Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Yamaha DT 125 (R)


Deuce

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg en lett mc av typen halvcross.

Dette fordi jeg bor litt grisgrendt og en NSR hadde ikke vært noe særlig der. :p

 

Da tenkte jeg en Yamaha DT 125 ®, illsint to takter ville være noe for meg, hva synes dere?

 

Har lest div. tester av den da har den fått 5/5 stjerner, dessuten så har jeg en kamerat som har en slik og den liker jeg veldig godt.

 

Prissjikt: Opptil 27000kr , da skal MCen selvfølgelig være brukt.

Modell: 1998--->

Legger vekt på: To takter, sprek motor, mer akselrasjon enn toppfart, en grei komfort, solid sykkel.

 

Har dere andre forslag til halvcrossere som er lignende DT 125 ®? ;)

 

Takker for hjelpen.

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DTR er fin sykkel, men vil du ha det råeste kjøper du KTM o.l =)

Takker for svar KTMen, er vel streng tatt ikke noe særlig bedre enn Yamaha DT 125Ren , da hadde jeg heller tatt en Husqvarna WRE 125 (Muligens beste halvcrossern)

 

Har funnet en Husqvarna WRE 125 er det noe å satse på?

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

neimen har du sett, en mc del og greier :D

 

han som skriver at du må ha cross motor for å ha 44hk i husky WRE har vel aldri sjekket noe om den?

 

det er akuratt samme motor i WRE som i WR/CR (hel enduro/hel cross til husqvarna med litt over 40hk)

 

eneste forskjellen er festene til eksospotta, sylinderen er kappet ned 1mm ca for å ikke få det syke turtallet og toppen er tilpasset at sylinderen er kappet ned.

 

så du trenger bare en 1-1,5mm høyere bunnpakning og dreie toppen eller kjøpe ny topp og uplombert anlegg + 38mm forgasseren så skal du ha 40hk på en WRE.

 

og en DTR går ganske mye dårligere enn en husky.....

 

og de som forguder ktm, ktm EXC125 har 35hk... husky wrE har ca det samme uten å heve sylinder, og husky wr har ~41hk elns så bare fordi ktm er ktm gjør ikke det at ktm yter mest...

 

og ja jeg har husky og ja jeg har kjørt mot flere med ktm exc...

Lenke til kommentar
neimen har du sett, en mc del og greier :D

 

han som skriver at du må ha cross motor for å ha 44hk i husky WRE har vel aldri sjekket noe om den?

 

det er akuratt samme motor i WRE som i WR/CR (hel enduro/hel cross til husqvarna med litt over 40hk)

 

eneste forskjellen er festene til eksospotta, sylinderen er kappet ned 1mm ca for å ikke få det syke turtallet og toppen er tilpasset at sylinderen er kappet ned.

 

så du trenger bare en 1-1,5mm høyere bunnpakning og dreie toppen eller kjøpe ny topp og uplombert anlegg + 38mm forgasseren så skal du ha 40hk på en WRE.

 

og en DTR går ganske mye dårligere enn en husky.....

 

og de som forguder ktm, ktm EXC125 har 35hk... husky wrE har ca det samme uten å heve sylinder, og husky wr har ~41hk elns så bare fordi ktm er ktm gjør ikke det at ktm yter mest...

 

og ja jeg har husky og ja jeg har kjørt mot flere med ktm exc...

 

Takker for svar!

Du har peiling! :yes:

 

Fulgte med effektpotte ++

Hvor fort vil den flytte seg med 40hk? Toppfart?

 

Har byttet stempel for ca 23km siden på Husqvarnaen.

Hvor lenge må jeg kjøre det inn?

Går den bedre etterhvert når den får kjørt seg inn, altså stempelet er litt "stort" når det er nytt?

Hvilken Olje skal brukes på motoren, del synt / hel synt? (Tenker da på den lille skru krana)

 

Evig takknemmelig om du tar deg tid til å besvare spørsmålene! :cool:

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
har nå svart på pm, kunne ikke svare på alle spm, men den vil flytte seg rimelig fort med 40hk.....

 

ring snellingen, de kan det meste

Takker for svar!

 

Ikke så nøye med resten av spørsmålene.

 

Er det noen steder på nettet der man kan bestille orginale Husqvarna plastdeksler/deler? Tenker da som en slags liste der man kan bestille fra.

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
har nå svart på pm, kunne ikke svare på alle spm, men den vil flytte seg rimelig fort med 40hk.....

 

ring snellingen, de kan det meste

Takker for svar!

 

Ikke så nøye med resten av spørsmålene.

 

Er det noen steder på nettet der man kan bestille orginale Husqvarna plastdeksler/deler? Tenker da som en slags liste der man kan bestille fra.

Snellingen igjen.. De har det meste til cross/enduro sykler. Du kan jo høre med de i det minste :)

 

Gratulerer med ny sykkel da!

Lenke til kommentar
har nå svart på pm, kunne ikke svare på alle spm, men den vil flytte seg rimelig fort med 40hk.....

 

ring snellingen, de kan det meste

Takker for svar!

 

Ikke så nøye med resten av spørsmålene.

 

Er det noen steder på nettet der man kan bestille orginale Husqvarna plastdeksler/deler? Tenker da som en slags liste der man kan bestille fra.

Snellingen igjen.. De har det meste til cross/enduro sykler. Du kan jo høre med de i det minste :)

 

Gratulerer med ny sykkel da!

Takk skal du ha! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...