el_scorcho Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei Min kusine har et problem med sin maskin. Den har virket fint helt til for et par dager siden. Når hun skal slå den på, så skjer det ingenting annet enn at den blir stående å pipe. Ingenting kommer på skjermen, den stopper før det. Hva kan dette være? RAM? CPU? Maksinen er en Scaleo 600 Takknemlig for allhjelp Lenke til kommentar
pri Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Sjekk i manualen om det står hva pipingen betyr, pleier å være en liste med forskjellige koder. Ofte skjer dette hvis RAM-brikkene ikke står skikkelig i. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Sansynligvis skjermkort. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hadde også problemer med at maskinen ga fra seg noen pip og så stoppet. Hos meg var det at hovedkortet av en eller annen grunn ikke registrerte at cpu-vifta var tilkoblet. Byttet vifte og da fungerte det... Lenke til kommentar
JanSaxhaug Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Viss den berre pip som ei sirene uendeleg så er det mest sannsynleg hovudminne som ikkje er korrekt, brote eller ikkje satt skikkeleg i. Men sjekk manualen til hovudkort så kan du idenfisere "Beep codes" og finn ut kva det er hovudkortet klagar over =) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 når jeg ikke hadde RAMen min i kom det lange piip med faste mellomrom Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Takker for alle svar. Skal først og fremst prøve ram. Må bare få funnet noen brikker!! /El Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Er strømledningen koblet til skjermkortet? XenZor Endret 30. september 2004 av XenZor Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 ingen strømledning til skjermkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå