Gå til innhold

Hjelp til oppsett av videoredigerings pc.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på om noen kunne ha kommet med noen innspill, fordi en person spurte meg hvordan en bra video redigerings pc burde være.

Det skal sies at jeg ikke helt har peiling på hardware for tiden, sist jeg kjøpe pc var for 2år siden - og mye har skjedd siden den gang. Dessuten vet jeg ikke så veldig mye om hva videoredigering krever av pcen. (ALtså, det er vel snakk om mye rendring.)

Jeg vil tro

- mye cpu kraft (tenkte kanskje 64bit istede for 32bit - er dual cpu noe å tenke

på?)

(programmet som blir mest brukt er vel nok adobe premier pro)

- ram - tipper at det er lurt å ha så mye som mulig

- MYE hardisk plass

- skjermkort? viktig, uviktig?

resten har jeg ingen formening om, men hvis noen kunne komme med et oppsett så hadde jo det vært kjempeflott. Akuratt pris, så er jeg faktisk veldig usikker, men ikke over 20k

(skjerm, mus+++ ikke tenkt på det; bare en ren boks)

tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at Intel pentium er bra fordi den er stabil og har hyper_treathing eller no sånt der den simulerer/ lurer maskinen tilå tro at den har to prosessorer.

Mye minne er viktig - helst en Gigabyte

Skjermkort er ikke så viktig.

Good luck. Prøver å finne meg en liknende maskin til 8000kr - har en tread her jeg og... :thumbup:

Lenke til kommentar
Har hørt at Intel pentium er bra fordi den er stabil og har hyper_treathing eller no sånt der den simulerer/ lurer maskinen tilå tro at den har to prosessorer.

Mye minne er viktig - helst en Gigabyte

Skjermkort er ikke så viktig.

Good luck. Prøver å finne meg en liknende maskin til 8000kr - har en tread her jeg og... :thumbup:

Trodde skjermkort hadde mye å si jeg?

+ bra skjerm

Endret av Ongabonga
Lenke til kommentar

Fra hardware.no Guide om PC-bygging:

Primærområde                      Prosessor       Minne          Skjermkort      Lydkort

Video/ lydredigering                Jo kraftigere,  512 MB        Lite viktig        Viktig 

jo bedre         er absolutt

Endret av freddern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...