Windoge Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Alle vet vel om trikkmordet som skjedde for en tid tilbake. Uansett, for ikke så lenge siden leste jeg om hendelser i Russland hvor folk nektet å ta fly med mindre personene med et egyptisk utseenede ble hevet av flyet først. Så nettop på TV, hørte om en som hadde gådd amokk med øks på et fly. Tenkte at dette sikkert var nok en person med utenlansk opprinnelse. Gikk dermed opp, sjekket nettavisen, og bingo. En nord-afrikaner. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247437 Nå blir jeg jo selv redd for å fly med disse. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ehm.. Nei.. Hva er det for et dumt spørsmål. Har du tenkt til å stoppe all turismen inn til Norge? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Det vil jo aldri bli sånn seffølgelig, men når ting som dette skjer er det jo en tankevekker. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Fyren fra trikkedrapet var psykisk ustabil. Opprinnelsen hans spiller for meg ingen rolle. At en nord-arfrikansk fyr går amokk med øks er heller ingen tankevekker for meg. Vi vet ikke engang enda hvorfor han gjorde det. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er det ikke lettere å forby øks på fly? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Mange hvite som går amok på fly også. Da må man forby disse folkeslagene også å fly da. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er det ikke lettere å forby øks på fly? Our god-given right to keep axes on international flights. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Det får da være grenser på kor mykje vi skal kontrolere, vi kunne ha økt sikkerheitskontrollern på flyplassane men det vil medføre lengre køer og lengre opphald på flyplassen før ei reise. Sykisk ustabile personer må vi prøve å plukke opp så tidleg som mulig, så det er betre å bruke pengane på den fronten. Enkelte ustabile personer angriper med øks og andre snakker med trær, det er berre at dei som er voldelige har lettare for å få hjelp, desverre. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Mangen krigs veteraner som fikk problemer etter krigen og utførte voldelige handlinger. Men det var ingen som sprang rundt og skulle hindre dei i å ta kolektiv transport. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 - Det er krav til dette i forbindelse med typegodkjennelse. Utstyret skal brukes i en nødsituasjon, sier direktør Jan Bengtson ved teknisk-operativ avdeling i Luftfartstilsynet til VG Nett. Han sier at Luftfartstilsynet nå skal vurdere tiltak for å forhindre at passasjerene kan få tak i sikkerhetsøksen. Ser forresten at sikkerheitskontroll ikkje kunne ha avværget denne situasjonen, små fly krever andre slags sikkerheitstiltak. Men å forhindre passasjerene i å få tak i øksa? Kva er nå det for noke tull, skal øksa låsast inn i eit skap som kun åpner seg ved eit kræsj? Poenget med sikkerheitsutstyr er at folk kjappt og enkelt skal få tak i den. Trur det kanskje hadde vært eit bedre alternativ og ha fleire økser i flyet, eit under kvart sete eller noke slikt. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Nå blir jeg jo selv redd for å fly med disse. Ja, selvfølgelig. "Disse" folka er jo alle tikkende psykopater... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hver mann sitt eget fly , mener jeg er løsningen. Eller hvis ikke dette kan la seg gjøre, så bør det være fly med øks og fly uten øks. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Svar på tråd: ja. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Luftfartstilsynet opplyser til VG Nett at en del mindre flyplasser i Norge mangler sikkerhetssjekk, men at dette skal innføres alle steder fra 1. januar. Da må man vel også påregne at pilotene får hodeskader av en rabiat algerier med øks. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Nå blir jeg jo selv redd for å fly med disse. Rabiate algeriere med øks, eller utlendinger generelt? Flyreiser utenlands er kjent for å ha et mannefall på rundt 20-30% grunnet rabiate algeriere med øks. Hvis du ser nøye etter, kan du se en egen innsjekkingsterminal hvor det står: Check in - Rabid Algerians with axe. Fra spøk til revolver - det var nytt for meg at man faktisk kunne fly uten å bli sjekket for ulovlige gjenstander. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Utrolig godt gjort av de passasjerene som grep inn og stoppet galningen. I følge noen snekkere som var vitner når flyet var på vei ned var det helt utrolig at det ikke gikk i bakken. Var på det verste ca. 30m over bakken. Blir FORBANNA over disse svina som prøver å ta med seg masse uskyldige mennesker i døden. Selvfølgelig husker ikke gjerningsmannen noe av det som skjedde, jaaada. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Fra spøk til revolver - det var nytt for meg at man faktisk kunne fly uten å bli sjekket for ulovlige gjenstander. Det var ikke så veldig mange år siden at innenriks fly aldri hadde sikkerhetskontroll. Og så et sarkastisk svar til trådstarter: Tenk på alle trafikkulykkene som hadde vært unngått om gutter under 26 år ikke hadde hatt lov til å kjøre bil. Lenke til kommentar
kag Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er det ikke lettere å forby øks på fly? Our god-given right to keep axes on international flights. Ironi? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Utrolig godt gjort av de passasjerene som grep inn og stoppet galningen. All honnør til dem. Det er ikke sikkert folk forstår hvor alvorlig situasjonen var, i og med at det ikke gikk galt. Selvfølgelig husker ikke gjerningsmannen noe av det som skjedde, jaaada. For min del kan de slippe ham midt i Nordsjøen, iført kjettinger og betong. Endret 29. september 2004 av alexf Lenke til kommentar
bkak Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er det ikke lettere å forby øks på fly? Our god-given right to keep axes on international flights. Ironi? Nei, jeg mener helt oppriktig at en øks er et frihetsbehov alle trenger på flyturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå