Xanitra Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg letet etter lignende tråder, men føler at min post er unik, så jeg slenger den inn som en egen post. Jeg er ute etter et digitalt videokamera. Prisen er ingen hindring, men over 10000 synes jeg er for mye. Jeg skal snart bli far, så kameraet skal brukes til å "dokumentere" vårt barn's oppvekst, samt bruke det i ferier, til amatør musikk videoer, og kanskje også noen amatør film prosjekt. Hva har dere erfaring med er best NÅ 2004? Må det koste mye for å være bra? Kan jeg bruke det til å ta digitale bilder med? Hva med redigering: Får jeg redigerings program med på kjøpet, eller må jeg invistere i dette utenom.. evt. hvor bra er programmet som følger med? TUSEN TAKK FOR ALL HJELP HERUNDER. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Vel, for noe så viktig som ditt barn oppvekst som du vil dokumentere..mao..mange år, så kan det være lurt å tenke på å bruke litt mer penger enn under 10 000. Fordel utgiften over alle årene du har den så ser du at det ikke blir så dyrt. DV kameraer tar generelt ikke så veldig bra stilbilder, men det er noen som har blitt en del bedre. Sony sitt DCR PC 350 har 3 megapixel stillbilde. Mener å huske at Panasonic også har et DV kamera med rellativt god stillbilde kvalitet. Sony sitt koster nærmere 15 000 kr. Du kan kanskje finne mitt kamera DCR PC 330 til rundt 10 000. Det har også 3 megapixel stillbilde funksjon. Det fine med 330 og 350 er at det har native 16:9 format. Så hvis du konsekvent filmer med det så har du gjort opptakene widescreen vennlige. Det er jo den typen TV vi alle har snart. Når du har kjøpt kamera må du kjøpe en firewire kabel til overføre filmen. Den koster ikke stort. Windows XP har en innebygget videoredigerer. Har du MAC så har du en bedre versjon der. Men er du PC bruker så vil jeg anbefale deg å investere i Pinnacle sitt amatør videoredigerings program. Versjon 9.0 AKIRA Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 takk for den.. meget godt argumentert og fremstilt det der. Skal se hva jeg får råd til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå