curud Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei (jeg vet ikke om topic er postet på rett plass, men problemene omhandler mp3 spilleren min) Har nå fått ipoden min Første problem: Var forberedt på at jeg kunne ha problemer med usb2.0 forbindelsen, siden ipod krever highspeed 2,0. Jeg får ladet batteriet gjennom usb porten, men ikke ipoden kommer ikke opp i itunes. Jeg får opp feilmld når jeg kobler til ipod, om at jeg bruker en high-speed usb i lavhastighetsusb'en. Så, hva gjør jeg?? KJøper en hub, eller? hva kan jeg gjøre for at jeg får high speed usb utgang, for å koble til ipod til pc? kan egentlig godt fikse firewire i samme slangen, hvis det går? Har vært på komplett og sett, men vet egentlig ikke hva jeg skal se etter. Noen barmhjertige sjeler som forteller meg hva jeg kan gjøre? Da blir jeg en glad panda...! Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Hei(jeg vet ikke om topic er postet på rett plass, men problemene omhandler mp3 spilleren min) Har nå fått ipoden min Første problem: Var forberedt på at jeg kunne ha problemer med usb2.0 forbindelsen, siden ipod krever highspeed 2,0. Jeg får ladet batteriet gjennom usb porten, men ikke ipoden kommer ikke opp i itunes. Jeg får opp feilmld når jeg kobler til ipod, om at jeg bruker en high-speed usb i lavhastighetsusb'en. Så, hva gjør jeg?? KJøper en hub, eller? hva kan jeg gjøre for at jeg får high speed usb utgang, for å koble til ipod til pc? kan egentlig godt fikse firewire i samme slangen, hvis det går? Har vært på komplett og sett, men vet egentlig ikke hva jeg skal se etter. Noen barmhjertige sjeler som forteller meg hva jeg kan gjøre? Da blir jeg en glad panda...! Hei C Hvilken Windowsversjon bruker du? Win98 eller XP? Hvis XP så bør du ha installert Servicepack1 (Sp1) for å få USB 2,0 til å virke. Du kan også sjekke CD plata som fulgte med hovedkortet (eller maskinen hvis du kjøpte den ferdigbygd). Ellers kan du sjekker driverne i Kontrollpanel-Ytelse og vedlikehold-System-Maskinvare-Enhetsbehandling. Der kan du se om USB 2,0 driverne er installert eller ikke. Sjekk om du ser noen gule utropstegn eller lignende. Det betyr at du mangler en driver for den systemenheten. Lykke til! Bare si fra hvis du trenger hjelp Edit: Glemte å spørre hvilken maskin du har!? Hvis den er for gammel så støtter den kanskje ikke USB 2,0! Da må du ha et kontrollerkort som støtter USB 2,0, eller hvis du har Firewire så bruker du den istede , bare skaff deg en slik kabel. PS: de har en slik kabel på Binders for 80kr. Endret 29. september 2004 av Polarbastard Lenke til kommentar
curud Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Hei på du G! (Vi sees nu snart, faktisk! Går bra med topa?) Vi har xp, og aner ikke om service-pack e innstallert. Har ingen anelse kor cd-en som fulgte med maskinen e, det e det koar som skulle hatt styr på, men det har han NEPPE. vi har fløtta to ganga sia han kjøpt maskinen, og alt e fortsatt bare kaos og rot hjemme. Men altså: vi har en packard bell av noe slag, kjøpt for to år siden. Æ va brenn sikker på at det va 2.0, men joar visste ikke for sikkert, så det kan godt vær at det e 1,1. se på dennekomplett. e det en sånn æ treng? Eller treng æ å kjøp et usb2,0 kort æ kjør inn i maskina bake, sånn at æ får utgang til usb'en der? Har to utg fremme på maskinen, og to bake. Den ene brukes til skriver, og den andre brukes til nokka anna. Har kabel til både firewire og usb, men æ e intr i å kjøp det billigste og enkleste, sånn at æ kommer mæ igang så snart som mulig. Hørte på pris på et firewire-kort, men det selgte de kun sammen med videoredigeringsprogram, og da kosta det 2795. og det e æ IKKE intr i. usb/firewire kort kan det vær nokka sånn her æ treng? sku egentli hatt mob nr din, å ringt dæ. Har du gode tips på gode laptopa? Kunne egentli tenkt mæ å kjøp det også. Men men, nu har du no nokka å se på. Du kan jo send ei mld når du ser dette, og evt svara på det. Du finn mob nr mitt på fronter, hvis du treng det. (har forretsen ikke tilgang til de vanlige romman på fronter. Kun glsm og norsk mappevurd, pluss felles for alle brukere... typisk mæ, når vi har nettseminar...) Lenke til kommentar
curud Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 nu har æ sjekka det på kontrollpanel. Fant ingen gule utropstegn, kan list opp ka som sto der: -universal seriell busskontroller --generisk usb hub --usb rothub --usb rothub --usb enhet (sammensatt) --VIA versjon 5 eller senere USB universell vertskontroller --VIA versjon 5 eller senere USB universell vertskontroller på driverfilan står det verken usb 1,1 eller 2,0. Så ikke vet æ. Det e du som har peiling her Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Hei C Beklager at e ikkje kunne svare deg før, men nettverket her tok pent kveld i går, og e kunne ikkje logge på før i dag! Siden du ikkje finn nåkka gule varseltægn i Enhetsbehandlinga kan det se ut til at alle driverne dine er installert korrekt. Og i og med at din maskin er bærre 2 år gammel så bør den jo ha USB 2,0! Servicepack 1 (SP1) kan du laste ned hos Microsoft Update. Men... Det e ikkje sikkert at alle USB portan støtte USB 2,0! Kanskje du bærre ha prøvd å koble IPod'n på portan framme på maskinen? I såfall, prøv å røkk ut det som e tilkobla i de USB portan bake på maskinen, og koble IPod'n der Om du mot all formodning ikkje har USB 2,0 porta på maskinen, så kan du kjøp dæ USB/Firewire kortet du linka tell på Komplett Hvess du træng strakshjælp så finn du mobilnommret mett på Class Fronter Endret 30. september 2004 av Polarbastard Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt [b[sMS-språk[/b], utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Og det samme gjelder dialekter som er nærmest uforståelige for andre og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå