Gå til innhold

Bør utlendinger i Norge forbys å ta fly?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp...til å kutte inflight meals med seff.!

Seriøst, dette er et resultat av manglende sikkerhetskontroll ved norske flyplasser mer enn det er ett eksempel som skal brukes til å forsvare at utlendinger ikke skal få fly innenriks i Norge. Og jeg syns det er SMAKLØST å prøve å vri det om til det...

skal du skylde på noen, skyld på Staten, Regjeringen, Luftfartsværket, Avinor, Sjefen på flyplassen det gjalt, o.s.v. ... Det er en grunn til at man får med seg ØKS på innenriks flights i Norge..og jeg håper at hendelser som dette sørger for at slikt ikke kan finne sted igjen..

Lenke til kommentar
Er det ikke lettere å forby øks på fly?  :ermm:

Our god-given right to keep axes on international flights.

Ironi? :dontgetit:

Nei, jeg mener helt oppriktig at en øks er et frihetsbehov alle trenger på flyturer.

Bra.

Jeg syntes det kom dårlig frem om man skulle få ta med seg.

Eller om det var en god given right å ha økser ved brannalarmer.

Derfor jeg spurte. ;)

Lenke til kommentar
gjerningsmannen har selvfølgelig ingen skyld, det er vår skyld.

enig med hagen ,la dem sitte i lukka leire der dem bor til søknaden er behandla, da slipper vi slike ting.

Selvfølgelig har gjerningsmannen skyld (og jeg håper til gud at de kaster ham ut av landet istedet for å låse ham vekk på psykiatrisk avd. lenge nok til at han får norsk statsborgerskap elns, noe jeg frykter kommer til å skje i dette nisselandet vi bor i)

poenget mitt var bare at dette ikke er en god grunn til å "forby" utlendinger å reise på norske fly, som trådstarter snakket om...

Lenke til kommentar

Rett meg hvis jeg tar feil men synes det oftere og oftere er innvandrere som utfører grove voldshandliger her til lands. Og gjerne de som er fra "ikke vestlige land". Men enten det er innvandrere eller nordmenn som utfører slike grove lovbrudd bør de sperres inne. Helst på livstid - selv om de ikke husker noe av handlingen(denne gangen heller).

Lenke til kommentar
Ble ikke helt ferdig med den der.

Hva er det du sier i praksis? At Norge bør åpne grensene, og gi asyl til alle og enhver som tar seg bryet med å reise hit?

Nei. Dei som utfører slike handlinger er som oftest mentalt sjuke. Vist dei skal oppholde seg i Norge burde dei fått behandlig for dette. Vist dei skal sendes ut så bør dei ikkje få svar på asylsøknaden før alt er klarlakt av pass og utreise. Det å bli sitende i Norge i fleire måneder å vente på å bli sendt ut er ingen god løysing. Spesilet ikkje når dei kan ha problemer og begå slike handlinger. Dette kunne vert ungått vist ein hadde hatt ein bedre asyl politik.

Lenke til kommentar

Vell... uten å måtte fremstå som rasist, virker det som at en del "raser" med bakgrunn fra andre samfunn enn oss tydeligvis ikke har skjønt at det går an å protestere uten å måtte ty til vold. At hvite også begår kriminelle handlinger er jo ikke noe å legge skjul på. :p Har selv en (hvit) nabo (tidligere kamerat) som tente på 3-4 hus. Han hadde også store mentale problemer og gjorde det som et rop om hjelp, etter flere forsøk på å få hjelp på en mer fornuftig måte. Nå kan det godt hende at denne asylsøkeren som prøvde å styrte flyet gjorde det som et høyt rop om hjelp, men generellt synes jeg at spesiellt religionsekstremistiske grupper har fått en viss tendens til å skade sivil befolkning straks de ikke får viljen sin.

Lenke til kommentar
Det er ingen lokalruter i nord-norge som har sikkerhetssjekker, som jeg vet om.

Desverre har ikke de småflyplassene det enda, selv om det er under oppbygging as we speak.. Samtlige flyplasser skal vel ha lik kontroll som Gardemoen innen utgangen av 2004 tror jeg.

Lenke til kommentar
Desverre har ikke de småflyplassene det enda, selv om det er under oppbygging as we speak.. Samtlige flyplasser skal vel ha lik kontroll som Gardemoen innen utgangen av 2004 tror jeg.

Kan vel ikke kalle Bodø for småflyplass. Der er det kun Norwegian, SAS og Braathens som bruker sikkerhetskontroll. Widerøe og Kato Air bruker det ikke. Det er nok mest pga av kostnader, da det sikkert er flyselskapet selv som betaler dette...

Lenke til kommentar

Det som plager meg mest er at vi ikke klarer å bli kvitt de menneskene som har fått avslag på oppholdstillatelsen. Samtidig blir jeg forbanna når folk generaliserer så mye som de faktisk gjør. At det finnes endel mennesker som er psykisk ustabile er det ingen tvil om. Når man gir avslag på oppholdstillatelse, gir beskjed om at de ikke får oppholde seg på mottak lengre og de mister retten til å motta sosiale ytelser så må man få dem ut av landet asap. Det er ikke særlig humant å la noen leve her i den situasjonen.

Selvsagt er det best at de reiser hjem, men om det ikke er en mulighet pga løgn om identitet e.l. så gjerne til disse leirene som FRP foreslår. Vi kan ikke ha mennesker som ikke kvalifiserer til oppholdstillatelse gående i landet i flere år etter de liksom skulle vært kastet ut.

Det eneste vi oppnår med denne "snillismen" er at de som trenger opphold på humanitert grunnlag og gjerne gjør en innsats for landet blir trukket ned i dragsuget og betegnes som voldtektsforbrytere, flykaprere, gjengmedlemmer osv.

Så kort oppsummert: Få ut dem som ikke har rett til å være her, og bruk ressurser på å få de som skal være her. Det er mye som kunne vært gjort bedre med tanke på integrering o.l. Vi skal ikke sy puter under armene på noen, men gi folk en sjanse til å på eget initiativ oppnå ett verdig liv med trygghet fra forfølgelse o.l. Kast også på hodet ut de som dømmes for alvorlig kriminalitet. Det får være måte på hvor snille vi skal være da..

Lenke til kommentar
Selvsagt er det best at de reiser hjem, men om det ikke er en mulighet pga løgn om identitet e.l. så gjerne til disse leirene som FRP foreslår. Vi kan ikke ha mennesker som ikke kvalifiserer til oppholdstillatelse gående i landet i flere år etter de liksom skulle vært kastet ut.

Er det ikkje bedre å ikkje gi dei noko svar på søknaden før dei eventuelt har ordent reise tilbake.

Har lite tru på desse leirene til Hagen egentlig. Det er begrenset kor lenge ein kan holde dei der og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...