HåkonN Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har 2 PC`er med hvert sitt lydkort, og kun et høytalersett (2.1). Ønsker lyden fra begge PC`ene inn på samme høytalere (uten å måtte svitsje). Finnes det noen kobling for jack som gjør dette? Altså en 2-til-1 løsning? Evn. en løsning for phono... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Clas Ohlson is your friend... Er vel den absolutt billigste løsningen Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Du kan bruke en KVM switch, men det er jo ikke akkurat billig... Komplett Det kommer jo også ann på hvor langt det er mellom pc'ene. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Takker for raskt svar... Hvis det fungerer greit, så trenger jeg ikke noe mer... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Du kan bruke en KVM switch, men det er jo ikke akkurat billig... KomplettDet kommer jo også ann på hvor langt det er mellom pc'ene. KVM svitsj har jeg allerede. Men jeg ønsker lyden samtidig, ikke valget mellom den ene eller den andre. PC`ene står forøvrig ved siden av hverandre.. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Clas Ohlson is your friend... Er vel den absolutt billigste løsningen Ved nærmere undersøkelse viser det seg at dette er det motsatte... en kobling for å få en lydkilde til for eksempel 2 hodetelefoner... Ingen som har vært borti lignende problem? Lenke til kommentar
kojak64 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 du kan godt bruke den clas ohlson-ledningen "feil" vei. Skader ikke å prøve, men du trenger sikkert to minijack-minijack ledninger i tillegg for å koble det sammen slik at det blir riktig "kjønn" i begge ender av ledningen... Lenke til kommentar
Suunto Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Hva med å ta en enkel kabel fra 'line out' på den ene maskinen til 'line in' på den andre, så justerer du i mixeren på den siste maskinen til du får noenlunde likt volum fra begge maskinene. Dette må klart være enkleste og billigste måte. Se her. Edit: Er jo selfølgelig avhengig av at den ene maskinen står på stort sett alltid... Endret 30. september 2004 av Suunto Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 du kan godt bruke den clas ohlson-ledningen "feil" vei. Skader ikke å prøve, men du trenger sikkert to minijack-minijack ledninger i tillegg for å koble det sammen slik at det blir riktig "kjønn" i begge ender av ledningen... Hørte at dette kunne være skadelig for lydkortet... Om det er tilfelle aner jeg ikke, men jeg ønsker ikke å ta sjangsen. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Hva med å ta en enkel kabel fra 'line out' på den ene maskinen til 'line in' på den andre, så justerer du i mixeren på den siste maskinen til du får noenlunde likt volum fra begge maskinene. Dette må klart være enkleste og billigste måte. Se her. Og da muligens den beste.... Vil utgangen fortsette å spytte ut lyden fra inngangen, selv om jeg også spiller av lyd (spill/musikk) på den PC`en jeg bruker slik at det bare blir mikset sammen? Lenke til kommentar
Suunto Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 du kan godt bruke den clas ohlson-ledningen "feil" vei. Skader ikke å prøve, men du trenger sikkert to minijack-minijack ledninger i tillegg for å koble det sammen slik at det blir riktig "kjønn" i begge ender av ledningen... Hørte at dette kunne være skadelig for lydkortet... Om det er tilfelle aner jeg ikke, men jeg ønsker ikke å ta sjangsen. Ja, er nok ikke lureste måten, to utganger som jobber mot hverandre. Selv om utgangene sikkert er kortslutnings sikker... Lenke til kommentar
Suunto Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hva med å ta en enkel kabel fra 'line out' på den ene maskinen til 'line in' på den andre, så justerer du i mixeren på den siste maskinen til du får noenlunde likt volum fra begge maskinene. Dette må klart være enkleste og billigste måte. Se her. Og da muligens den beste.... Vil utgangen fortsette å spytte ut lyden fra inngangen, selv om jeg også spiller av lyd (spill/musikk) på den PC`en jeg bruker slik at det bare blir mikset sammen? Ja, alt vil bli mixet sammen, vil du bare ha lyd fra ene maskinen så 'muter' du enten wave-out eller line in.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Clas Ohlson is your friend... Er vel den absolutt billigste løsningen Ved nærmere undersøkelse viser det seg at dette er det motsatte... en kobling for å få en lydkilde til for eksempel 2 hodetelefoner... Ingen som har vært borti lignende problem? kjøp 2 stk, og ett par sukkerbiter og kople litt. Lenke til kommentar
SeT Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Viss du kjøper en Hun til hun kabel og 2 han til han kabler kan du bruke den clas ohlson saken feil vei liksom... skjønner? Lenke til kommentar
Suunto Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Viss du kjøper en Hun til hun kabel og 2 han til han kabler kan du bruke den clas ohlson saken feil vei liksom... skjønner? Og risikere å ødelegge lydkortene sine.. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg kjører lyden fra Windows digitalt til Linux og har vanlige høytalere på linux'en. Proff utgaven av vanlig analog fra line out til line in. Tror en av de to er det du bør gå for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå