de ansatte ved Avinor. Det syns jeg var den dårligste sammenligningen jeg har sett på lenge. Det går selvfølgelig utover enkeltpersoner som denne lille gutten, men det er bedre enn at det går utover hundre-tusenvis av mennesker. On-topic: Gleder meg til vi får se mer om 70-serien til NEC. Det blir spennende saker! Kanskje jeg får solgt min 1760NX og oppgradert til 1770NX til et ikke altfor ille mellomlegg! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Tenkte på det ettersom jeg har fulgt med litt i tråden din om turen i "skjermer". Men kom du deg av gårde? Er denne artikkelen skrevet fra München? Jeg må si meg enig i at det var lattering av SAS å ikke ha flere på plass. Det må jo koste de endel å booke om også slik at netto-kostnadene ved å ha inn ekstra med folk kanskje ikke ville ha vært så høye. Men det er vel et annet budsjett det vel.... (andre med erfaring fra store firmaer og det offentlige veit hva jeg mener) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Ble enden på visa at du ikke kommer til å reise ned? De har ansvar for tusenvis av mennesker, og det er ikke trygt at de sitter bak spakene når de vet at de kommer til å få sparken.Nå er vel situasjonen den at om 4 år kan de kanskje bli flyttet... De mister altså ikke jobben. Lenke til kommentar
lindset Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Det var Dagbladet som gjorde den sammenligningen, ikke VG Lenke til kommentar
knutby Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Var samme situasjon i Hamburg som hw.no ble utsatt for. Lufthansa hadde rundt 10 disker men kun 3-4 var bemannet Men nå skal det også nevne at dette var kl 13:00 mandags morra jeg drev med dette, da var det kaos:P Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 noe så idiotisk gjort av sas, bare på grunn av de, så mister jeg en flott artikkel nei, dette får det bli slutt på, hvorfor ikke sende artikkelen til VG, Dagbladet osv osv, så kan SAS få seg skikkelig diss... jeg må også selv få inrømme at jeg aldri har set alle skrankene vært brukt samtidig på gardemoen.. Lenke til kommentar
chil Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Ja Ja da er det ikke noe annet å gjøre en å knappe noen LCDR av SAS, de har jo uansett ingen til å passe på dem. Noen flere som vil ha? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 "Heia Avinor!" Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Ja Ja da er det ikke noe annet å gjøre en å knappe noen LCDR av SAS, de har jo uansett ingen til å passe på dem. Noen flere som vil ha? jeg! jeg!.. Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 "Heia Avinor!" Heia flygelederne... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 "Heia Avinor!" Heia flygelederne... "Heia Norge." Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Hvordan i helvete kan de gjøre sånt? Når de ber deg være en time tidligere, og alikevel greier de ikke å f deg inn på flyet? Merkelig greier. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 mon tro i hvilke situasjoner ville de ha åpna alle skrankene... "grøsse" Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Bør bare nevnes at dette ikke er hverken direkte SAS eller Avinor sin skyld, men et problem som oppstod pga. sabotasjelignede oppførsel fra flygeledernes side. Håper virkelig denne oppførselen får store ettervirkninger for de ansatte. Lenke til kommentar
guge Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Jeg opplevde noe lignende en gang. Skulle til reise til Seattle for å delta på en konferanse. Flyet skulle gå 12. september 2001.... Prøvde å booke om til Vancouver (som er i Canada) for å leie bil der og kjøre til Seattle, men det nyttet fint lite fordi flyplassen i Vancouver ble full av fly som ikke fikk lov til å krysse grensa. Så prøvde jeg å dra 13. september. Jeg skulle bytte fly på Kastrup. Vi ventet en time over tid ved gate'n. Deretter ble vi sluppet ombord i flyet, etter å ha fyllt ut skjemaer om hvem vi var og hva vi ville i USA. Så satt vi tre timer i flyet mens vi spiste, så video og ventet på klarsignal fra amerikanerne. Til slutt hadde det gått for lang tid for pilotene våre, så vi måtte gi opp. (Pilotene har visst en makstid for hvor lenge de kan jobbe i strekk.) Har siden hørt at det bare var Bin Laden familien som fikk lov til å fly den 13. Jeg satt på 1. klasse ved siden av en hyggelig fyr fra Microsoft, som blandt annet har laget SQL-debuggeren i Visual Studio 6.0. Vi hadde en hyggelig prat. Så var det bare å ta fly tilbake til Gardermoen og reise hjem. Gadd ikke prøve den 14, da hadde jeg mistet for mange dager av konferansen. Har i allefall noe å fortelle barnebarna. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Sånn kan det gå når man sentraliserer alt på en "hovedflyplass", som er like fleksibelt som en 10 år gammel strikk Flytrafikk-kontrollen burde vært desentralisert, med flere parallelle systemer. Det blir nok dyrere på kort sikt, men mye bedre i lengden. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. september 2004 Rapporter Del Skrevet 29. september 2004 Det blir nok dyrere på kort sikt, men mye bedre i lengden. ....og der er hovedproblemet i denne saken spør du meg. Markedsliberalismen herjer, og den vil ofte ha penger på kort sikt. Derfor flytter Avinor alt til Sola for å spare 24 millioner i året (sier de). Anlegget i Røyken kosta visstnok totalt 1 milliard og er bygd med potensiale, altså med tanke på framtiden. Avinor får derfor 24 millioner ekstra pr år, mens samfunnet har brukt 1 milliard. Selv om disse "sparte" pengene skulle gå til samfunnet igjen, ville det ta over 40 år før det får tilbake det det har brukt. 40 år fram i tid er urealistisk langt fram, og derfor tror jeg dette bare er kortsiktig tenking; jeg tror faktisk at langsiktig tenking er ikke-ekstisterende hos svært mange økonomer eller økonomiske beslutningstagere... Alt-i-alt synes jeg det Avinor skal gjøre er langt mer idiotisk enn det flygelederne gjorde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå