Garreth Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Vet ikke om dette er postet under riktig emne, admin bare flytt denne hvis det er feil. Mitt spørsmål: Jeg har bygget en pc. Jeg har hovedkort GA-K8NS Pro (nForce3 250 Chipset) Link , jeg installerte WinXp på en raptor disk. Det gikk helt fint. Problemet mitt kommer når jeg skal sette inn en IDE disk som skal fungere som slave. Selv om den viser IDE disken i bios så ser ikke windows disken. Så jeg lurer på hvilken IDE slot skal jeg sette den i og hvilke instillinger i bios skal jeg ha? Har forresten satt Raptordisken i den ene SATA sloten ved siden av agp porten. Nvidia SATA (eller noe sånnt) I windows kommer det opp et ikon ved siden av klokken der det står at raptoren er tilkoblet. Det samme ikonet kommer når jeg kobler til en usb nøkkel. Skal det være sånn? Håper noen kan svare meg på dette. Endret 29. september 2004 av Garreth Lenke til kommentar
pertm Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Har du partisjonert IDE disken? Hvis IDE disken er alene er det på kabelen, så er det ingen vits i å ha den som slave, det er vel heller bedre med cabel select da. Dette må du innstille med jumpere på disken. Edit: hvis du ikke har partisjonert disken les denne guiden til hw.no om partisjonering. Endret 29. september 2004 av pertm Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Nei har ikke partisjonert den :/ var ikke klar over at jeg var nødt til det. Skal partisjonere den med Fdisk så fort jeg kommer hjem. Den står på CableSelect, brukte bare uttrykket Slave, som i at den ikke skulle være aktiv. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ikke bruk fdisk, det er et utdatert program som kan gi deg problemer. Bruk den innebygde diskbehandlingen i XP. Det ikonet du nevner er for flyttbare disker (som USB nøkkel). Så en SATA disk skal ikke vises her. Vet ikke hva det kommer av. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Hvordan kan jeg bruke det innebygde programmet til partisjonering når windows ikke ser disken? Eh, hvordan kan jeg fikse at det flyttbar-disk ikonet dukker opp og viser raptoren min? Kan jeg prøve å flytte SATA kontakten til en annen kontakt på hovedkortet uten å måtte formatere osv? Endret 29. september 2004 av Garreth Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Du bruker control panel -> administrative tools -> computer management og velger disk management. Der skal du finne disken og så evt. opprette partisjoner. Explorer finner nemlig bare partisjoner og ikke disker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå