atomle Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hei Jeg har planer om å kjøpe meg en LCD-skjerm. Bruker hovedsaklig maskinen min til å programmere, så det å lese tekst er essensielt for meg. Spiller litt spill av og til, men går mest i spill som f.eks Locomotion. Har hovedsaklig sett på to skjermer (her på hardware): Nec AccuSync 91VM, 19'' 25ms 700:1 til 4400kr (ca) BenQ FP937 19'' 500:1 12ms til 5200kr (ca) Er det noen som kan komme med en anbefaling? Jeg lurer spesielt på om kontrastforholdet vil ha noe å si? Og er BenQ'en verdt 800kr mer? Hvis noen har andre skjermer å anbefale er jeg også veldig takknemlig. Prisen kan ligge rundt 4000-5000. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Test av BenQ-en Dersom du ikke spiller noe særlig krevende spill, kanskje det hadde vært best med budsjettløsninga... Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Til ren programmering vil jeg påstå at en hvilken som helst skjerm duger, og at det er størrelse, ikke bildekvalitet som gjelder. Jeg regner med at du har slått fra deg en 20-tommer Av de to du har valgt er NEC-en en billigmodell og BenQ-en toppmodellen for tiden. BenQ-en er bedre generelt sett, og jeg synes den er verdt 800 mer. Det er tross alt snakk om en liten del av den totale summen du må ut med. Om det kommer til å gjøre seg store utslag i spill som Locomotion er jeg usikker på, men jeg kan i alle fall si at den var digg å spille Railroad Tyconn 3 på Men som sagt er det hipp som happ til ren office-jobbing/programmering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå