Gå til innhold

Installasjon av IDE, og flyttbardisk ikon på SATA?

Garreth

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er postet under riktig emne, admin bare flytt denne hvis det er feil.

Mitt spørsmål:

Jeg har bygget en pc. Jeg har hovedkort GA-K8NS Pro (nForce3 250 Chipset) Link , jeg installerte WinXp på en raptor disk. Det gikk helt fint. Problemet mitt kommer når jeg skal sette inn en IDE disk som skal fungere som slave. Selv om den viser IDE disken i bios så ser ikke windows disken. Så jeg lurer på hvilken IDE slot skal jeg sette den i og hvilke instillinger i bios skal jeg ha?

Har forresten satt Raptordisken i den ene SATA sloten ved siden av agp porten. Nvidia SATA (eller noe sånnt)

I windows kommer det opp et ikon ved siden av klokken der det står at raptoren er tilkoblet. Det samme ikonet kommer når jeg kobler til en usb nøkkel. Skal det være sånn?

Håper noen kan svare meg på dette.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du partisjonert IDE disken?

Hvis IDE disken er alene er det på kabelen, så er det ingen vits i å ha den som slave, det er vel heller bedre med cabel select da. Dette må du innstille med jumpere på disken.

Edit: hvis du ikke har partisjonert disken les denne

guiden til hw.no om partisjonering.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg bruke det innebygde programmet til partisjonering når windows ikke ser disken?

Eh, hvordan kan jeg fikse at det flyttbar-disk ikonet dukker opp og viser raptoren min? Kan jeg prøve å flytte SATA kontakten til en annen kontakt på hovedkortet uten å måtte formatere osv?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...