Gå til innhold

VGA Silencer NV5


JimRamse

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har akkurat satt en slik en som dette på 6800Ultra kortet mitt, å til min store forundring så går viften feil vei.

 

arcolvsnv5.jpg

 

Spør du meg så bør denne viften gå mot klokka, men det gjør den ikke. Får derfor ganske høye load temp også. Ca 75 grader. Har sendt mail til Arctic Cooling angående dette, men ikke fått svar enda. Anbefaler alle som har denne på VGA kortene sine å sjekke hvilken vei vifta går. Når den går med klokka, slik som min gjør, så suger den egentlig luft utenfra å inn. Men bladene står jo feil til å få noe skikkelig ytelse uansett. Tragiske greier. Håper på raskt svar fra Arctic Cooling. Kommer da til å si ifra her hva de svarte, i tilfelle flere har samme problemet som meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går den viften på bildet mot klokka, slik at viftebladene "grpier" vil vel luften bare bli dratt inn mot sentrum av viften og bli blåst ut derfra.

 

Men om den går med klokken, ser det mer riktig ut, bare se på konstruksjonen, det ser jo ut som at luften skal slynges av viftebladene nederst (sett relativ til bildet over) og inn i kjøleribben. Om den roterer mot klokka, er det jo et hakk i veien, samt at luftstrømmen ikke vil gå rett inn i kjøleribba, men treffe veggen nederst først...

 

K :w00t:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Den vifte skal køre med klokken. Den vil ikke fungere, hvis den kørte den andre veien. Den er konstruert som en vanlig 'vannpumpe'.

 

EDIT: Hvis den sku køre andre veien, da måtte 'rotorbladene' vinkles i mindst 45 grader og åbningen måtte gøres større.

Denne kjøler er kontruert efter samme princip (ses kanske lidt bedre her) - men roterer mot uret (denne vil ikke fungere hvis den kørte med uret).

 

Den suger vel luft inne fra kabinettet og blåser det ut gennem en PCI-åbning bak.

Utmerket løsning - spør du meg.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Hei,

 

Den vifte skal køre med klokken. Den vil ikke fungere, hvis den kørte den andre veien. Den er konstruert som en vanlig 'vannpumpe'.

 

EDIT: Hvis den sku køre andre veien, da måtte 'rotorbladene' vinkles i mindst 45 grader og åbningen måtte gøres større.

Denne kjøler er kontruert efter samme princip (ses kanske lidt bedre her) - men roterer mot uret (denne vil ikke fungere hvis den kørte med uret).

 

Den suger vel luft inne fra kabinettet og blåser det ut gennem en PCI-åbning bak.

Utmerket løsning - spør du meg.

 

Mvh

Kimmer

Okay, jeg gir meg. Vifta går vel riktig vei da. Men da er jeg ikke mye imponert over ytelsen ihvertfall. Load temp over 75 grader er ikke akseptabelt. Det er som Krapfoss sier her. Gainward sin kjøler (den røde) kjøler jo bedre. Da blir neste skritt å mekke til en kjøling selv. Kan jo faen ikke ha disse tempraturene. Kjøpte den fordi den støyer lite, men også for å få ett lite tempraturfall, noe jeg ikke har fått.

Lenke til kommentar

Mulig du har rett. Det som jeg irriterer meg grønn over er dette.

 

Med den gamle riggen min (P4C800Dlx) kunne jeg kjøre kortet artifact fritt uten problemer på 450/1200. Nå med silenceren, å med orginal kjøling også for den saks skyld klarer jeg ikke mer enn 430/1200. Høyere enn det så låser hele maskinen seg. Noen ideer?? Kjører nå med S939 HK. Begynner å nærme meg å bli gal. Vet kortet er godt for mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...