mlwirak Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II LD ASPHERICAL (IF) MACRO Photokina 2004: Dette objektivet har kanskje ikke et brukervennlig navn, men bak det kryptiske navnet skjuler det seg et objektiv med det hittil mest anvendelige zoom-området vi har sett til digitale speilrefleks. Les artikkelen her Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Selvom ingen kan svare konkret på dette ennå, så spør jeg. Hvordan er (dvs. kan man forvente) at den optiske kvaliteten er på dette vs. typisk bundle-linse med Nikon D70 eller Canon 300D? Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Hei! Zoomer med et slikt omfang blir aldri bra, her må det inngås mange kompromisser som spesielt går utover kontrast og skarphet. Skulle et slikt objektiv ha blitt korrigert for all feil ville det ganske enkelt ha kostet en formue. Lysstyrken er også svært svak på 200mm. Her kan du forresten kikke på en test av ”søsterobjektivet” , og en kan vel anta med ganske så stor sikkerhet at det annonserte objektivet er bygget over samme lest. http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#Ztelel mvh s-ki Endret 29. september 2004 av s-ki Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Det skjer mye på objektivfronten for tiden, og nye teknologier og materialer gjør ting mulig som ikke var mulig for få år siden. Jeg har lyst til å teste objektivet, så får vi se. Lenke til kommentar
Mr. Walker Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Vi må få en test på dette objektivet (-ser de har det i noen butikker nå) og den tilsvarende Sigmaen. Hvor dårlige blir objektiver med såpass stort zoomområde? Er det bare dritt? Bruker selv blant annet et Canon 17-40 L på min 10D og er *strålende* fornøyd med det, men skulle så gjerne hatt noe med et større zoomområde som egner seg bedre til turer (hvor man ikke vil ha bagsjen full av fotoutstyr). Endret 31. mars 2005 av glomvik Lenke til kommentar
elgsather Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vi må få en test på dette objektivet En test: http://www.babelfish.altavista.com/babelfi...3.html&lp=ja_en Japansk til engelsk maskinoversettelse, en lidelse å lese men bedre enn ingenting... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Jeg har aldri sett så mye kromatisk abberasjon fra et objektiv til et speilreflekskamera. Jeg hadde ikke brukt penger på det objektivet hvis jeg ikke måtte bytte veldig fort og ofte mellom 18 og 200 mm. Endret 6. april 2005 av Kristallo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå