Gå til innhold

TV2 vs. NRK

Hva foretrekker du best, NRK eller TV2?  

98 stemmer

1. 1. Hva foretrekker du best, NRK eller TV2?

• NRK
      38
    • TV2
      54
    • Ingen av disse
      6

Anbefalte innlegg

Ja, da driver vel NRK og spekulerer i definisjoner også, da de som kjent "ikke har reklame". Hva er det vi blir plaget med titt og ofte midt i sportssendingene for eksempel?

Synes du er flink til å dra dette over på nrk i et sett...men nå var det faktisk TV2 det hjalt da...

Poenget var at TV2 har hatt en masse (u)beleilige (reklame?)pauser i filmer og serier!

Merkelig så snurt noen blir, når man insinuerer at TV 2 også faktisk lager programmer med kvalitet.

Er aldeles ikke snurt...er det så rart at jeg spør om ditt synspunkt på TV2s kvalitetsprogrammer?

*Nyhetene

*Sporten

*Været

*God Morgen Norge

*Kjetil og Kjartan show

*Farmen

*Tabloid

*SøndagsTabloid

*Forsvar (samarbeid med en svensk og en dansk tv-kanal)

*Beck (også samarbeid med ihvertfall en svensk tv-kanal)

*Senkveld

*Holmgang

*Nordic Music Awards (samarbeid med svensk og dansk tv-kanal)

Jaja..vi har i alle fall ulikt synspunkt på hva som er kvalitet....

Sant som du sier...hver sin smak....

Endret av Bro2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes du er flink til å dra dette over på nrk i et sett...men nå var det faktisk TV2 det hjalt da...

Poenget var at TV2 har hatt en masse (u)beleilige (reklame?)pauser i filmer og serier!

Jaja..vi har i alle fall ulikt synspunkt på hva som er kvalitet....

Sant som du sier...hver sin smak....

Nei, vi diskuterer NRK vs. TV 2 her. Så fortell meg gjerne hva du mener reklameavbruddene i Sporten på NRK er. De er nesten like lange som promoavbruddene TV 2 har midt i serier... og gjerne oftere avhengig av hva slags sending det er. Virker som du bare prøver å vri deg unna et ubehagelig spørsmål når du svarer som du nettopp gjorde.

Og nok en gang... TV 2 har ikke reklamepauser (verken egenreklame eller betalt reklame) midt i filmer. Det er, som sagt mange ganger allerede, TV Norge og TV 3 som driver med det. Det kan nemlig lønne seg å se litt på en kanal før man kommer med påstander om hva den kanalen gjør eller ikke gjør. Personlig har jeg møtt flere NRK tilhengere som aldri ser på TV 2, for det går bare dritt der. Men hvordan kan de vite det når de aldri ser på TV 2 da? De fleste tror også at TV 2 har lange reklamepauser flere ganger i hver film, og hver serie de sender. Snakk om forhåndsdømming (ikke rettet mot deg, bare et poeng).

At vi har ulikt syn er greit. Det er menneskelig og helt normalt. Hva er kvalitet? Baseres det på hvor bra teknisk utstyr som er brukt? Fortellerteknikk? Antall seere? Alle programmene jeg nevnte har mange seere, og er det mange som liker programmet, så må vel det bety at det fenger mange. Men gi meg gjerne en definisjon av hva kvalitet er... for det tror jeg er veldig forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Nei, vi diskuterer NRK vs. TV 2 her. Så fortell meg gjerne hva du mener reklameavbruddene i Sporten på NRK er. De er nesten like lange som promoavbruddene TV 2 har midt i serier... og gjerne oftere avhengig av hva slags sending det er. Virker som du bare prøver å vri deg unna et ubehagelig spørsmål når du svarer som du nettopp gjorde.

WhaEva! gidder ikke fortsette på denne...

foresten hvilket spørsmål er det du tenker på?

At vi har ulikt syn er greit. Det er menneskelig og helt normalt. Hva er kvalitet? Baseres det på hvor bra teknisk utstyr som er brukt? Fortellerteknikk? Antall seere? Alle programmene jeg nevnte har mange seere, og er det mange som liker programmet, så må vel det bety at det fenger mange. Men gi meg gjerne en definisjon av hva kvalitet er... for det tror jeg er veldig forskjellig fra person til person.

Jeg er ikke en person som bare ser på hva jeg mener er kvalitetsprogrammer og rakker ned på alt annet fordi utstyret og fortellerteknikken ikke er av kvalitet.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har sett så mye på tv de siste årene...men mitt kjappe inntrykk av dine kvalitetsprgrammer er sånn ca.

*Nyhetene (husker terrorkrigen i beslan, da så jeg på både TV2 og NRK og DA var det utrolig enkelt å se av hvilken kvalitet TV2 nyheten er. De suger ikke lut, men særlig imponerende er det ikke...

*Sporten (sikkert flott, setter meg sjelden ned for å se på sporten da men tviler ikke på at er sånn ganske mitt på treet.

*Været (Freskere enn NRK, men er ikke den som setter meg ned for å se på været, sikkert helt greit)

*God Morgen Norge (Kvalitet?...nuvel)

*Kjetil og Kjartan show (Må faktisk innømme at jeg ikke har sett på dette)

*Farmen (Reality er sjelden kvalitet, det er vel neppe dette heller.)

*Tabloid (Må vel være noe av det mest interresante TV2 sender)

*SøndagsTabloid (se Tabliod)

*Forsvar (samarbeid med en svensk og en dansk tv-kanal) (Har TV2 vært med i produksjon av dette?...jaja tviler ikke på at danskene har gjort denne til en bra serie..)

*Beck (også samarbeid med ihvertfall en svensk tv-kanal) (Becker må vel være noe av det bedre som sendes på TV2)

*Senkveld (Festlig å se på, langt fra kvalitet.)

*Holmgang (ofte interessant å se på selv om det alltid er for lite tid, noe som forøvig gjelder NRK sine liknende programmer.)

*Nordic Music Awards (samarbeid med svensk og dansk tv-kanal) (Kvalitet? blæh!)

Du har jo heldigvis ikke nevnt TV2s "stoltheter" Hotel Cæsar Tommys popshow som begge er begredelig triste og dårlige...

Vel for å være ærlig vet jeg ikke om Hotel Cæsar er bra i såpe sammenheng, men elendig tv er det nå i alle fall...

Den ultimate definisjon på hva et kvalitetsprogram er vanskelig å finne, men at mange seere impliserer et kvalitetsprogram kan man raskt avkrefte.

Dette gjelder for film og, der mange av verdens mest populære filmer er dårlige.

I bunn og grunn er det bra å ha kanaler som sender endel mainstream tv, men det er ikke nødvendig å fremstille dem som noe annet enn det de er....

Lenke til kommentar
Nei, vi diskuterer NRK vs. TV 2 her. Så fortell meg gjerne hva du mener reklameavbruddene i Sporten på NRK er.
WhaEva! gidder ikke fortsette på denne...

foresten hvilket spørsmål er det du tenker på?

Det som startet den delen av diskusjonen var følgende (fra mitt innlegg lenger oppe)

Ja, da driver vel NRK og spekulerer i definisjoner også, da de som kjent "ikke har reklame". Hva er det vi blir plaget med titt og ofte midt i sportssendingene for eksempel?

Har ikke hørt noe svar fra deg på denne enda.

Jeg er ikke en person som bare ser på hva jeg mener er kvalitetsprogrammer og rakker ned på alt annet fordi utstyret og fortellerteknikken ikke er av kvalitet.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har sett så mye på tv de siste årene...men mitt kjappe inntrykk av dine kvalitetsprgrammer er sånn ca.

*Nyhetene (husker terrorkrigen i beslan, da så jeg på både TV2 og NRK og DA var det utrolig enkelt å se av hvilken kvalitet TV2 nyheten er. De suger ikke lut, men særlig imponerende er det ikke...

Nekter ikke på at NRK er bedre enn TV 2 på nyhetsdekning. Det er det liten tvil om. Men at TV 2 legger seg på en "lettere" linje skal ikke være grunn til å påstå at det er dårlig. De går bare ikke like dypt i stoffet som NRK, og er et alternativ for de som vil ha lettere/raskere nyheter. De mer intellektuelle og samfunnsengasjerte ser på NRK, og det er ikke tvil om hvorfor.

*Sporten (sikkert flott, setter meg sjelden ned for å se på sporten da men tviler ikke på at er sånn ganske mitt på treet.

Hvis du ikke vet, bør du ikke anta. At det er dårligere enn NRK, er greit. Men så dårlig at man unnlater å se på det er da ikke.

*Været (Freskere enn NRK, men er ikke den som setter meg ned for å se på været, sikkert helt greit)

Kan være kvalitet allikevel.

*God Morgen Norge (Kvalitet?...nuvel)

Gruser NRK sine morgensendinger, på tross av at NRK har prøvd flere ganger. NRK prøvde seg en gang med grå, triste farger. Å tro at folk vil se på det på morgenen er noe av det dummeste jeg har vært borte i, og det slo helt feil. TV 2 sine sendinger er også mer variert, og har lettere stoff, noe som passer folk om morgenen. Man må finne sin målgruppe, og det er også noe som viser kvalitet, at man klarer dette.

*Kjetil og Kjartan show (Må faktisk innømme at jeg ikke har sett på dette)

Litt annen type humor enn Eia/Johansen duoen, men i mine øyne mye mer underholdende. Selve serien er nok mer gjennomført enn Eia og Johansen sine programmer.

Så du har ikke sett på det? Ikke uttal deg da. Jeg kan for øvrig nevne at Farmen er regnet som den mest glupe reality serien på TV. Den har utrolig mer substans enn for eksempel Ungkarskvinnen, Big Brother og alt det andre søppelet som har gjort reality til et stygt ord. Farmen er faktisk gjennomført, og selv om det også spiller litt på "krangel" og uenighet, så er det så mye mer. Det er ikke en gjeng med folk som sitter og drikker hele tiden (jmf. Big Brother). Man får blant annet et godt innblikk i hvordan man levde før, og det er interessant å se hvordan en slik kulturkrasj mellom gamle dager og moderne mennesker utarter seg.

*Tabloid (Må vel være noe av det mest interresante TV2 sender)

*SøndagsTabloid (se Tabliod)

Det er et variert og gjennomført program. Ligger noen timers arbeid bak hvert tema der. Har også sett NRKs tilsvarende program som for øvrig går på samme tidspunkt, og synes ikke TV 2 sitt program er noe dårligere på noen punkter. Også her er selve settingen også mer tiltalende enn NRK sin "versjon".

*Forsvar (samarbeid med en svensk og en dansk tv-kanal) (Har TV2 vært med i produksjon av dette?...jaja tviler ikke på at danskene har gjort denne til en bra serie..)

TV 2 er samarbeidspartner. Uansett... danskene er gode til å lage TV/film.

*Beck (også samarbeid med ihvertfall en svensk tv-kanal) (Becker må vel være noe av det bedre som sendes på TV2)

Ikke Becker, men Beck. Becker tror jeg er navnet på en av de seriene som går/gikk på TV 2. Beck er de svenske politifilmene, som også er omgjort til TV serie.

Ja, hva er kvalitet? Behøver ikke være festlig å se på, selv om det er kvalitet og omvendt.

*Holmgang (ofte interessant å se på selv om det alltid er for lite tid, noe som forøvig gjelder NRK sine liknende programmer.)

Ja, det er problemet med slike programmer. Men de kan ikke legge beslag på for mye sendetid.

*Nordic Music Awards (samarbeid med svensk og dansk tv-kanal) (Kvalitet? blæh!)

Utrolig gjennomarbeidet. Selv om vi kanskje ikke er i målgruppen, så tittet jeg på det for å se på selve produksjonen (har studert film og TV og slikt interesserer meg). Solig oppbygging, godt gjennomført og en rød tråd gjennom hele programmet. Noen tekniske feil når det gjaldt klipping, men ikke så mye at det ødela programmet. Men sikkert mer underholdende for tenåringer enn for oss.

Du har jo heldigvis ikke nevnt TV2s "stoltheter" Hotel Cæsar Tommys popshow som begge er begredelig triste og dårlige...Vel for å være ærlig vet jeg ikke om Hotel Cæsar er bra i såpe sammenheng, men elendig tv er det nå i alle fall...

Hehe, ja det får nå være grenser. Men om man sammenligner med "Days of our lives", "Glamour" og andre billige såpeserier, så tror jeg faktisk Hotel Cæsar kommer ganske bra ut med tanke på fremdrift og handling. Men sammenlignet med "ikke-såpeserier", så faller det et stykke bak ja.

Den ultimate definisjon på hva et kvalitetsprogram er vanskelig å finne, men at mange seere impliserer et kvalitetsprogram kan man raskt avkrefte.

Dette gjelder for film og, der mange av verdens mest populære filmer er dårlige.

Helt enig. Kan vel raskt avkrefte at noen av de mer populære tv-programmer, Som Ut i vår hage (og de andre programmene), samt Hotel Cæsar, Mot i Brøstet osv... er kvalitet. Morsomt å se på for målgruppen, ja, men ikke spesielt givende.

I bunn og grunn er det bra å ha kanaler som sender endel mainstream tv, men det er ikke nødvendig å fremstille dem som noe annet enn det de er....

Nei, og jeg legger ikke skjul på at TV 2 baserer seg på mainstream. Motbeviser bare påstanden om at de ikke har et eneste program med kvalitet. De sender flere programmer uten kvalitet enn NRK, og de programmene de har som er av kvalitet, er sjelden av bedre kvalitet enn NRK sine lignende programmer. Kommer vel an på hvor kresen man er.

Nok en gang... er enig i at NRK er de mest drevne i faget, og det er de som har mest penger å rutte med. Mener bare at av alle de komersielle kanalene i Norge, så er TV 2 den som har best kvalitet på sine programmer.

Lenke til kommentar
Det som startet den delen av diskusjonen var følgende (fra mitt innlegg lenger oppe)

Har ikke hørt noe svar fra deg på denne enda.

Fullt mulig at de driver og spekulerer i definisjoner, men nå har jeg har aldri påstått noe som helst om NRK angående (reklame?)pauser.

Det jeg har påstått er at TV2 har hatt pauser midt i serier og filmer...hva de har akkurat nå for tiden vet jeg ikke...

Jeg reagerte på at du dro inn NRK fordi jeg kun addresserte TV2.

Blir som å svare på Bush-kritikk ved å kritisere Kerry.... (eller omvendt, synes nå mitt eksempel passet best for min situasjon.... :!:)

Nekter ikke på at NRK er bedre enn TV 2 på nyhetsdekning. Det er det liten tvil om. Men at TV 2 legger seg på en "lettere" linje skal ikke være grunn til å påstå at det er dårlig. De går bare ikke like dypt i stoffet som NRK, og er et alternativ for de som vil ha lettere/raskere nyheter. De mer intellektuelle og samfunnsengasjerte ser på NRK, og det er ikke tvil om hvorfor.

Nå tenkte ikke jeg kun på hvor dypt de går, men på den generelle kvalitet på sendingen.

Synes TV2 virket som Blair Whitch Project 1 i forhold til NRK (for å sette det ytterst på spissen....)

Hvis du ikke vet, bør du ikke anta. At det er dårligere enn NRK, er greit. Men så dårlig at man unnlater å se på det er da ikke.

Jeg sa aldri at jeg ikke visste, det jeg mente var det ikke spiller så stor rolle. Mente ikke at det er så dårlig at det ikke går ann å se på...jeg gidder bare ikke se så ofte på verken NRK eller TV2 sporten... (følger ikke med på tippeligaen med andre ord)

Så du har ikke sett på det? Ikke uttal deg da. Jeg kan for øvrig nevne at Farmen er regnet som den mest glupe reality serien på TV. Den har utrolig mer substans enn for eksempel Ungkarskvinnen, Big Brother og alt det andre søppelet som har gjort reality til et stygt ord. Farmen er faktisk gjennomført, og selv om det også spiller litt på "krangel" og uenighet, så er det så mye mer. Det er ikke en gjeng med folk som sitter og drikker hele tiden (jmf. Big Brother). Man får blant annet et godt innblikk i hvordan man levde før, og det er interessant å se hvordan en slik kulturkrasj mellom gamle dager og moderne mennesker utarter seg.

Jeg har aldri sagt (skrevet) at jeg ikke har sett på farmen. Farmen er sikkert regnet som bra i realitysammenheng, men det er fortsatt ikke bra tv. Dog flerfoldige hakk over såpesjangeren blir det aldri kvalitet.

Ikke Becker, men Beck. Becker tror jeg er navnet på en av de seriene som går/gikk på TV 2. Beck er de svenske politifilmene, som også er omgjort til TV serie.

Må innrømme at jeg ikke har fulgt med, men kun sett et par-tre episoder for en god stund siden. Var nok Beck jeg så på...

Ja, hva er kvalitet? Behøver ikke være festlig å se på, selv om det er kvalitet og omvendt.

Ja det har du helt rett i, derfor skrev jeg festlig å se på, langt fra kvalitet.

Utførelsen av programmet står i kjent TV2 stil, med andre ord ganske labert.

Det de gjør er å presse inn flest mulig kjendiser i sendetiden slik at de kan reklamere med dem og få flest mulig seere.

Må inrømme at han spirrevippen er litt festlig selv om han er litt teit og...men morsomt kan det være...yes:

Jeg så to-tre episoder av den amerikanske serien my obnoxious fat fiance(eller noe sånt).

Selv om det fortsatt er ræva tv hadde den ganske stor underholdningsverdi for min del. Det samme kan elimidate på TVnorge også ha. Det er kun hvis det er 1 dame og 4 gutter. Gutta snakker så jævli mye dritt at det rett og slett blir festlig... :!:

Helt enig. Kan vel raskt avkrefte at noen av de mer populære tv-programmer, Som Ut i vår hage (og de andre programmene), samt Hotel Cæsar, Mot i Brøstet osv... er kvalitet. Morsomt å se på for målgruppen, ja, men ikke spesielt givende.

Ja Ut i vår hage er jo tross alt ikke et initiativ fra NRK da. NRK stiller regissør til disposisjon (slik jeg har skjønt det) og lar Bård og Harald få fritt spillerom. Det er noe av poenget med opplegget deres. Man ser på hele produksjonen at dette er NRK kvalitet og ikke lavmåls TV2/TVNorge.

Eneste grunnen til at de lager seriene sine i NRK er fordi NRK er best og er villige til å gi dem bedre utsyr enn noen andre i Norge.

At NRK har mest penger å rutte med og at de har mest erfaring skal jeg ikke bestride, men at NRK er den beste norske kanalen vil jeg fortsatt påstå.

Det er vel kun TV2 og TVnorge som er kommersielle (og norske) igjen, og av disse to er det nok sant at TV2 er best (det er i alle fall de som sender minst søppel :yes: ).

Lenke til kommentar

Ja, oppfattelsen av kvalitet er forskjellig. Det ser man godt i vår forskjellige oppfatning av Bård Tufte Johansen og Harald Eia sine programmer. Synes det er lavmål, både story og produksjon, men det er min mening. Skjønner liksom ikke helt hvilken teknisk kvalitet de har nytte av når de lager "Boka mi" eller viser forskjellige måter å tisse på. Det vitner ikke helt om genial fortellerevne heller. Det som gjør at folk faller for det, kan være flere grunner, men det er ikke kvalitet som gjør det. "Tisse-episodene" spiller på folks barnslige bæsj-promp-tiss humor, noe jeg personlig vokste fra når jeg ble tenåring. Boka mi har jeg aldri skjønt poenget med... er det de "morsomme" stemmene? Eller latterliggjøring av svake i samfunnet (eller av enkeltpersoner), som de til stadighet driver med? Spiller på folks usikkerhet, og folk ler av primitive grunner. For å være ærlig, har jeg sjelden sett noe så lavmåls som disse programmene, og ja, jeg har sett det, og hørt mye om det, fordi det er populært. Men som du sier, seertall sier ingenting om kvalitet.

Den generelle kvaliteten på TV 2s nyhetssendinger er etter min mening god nok. Gidder ikke alltid å sette meg så dypt inn i stoffet, og synes TV 2 nyhetene både er mer hyggelige, det er litt mer liv over det, og det må jo være en grunn til at NRK har begynt å etterligne TV 2 nyhetene på flere punkt. Enkelte av programlederne virker også å være like drevne som NRK sine, samtidig som de klarer å ha litt mer "glimt i øyet" som TV 2 kaller det. NRK nyhetene kan, samme hvor seriøse og kvalitetsbevisste de er, ofte virke litt kjedelig og søvndyssende. Delvis på grunn av enkelte programledere, delvis på grunn av at de går dypt inn i stoff som kanskje ikke alle er like interesserte i.

Når det gjelder Farmen, svarte du som om du antok at det ikke var kvalitet. Greit, så er det ikke "NRK standard" over det, men var Eldrebølgen eller hva det het så mye bedre? Reality dette også. Ergo synes jeg TV 2 lager noe bra ut av det som kalles reality, og som uansett ikke blir "kvalitet". Det må uansett ses i forhold til hva slags program det er, og i fohold til reality sjangeren, er det TV 2 presterer her meget bra. Man kan ikke forvente et program i stil med NRK nyhetene, når man skal lage reality.

Påstanden om Senkveld "Utførelsen av programmet står i kjent TV2 stil, med andre ord ganske labert." faller på sin egen urimelighet. At kvaliteten på det meste TV 2 lager er laber, om det var det du mente, er DIN mening, og ikke fakta. Det er vanskelig å definere kvalitet, og jeg ser mye interessant på TV 2. Nå ser nok jeg mer på TV 2 enn deg, delvis fordi jeg har deltidsjobb der, og jeg ser også hvor mye arbeid det legges bak ting. Jeg har også studert film og TV i fire år, og skjønner litt hvor mye arbeid det skal legges bak hver eneste lille ting. Når man ser på tallene som viser at NRK har syv ganger så mye penger å rutte med som TV 2, synes jeg det TV 2 lager er av minst like høy kvalitet som det NRK lager, hvis vi tar pengene i betraktning. Kvalitet er når alle i et team gjør alt de kan for å lage et så bra program som mulig, og får til et program som er severdig. Tar vi i tillegg i betraktning at NRK har 4 ganger å lang fartstid som TV 2, er det TV 2 lager ikke annet enn imponerende. Men skulle bare mangle at NRK lager programmer med høyere kvalitetsnivå enn TV 2.

Men vi blir nok aldri enige om alt. Jeg er enig i at NRK lager mer kvalitet enn TV 2. Jeg er derimot uenig i at TV 2 skal være så ille som du fremstiller det, og uenig i at NRK er så overlegne TV 2 som du fremstiller det. Penger og erfaring er makt, og med penger og erfaring får man til mye. Det er det NRK har bevist, ikke så mye mer. TV 2, derimot, har bevist at man med en syvendedel av pengene, og en fjerdedel av erfaringen, fortsatt kan lage severdig TV, som har økt i kvalitet for hvert år som TV 2 har eksistert. Ser man på de første programmene TV 2 produserte (de første fem årene), ser man at det har skjedd mye på bare 5 år.

Lenke til kommentar
Ja, oppfattelsen av kvalitet er forskjellig. Det ser man godt i vår forskjellige oppfatning av Bård Tufte Johansen og Harald Eia sine programmer. Synes det er lavmål, både story og produksjon, men det er min mening. Skjønner liksom ikke helt hvilken teknisk kvalitet de har nytte av når de lager "Boka mi" eller viser forskjellige måter å tisse på. Det vitner ikke helt om genial fortellerevne heller. Det som gjør at folk faller for det, kan være flere grunner, men det er ikke kvalitet som gjør det. "Tisse-episodene" spiller på folks barnslige bæsj-promp-tiss humor, noe jeg personlig vokste fra når jeg ble tenåring. Boka mi har jeg aldri skjønt poenget med... er det de "morsomme" stemmene? Eller latterliggjøring av svake i samfunnet (eller av enkeltpersoner), som de til stadighet driver med? Spiller på folks usikkerhet, og folk ler av primitive grunner. For å være ærlig, har jeg sjelden sett noe så lavmåls som disse programmene, og ja, jeg har sett det, og hørt mye om det, fordi det er populært. Men som du sier, seertall sier ingenting om kvalitet.

Alt NRK tar i blir av et annen kaliber enn TV2 og TVNorge klarer.

Det betyr ikke at innholdet i porgrammene til f.eks. Bård og Harald er "kvalitet". Det var ikke deg jeg skrev.

Lille lørdag, åpen post, Ut i vår hage team antonsen har alle handlet om noe helt annet enn tiss bæsj og promp.

Jeg er ikke den største tilhenger av de alle mest barnslige påfunnene, men de hadde utrolig mye mer enn det da....

At du syns boka mi er teit og at de har teite stemmer og bare er dumme kan jeg godt skjønne, men det vil alltid være en fordel å ha disposisjon over best mulig utstyr nesten uansett hva du lager av TV, noe de får i NRK.

Angående eldrebølgen har jeg ikke sett på det (eneste er vel den musikkvideoen).

Tviler ikke på at at det er dårlig tv....men så har jeg aldri sagt at NRK kun lager kvalitetsprogrammer heller da....

Påstanden om Senkveld "Utførelsen av programmet står i kjent TV2 stil, med andre ord ganske labert." faller på sin egen urimelighet. At kvaliteten på det meste TV 2 lager er laber, om det var det du mente, er DIN mening, og ikke fakta.

Jeg synes kjent TV2 stil er ganske laber, og jeg har ingen tro på at TV2 hadde klart å lage f.eks. Beat for Beat, Nytt på Nytt eller Først og Sist i nærheten så bra som NRK.

Lenke til kommentar

Synest Kristoffer Schau (med forbehald om feilstaving) hadde ein god del dårlige innslag på Team Antonsen...som nevnt før, heile tiss, bæsj og promp konseptet er så tragisk. Han hadde jo ein del bra og, men når han slikker på beinet til Aarebrok blir det for teit.

Bård, Harald og (jernteppe)..Antonsen :hm: held seg stort sett unna slike ting. Bård og Harald er 2 av norges desidert beste komikere på TV, i lag med Øystein & Meg, Brødrene Dahl osv...

Lenke til kommentar
Synest Kristoffer Schau (med forbehald om feilstaving) hadde ein god del dårlige innslag på Team Antonsen...som nevnt før, heile tiss, bæsj og promp konseptet er så tragisk. Han hadde jo ein del bra og, men når han slikker på beinet til Aarebrok blir det for teit.

Bård, Harald og (jernteppe)..Antonsen :hm: held seg stort sett unna slike ting. Bård og Harald er 2 av norges desidert beste komikere på TV, i lag med Øystein & Meg, Brødrene Dahl osv...

Helt enig :yes:

Synd de ikke sender Åpen Post lenger :(

Lenke til kommentar
Det betyr ikke at innholdet i porgrammene til f.eks. Bård og Harald er "kvalitet". Det var ikke deg jeg skrev.

Du sier følgende : "Man ser på hele produksjonen at dette er NRK kvalitet og ikke lavmåls TV2/TVNorge. " og mulig jeg misforsto.

Angående eldrebølgen har jeg ikke sett på det (eneste er vel den musikkvideoen). Tviler ikke på at at det er dårlig tv....men så har jeg aldri sagt at NRK kun lager kvalitetsprogrammer heller da....

Bare et eksempel på en programform (reality) der TV 2 har laget bedre TV (Farmen) enn NRK (Eldrebølgen).

Jeg synes kjent TV2 stil er ganske laber, og jeg har ingen tro på at TV2 hadde klart å lage f.eks. Beat for Beat, Nytt på Nytt eller Først og Sist i nærheten så bra som NRK.

Nei, det tror ikke jeg heller. Men vil ikke si at TV 2 stilen er "laber" av den grunn. NRK er i særklasse når det gjelder kvalitet, og det kan være at mange er litt bortskjemt av den. TV 2 stilen er nok ikke laber i forhold til mye annet som lages rundt omkring i verden. Man kan ikke bedømme en liten, relativt ung kanal med "lite" penger ut i fra hva en stor kanal med masse penger og erfaring klarer å skape. Det blir mildt sagt urettferdig.

Lenke til kommentar

Du sier følgende : "Man ser på hele produksjonen at dette er NRK kvalitet og ikke lavmåls TV2/TVNorge. " og mulig jeg misforsto.

Det jeg legger i det er at det lyser lang vei at det er produsert av NRK selv om innholdet ikke er en ide fra NRK. Det eneste NRK bestemmer er hva de sender, Bård og Harald bestemmer hva de lager.

Man kan ikke bedømme en liten, relativt ung kanal med "lite" penger ut i fra hva en stor kanal med masse penger og erfaring klarer å skape. Det blir mildt sagt urettferdig.

I utgangspunktet bedømmer ikke jeg TV2 i forhold til NRK, og det er fullt mulig jeg synes TV2 er ganske labert fordi jeg er bortskjemt, men så er det få andre å sammenligne med og da....

Lenke til kommentar

Et punkt som enda ikke er nevnt et lyden. Introer og theme-songs legger NRK mye mer vekt på som gjør at kvaliteten stiger.

De pengene som NRK har, er det for både NRK1, NRK2, P1, P2, P3, NRK alltid nyheter, NRK alltid klassisk? Går noe av pengene til vedlikehold av sendere ?

Lenke til kommentar
Et punkt som enda ikke er nevnt et lyden. Introer og theme-songs legger NRK mye mer vekt på som gjør at kvaliteten stiger.

De pengene som NRK har, er det for både NRK1, NRK2, P1, P2, P3, NRK alltid nyheter, NRK alltid klassisk? Går noe av pengene til vedlikehold av sendere ?

Pengene er for NRK1 og muligens NRK2 (som for øvrig bare sender noen få timer hver dag). Vedlikehold av sendere går på et helt annet budsjett, da det ikke er NRK som har ansvaret for dette. Dette tror jeg det er Telenor som har ansvaret for. Uansett må NRK og TV 2 betale like mye i gebyr til Telenor (eller hva det nå er) for sendetid og for å få lov til å bruke sendenettet.

Theme's og lyd reflekterer TV kanalens profil, og synes både NRK og TV 2 har funnet themes og lyd som passer meget bra til deres profil. NRK's litt kjedelige og seriøse, og TV 2's litt mer fargerike og folkelige.

Lenke til kommentar

Nrk=noe riktig kjedelig

Vil du ha en kvalitets-realityserie? Se på neste omgang med The apprentice

Ketil og Kjartan=Kvalitet

Forsvar=Genialt

Judging Amy=greit en stund, men litt overdrevet

Matloc gikk på ingen av kanalene. Synd, siden da hadde det vært enklere å bestemme seg

MacGyver=litt proggressivt, men genialt though

Nyhetene tv2= Genialt, mer pro og bedre vær og sport. Viser mye fotball.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...