ljkhaeljfk Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg kjøpte meg en ny Aopen 1557 her. Og har fått opp en del "medlinger" fra et program som heter UPnP. Når jeg søker på nettet ser jeg at dette er intels sitt program for styring av innkommende og utgående. Men det jeg lurer på, er dette noe som ble lagt inn når jeg la inn "ferdigpakken" med drivere. For jeg har overhodet ikke lagt inn dette. Det kom først idag så jeg er litt skeptisk på dette. Håper virkelig noen kan hjelpe meg.. En annen ting. Når jeg ser på "Mine nettverkssteder" har det kommet opp en ny gateway som jeg IKKE har lagt inn. Jeg får heller ikke slettet denne.. Takk for all hjelp .. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er ikke UPnP noe windows firewall greier? Fikk no problemer selv på min 1557 da jeg skulle laste ned no fra internett igjennom stasjonæren som jeg deler internett med. Den har jeg aktivert Windows Firewall på. Funket greit før jeg la in SP2. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Kom frem til at det var en slags firewall jeg og.. Men det plotter jo opp 50 stk. når jeg laster ned fra BitTorrent. Og jeg finner ikke noe måte å endre/fjerne tingen på.... Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 var bittorent jeg prøvde på laptopen. har no med porter å gjøre. funker sikkert bedre med firewallen av. legg inn annen som feks sygate personal firewall Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Det eneste problemet er at jeg har ikke selv valgt å legge inn programmet... Det bare var der. Og jeg finner det ikke i Programlisten/mappa programfiler (files) / eller startmenyen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 upnp (universal plug and play) kan fjernes under add/remove programs, add/remove windows components, networking services. det er en teknologi for å øke kompabilitet mellom nettverksenheter. f.eks. hvis du har en router som støtter upnp vil du få opp et icon i network connections som heter internet gateway. der kan du se inn/utgående data, sette opp port forwarding etc. ganske praktisk egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå