Gå til innhold

Nytt headset som erstatning for Zalman surround

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har så smått begynt å høre meg lei på mitt Zalman Real Surround Sound ZMRS6F headset. Lyden har dårlig klang og dybde, uten at jeg er noen erfaren hi/fi-entusiast. Men surround-funksjonen liker jeg godt i spill som Doom3 og til film. Det er bare at headsettet blir for dårlig til musikk.

Derfor lurer jeg på å skaffe meg et nytt headset. Er det noen som kan anbefale meg et?

- Ikke no særlig mer enn 500,-

- Surround er et pluss, men vet det er vanskelig til den prisen

- Gjerne polstret som Zalman, eller lukket som det også heter.

- God lyd med nok bass og dynamikk (jeg er som sagt ingen ekspert her)

Jeg har sett litt på Sennheiser PC 150, som har mange bra erfaringer. Har Sennheiser en surround-modell? Den koster kanskje 2000,-?

Hvis ingen headset til 500,- oppfyller kravene mine, nevn gjerne noen dyrere, så skal jeg ta det til nøye vurdering!

På forhånd takk!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Medusa 5.1 surround er et headsett jeg har selv. Det er i mine (og mange andres ører) milevis forran zalman surround headsetet i lydkvalitet, men det holder noenlunde rundt den prisklassen som du ønsket. Alle er vel enige om at det ikke eksisterer et "perfekt" surroundheadsett enda, men jeg tviler ihvertfall ikke på at medusa headsettet er det beste surround alternativet på markedet i dag (ved mindre du er villig til å betale ekstreme priserfor profesjonellt importert studio-utstyr).

Jeg har selv prøvd Zalman og Thrust, og jeg eier nå Medusa. Det var ikke noe vanskelig valg for meg ihvertfall.

Men om du skal ha et stereo headsett, så finnes det selvfølgelig veldig mange i 5-600 kroners klassen, og der er jeg ikke like oppdatert på alle de forskjellige modellene. Om du bruekr headsettet mer til musikk enn du bruker det til spill, så er det godt mulig du heller vil få mer glede fra et godt stereo headsett. Medusaen er ok på musikk, men det er litt "klinisk rent", det er litt vanskelig å beskrive.

Lykke til! =)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...