Stephen Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har kikket litt rund på forumet her for å se hvordan jeg skal partisjonere min 80GB hd til min bærbare. Har kommet frem til følgende: C:\ 20 GB: OS og alle programmer(office, photoshop etc.) D:\ 60 GB: Spill, download, filmer, bilder etc. Ser dette greit ut, eller er det noen som har et bedre forslag? Har forøvrig win XP Pro. Bør begge partisjonene være NTFS, eller kan D: være FAT32? Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg syntes 20Gb på C hørtes mer enn nok ut. Selv har jeg 10Gb med 5,5Gb ledig. Har riktignok ikke installert photoshop ennå, men det tar ikke så allverdens. Ved hypping downloading vil de 60Gb på D fort bli brukt opp. Tingen er da at man (hverfall jeg) kan ha en tedens til å bruke C til lagring av diverse store filer. Da blir det fort rotete. Det med NTFS og FAT32 har jeg ikke så mye greie på. selv har jeg kjørt NTFS på C og FAT32 på D, men vet ikke om dette kan være uheldig. er ikke sikker på hva jeg kjører nå.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 XP vil prøve å hindre deg å lage FAT partisjon større enn 32GB. Det er mulig med andre metoder, men tror Microsoft prøver å fortelle at det ikke er så lurt. Hvis du ikke har spesielle grunner for å bruke FAT så bruker du NTFS. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 NTFS er vel også mye tryggere å bruke. Jeg vil anbefale å lage en partisjon på rundt 6 gig til OS, og en del til programmer, og resten til downloads, spill og annen moro. Men NTFS er bedre enn FAT32. Det er bare å søke rundt på forumet, så finner du masse informasjon. Lenke til kommentar
kimweb Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Synest 10GB for OS er nok på en 80GB hardisk. Men viss du legger inn mangen programmer som legger filer på C: (Der OS vanligvis ligger) f.eks. The Sims 2 som legger ca. 350 MB ved innstallasjonen. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ha 20 på C: du Da har du ihvertfall nok der. Litt kjipt hvis den blir full... Fullt så kjipt er det ikke når D: blir full... Derifra kan du jo bare brenne ut, eller rettogslett kjøpe en Ekstern Harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå