Gå til innhold

Jeg har lyst på vannkjøling, men..

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i lang tid vurdert å kjøpe vannkjøling til min pc. Problemet er at jeg har relativt liten erfaring med slikt og har ikke lyst å bare kjøpe noe i full hast. Det jeg er ute etter er erfaringer hos brukere som kan komme meg til nytte

Ps: Jeg har ikke tenkt å bruke 25 000 kroner på dette prosjeket, så maks pris er 2000-2500kroner.

Mitt system er som følger :

Chieftech midi tower

Abit kv8-max3

AMD64 xp3200

2x corsair 512 pc3200

Sapphire 9600pro

1x wd raptor 36gb

1x wd120

1x wd80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har heller ikke prøvd dette før, men har lest en del poster på forumet om vannkjøling, og på bakgrunn av dette har jeg funnet ut hva jeg faktisk skal gjøre :) Jeg skal kjøpe meg et billig sett og se hvor det går derfra ;) Anbefaler deg å lese gjennom lignende tråder og se på svarene der, så skal du se at det blir bra!

Red: Har hørt at Waterchill, MIST og Thermaltake Big Water er gode sett for nybegynneren

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Hehee. Da kan du se på bl.a. Skrue sin worklog på vannblokk. Er jo av den oppfatning at det man har ikke er ens eget før man har gjort sin personlige vri på det ;) Men generell erfaring er at ferdigsett er ofte det greieste første gang man prøver noe... Og så er det bare å bytte ut....

...helt til man sitter igjen med to sett, og man kan leke Ole Brumm ("Ja takk, begge deler!") :fun:

Lenke til kommentar
Litt off topic, men den wd raptor disken du skal kjøpe ville jeg ikke kjøpt.... Den har en høyfrekvent pipelyd som skjærer gjennom marg og bein (grøss) angrer på kjøpet mitt. :(

Edit: det er ikke vibrasjoner

Overlever lyden til raptoren. Har en 80gb wd disk som overdøver raptoren glatt! ;)

Har lest litt på guiden som er på overklokking.no om å lage kjøleblokk selv ; det jeg lurer på er hvor mye må man betale for kobber?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...