baronKanon Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 For å dra det ned på jorden; har du to maskiner med IEEE1394 i begge, så bruk en kabel mellom disse to og prøv! Selv om USB 2.0 har teoretisk høyere overføringshastighet, har IEEE1394 mer effektiv overføring, etter det jeg har hørt! Dette er det billigste alternativet slik jeg har fått det med meg Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Han trenger ingen switch. Han trenger 2 stk gigabit nettverkskort. Intel korta har sånn auto dings med kryssing av kabel. i verste fall trenger han ein kryssa kabel, og det koster ikkje akkurat mykje. Lenke til kommentar
DjNeo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvis du har firewire i begge maskinene, og kansje begge maskinene er av nyere dato slik at dette er innebygget i sørsiden. Da vil det være like raskt som om du skulle sette inn et kvilket som helst GB nettverks kort i en PCI plass. Jeg har selv testet begge deler (firewire og GB lan), og har i ettertid angret litt for at jeg kjøpte GB lan... Som mange har sakt tidligere så er det bare å plugge i firewire kabelen mellom to maskiner enten det skulle være en 6-pin eller 4-pin kabel. Jerg har selv kun erfaring med win XP, og der er det i alle fall bare plug and play for å få det til å funke. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Takker for alle svar... Tror jeg prøver på Firewire i første omgang... Blir fort en tusenlapp for 2 giga-kort... Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Sikkert ålreit å begynne med fw, ihvertfall om du allerede har utstyret. Men at du skulle klare å bruke en tusenlapp på 10/100/1000-kort var rart. Se bare her: http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27502 Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Sikkert ålreit å begynne med fw, ihvertfall om du allerede har utstyret. Men at du skulle klare å bruke en tusenlapp på 10/100/1000-kort var rart. Se bare her: http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27502 Takker for tipset... Det var rimlig. Da tester jeg Firewire først. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Firewire er også to veis 400 (full duplex), mens USB bare er en vei 480 (halv duplex). De fleste som har prøvd å kjøre flere oppgaver på en gang fra en USB disk og så gjort det samme med en FW disk vet hva det betyr i praksis. Edit: leif Endret 2. oktober 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 visst du velger nett mellom maskinene, og ikkje skal bruke internett samtidig, velg netbeui protokoll, den er raskere å overføre filer med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå