Fjelldal83 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei Jeg har i lang tid vurdert å kjøpe vannkjøling til min pc. Problemet er at jeg har relativt liten erfaring med slikt og har ikke lyst å bare kjøpe noe i full hast. Det jeg er ute etter er erfaringer hos brukere som kan komme meg til nytte Ps: Jeg har ikke tenkt å bruke 25 000 kroner på dette prosjeket, så maks pris er 2000-2500kroner. Mitt system er som følger : Chieftech midi tower Abit kv8-max3 AMD64 xp3200 2x corsair 512 pc3200 Sapphire 9600pro 1x wd raptor 36gb 1x wd120 1x wd80 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Jeg har heller ikke prøvd dette før, men har lest en del poster på forumet om vannkjøling, og på bakgrunn av dette har jeg funnet ut hva jeg faktisk skal gjøre Jeg skal kjøpe meg et billig sett og se hvor det går derfra Anbefaler deg å lese gjennom lignende tråder og se på svarene der, så skal du se at det blir bra! Red: Har hørt at Waterchill, MIST og Thermaltake Big Water er gode sett for nybegynneren Endret 29. september 2004 av baronKanon Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har lest litt på forskjellige tråder, men klarer ikke å bestemme meg. Har også lyst å bygge noen av delene selv Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hehee. Da kan du se på bl.a. Skrue sin worklog på vannblokk. Er jo av den oppfatning at det man har ikke er ens eget før man har gjort sin personlige vri på det Men generell erfaring er at ferdigsett er ofte det greieste første gang man prøver noe... Og så er det bare å bytte ut.... ...helt til man sitter igjen med to sett, og man kan leke Ole Brumm ("Ja takk, begge deler!") Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 flyttes til ekstremkjøling Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Litt off topic, men den wd raptor disken du skal kjøpe ville jeg ikke kjøpt.... Den har en høyfrekvent pipelyd som skjærer gjennom marg og bein (grøss) angrer på kjøpet mitt. Edit: det er ikke vibrasjoner Endret 29. september 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
moray Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Var det ikke slik at trådstarter allerede hadde utstyret? Et sett som har fått gode skussmål er dette: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet901.htm Her er også et: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123974&cks=PRL Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Aaah, da leste jeg feil *Lese, LESE* Endret 29. september 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Litt off topic, men den wd raptor disken du skal kjøpe ville jeg ikke kjøpt.... Den har en høyfrekvent pipelyd som skjærer gjennom marg og bein (grøss) angrer på kjøpet mitt. Edit: det er ikke vibrasjoner Overlever lyden til raptoren. Har en 80gb wd disk som overdøver raptoren glatt! Har lest litt på guiden som er på overklokking.no om å lage kjøleblokk selv ; det jeg lurer på er hvor mye må man betale for kobber? Lenke til kommentar
moray Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Litt OT, men.. Kan tro på at raptor bråker en del. Sliter med to vanlige WD 1200 disker. I min vannkjølte PC er det WD som bråker mest av alt.. Høyfrekvent hvining på de også. Et sett til: http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=108509 Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Kobber er ikke så dyrt, jeg kjøpte en plate på 1cm x 20cm x 15cm for 100 kr. Koster vel 75,- kiloen der jeg handla. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Kobber er ikke så dyrt, jeg kjøpte en plate på 1cm x 20cm x 15cm for 100 kr. Koster vel 75,- kiloen der jeg handla. Hvor kan jeg kjøpe noe slikt ? Jernvarehandel ? Lenke til kommentar
moray Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 For eksempel dra innom det lokale elverket eller en større elektrikerbedrift. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Litt off topic, men den wd raptor disken du skal kjøpe ville jeg ikke kjøpt.... Den har en høyfrekvent pipelyd som skjærer gjennom marg og bein (grøss) angrer på kjøpet mitt. Edit: det er ikke vibrasjoner Pussig hører ikke mine . Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Litt off topic, men den wd raptor disken du skal kjøpe ville jeg ikke kjøpt.... Den har en høyfrekvent pipelyd som skjærer gjennom marg og bein (grøss) angrer på kjøpet mitt. Edit: det er ikke vibrasjoner Pussig hører ikke mine . Kanskje det er noe galt med min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå