Gå til innhold

Oppstartsvalg windows 2000 & win98

Anbefalte innlegg

har et problem når jeg booter, får oppstarts valg... Valg mellom å starte windows 2000 eller win98. Win 98 har jeg sletta... Vil ikke ha noe oppstart valg. vil bare at den booter å starter win2000 automatisk. Jeg vil helst ikke reinstallere windows eller formatere c disken. Finnes det en tweak eller noe slik at jeg kan fjerne dette oppstartsvalget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rediger boot.ini som ligger på roten av boot-disken. Husk å fjerne skrivebeskyttelsen først (attrib boot.ini -s -r -h). Fjern så Windows 98-alternativet (pass på at Windows 2000 er default oppstart). Lagre og sett tilbake attributtene (attrib boot.ini +r +s +h).

Du kan også sette ned tiden menyen vises ifra 30 sekunder (standard) til 0, da slipper du å redigere så mye feil :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 15:41, xthal skrev:

høyreklikk på min datamaskin og gå på oppstart eller.no der kan du velge hva den skal boote og slette oppstartsalternativer :smile:

funker kun i XP, i W2K kan du velge ventetiden og hvilken som skal være standard....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 18:21, palei skrev:

Hvordan funker dette i win me? Jeg hadde win me og XP men måtte slette XP. Jeg ønsker også å bli kvitt XP fra boot loader.

Etis

Dette er litt off-topic men hvorfor gikk du tilbake til ME etter XP ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...