M-WaWe Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Heisann, Skal kjøpe nytt kabinett og skjermkort, vurderer derfor også å bytte hovedkort. Vet ikke om jeg har behov for det men...........alt nytt er kjekt å ha. Jeg har ett Abit IC7G i dag og er baster på 478 brikkesett. Den nye standarden er jo basert på 775 brikkesettet og PCI Express skjermkort. Er det noe vits å bytte hovedkort og i så tilfelle hvilket? Det bør ha de samme mulighetene som det jeg har i dag. Pris på nytt hovedkort bør ligge fra 1000-1600 kroner. Men er usikker på om jeg vil "tjene" noe på å bytte HK. Men de sier at PCI Express er raskere enn AGP skjermkort. Anybody? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Du er klar over at du må ha ny prosessor også? Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Du er klar over at du må ha ny prosessor også? hehe...sorry. Glemte å nevne det men jeg skal også bestille ny P4, 3.2 Ghz Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ser i profilen din at du har en 3 GHz fra før. Jeg ville ikke gått over til 775, du kommer ikke til å merke noen forskjell. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Ser i profilen din at du har en 3 GHz fra før. Jeg ville ikke gått over til 775, du kommer ikke til å merke noen forskjell. Nei jeg har 3 ghz fra før men skal selge bygge en pc for en kompis og han skal kjøpe mine deler så derfor tenkte jeg....... Kanskje jeg bør slutte å tenke så mye! Regner med at jeg ikke vil merke noen forskjell. Men har liksom muligheten til å oppgradere til ett nye brikkesett uten altfor store kostnader. Vil jo bli litt lettere å oppgradere i fremtiden. Det var tanken bak det hele. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hvis det i profilen din stemmer, mao en p4 3.0ghz, er det å bestille seg en 3.2ghz som å kaste penger ut av vinduet, med mindre du trenger en rask maskin til. Det er så marginal forskjell at det er bedre å bruke pengene på noe annet. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hvis det i profilen din stemmer, mao en p4 3.0ghz, er det å bestille seg en 3.2ghz som å kaste penger ut av vinduet, med mindre du trenger en rask maskin til. Det er så marginal forskjell at det er bedre å bruke pengene på noe annet. Dessuten er det ingen vits i å "stresse" for å få bytta fra socket 478 til 775. Socket 478 holder fortsatt i massevis til dagens gjøremål, og er absolutt ikke på tur "ut av markede"! (enda hvertfall! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå