Gå til innhold

Hvor mye ram trenger jeg for å spille?

Anbefalte innlegg

Tja, det er vel et spørsmål om hva du vil ha ut av PC'en din...

Jeg kjøpte 256 MB ram da jeg bygget PC'en min, men på det tidspunktet hadde jeg Windows ME og det krever langt mindre systemressurser enn Windows XP.

Altså, det er et spørsmål om du BARE vil bruke PC'en til spill når du spiller. Går du opp til 512, som jeg nå har gjort, vil ikke det utgjøre noen store forskjeller i spillene dine, bare i Black & White...etc. som trenger så mye minne som mulig. Men vil du kjøre flere programmer på Windows XP samtidig som du spiller, trenger du mer enn 256 MB!

Invester gjerne i i 512+256, da får du guffe i maskinen din da!

Hilsen Øystein

Windows XP Pro

AMD Athlon 1,2 GB

512 MB Ram

GeForce 4

MSI K7T-Turbo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-20 22:45, Nimda skrev:

får man mer fps hvis man har mye ram?

tror nok ikke det . bare i ekstreme tilfeller kanskje. Men det du kan få med lite ram er små glitcher som minner om lag. Skjer når maskinen begynner og føre minnedata gjennom harddisken. Vanvittig irriterende :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 23:00, Dreadlord skrev:

Quote:

Den 2002-05-20 22:45, Nimda skrev:

får man mer fps hvis man har mye ram?

tror nok ikke det . bare i ekstreme tilfeller kanskje. Men det du kan få med lite ram er små glitcher som minner om lag. Skjer når maskinen begynner og føre minnedata gjennom harddisken. Vanvittig irriterende :smile:

nei d gjør du ikke,ikke system min.

Kjetil

Lenke til kommentar

Prøvde sånn derre minnebooster som en her snakka om!

har 768mb ddr 2100 så jeg hadde egentlig ikke bruk for det men jeg skulle nå på død og liv teste ut detta her da.. husker ikke hva det hette men det spurte meg nå om den skulle starte når windows starta og jeg trykke ok og alt så helt perfekt ut.. til neste gang jeg starta maskina! Og siden minneboosteren starta samtidig me windowsen så renset den minne før windows var skikkelig kommet i gang og det gjorder jo selfølgelig at windows aldri kom i gang! Da var jeg blid da! minneboostere er bar noe tull! ALDRI bruk det! har aldri klart og bruke opp alt minne, ikke i 3dstmax eller sofimage xsi 2.0 eller worldbuilder o.s.v! bare dekk som har mongo maskin som ikke klarer å distribuere minnet skikkelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...