Gå til innhold

La oss diskutere metallica


Supernaut_

Anbefalte innlegg

St. Anger var et dårlig album iforhold til de gamle albumene... Noen av låtene var bra, men trommene til Lars er blitt byttet ut til noen fæle skarpe tønner... Likte ikke lyden.... Min mening

St. Anger ihvertfall mye mye bedre enn Load og ReLoad...

Bedre er den nok ikke, men du kan si at du liker St.Anger bedre en load og reload.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste gjennom hele denne tråden nå.. pjuh.

 

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, ettersom det var såpass mange utsagn, men ok:

 

Jeg elsker Metallica. De er grunnen til at jeg begynte å høre på musikk, og det er ikke mer enn et år siden jeg begynte med denslags.

De første 6 månedene hørte jeg så å si ikke på annet enn Metallica, men etter hvert fant jeg ut at det ble litt for ensformig for meg. Jeg oppdaga band som Megadeth, Nightwish, Children of Bodom, Hammerfall, Pink Floyd etc.

Sjangermessig veldig ulike band, men jeg velger ikke band etter sjanger. Jeg velger dem etter egen smak, komplett uavhengig av hva folk måtte mene om dem (prøver ihvertfall).

 

Jeg har for lengst funnet ut at det ikke nytter å diskutere noe i "dettevetjeg, ikkekomher"-stil. Eks: Metallica suger, jeg har rett du tar feil!".

Derfor skal jeg ikke påstå noe mer enn at jeg er uenig med dem som sier de ikke liker Metallica, og jeg respekterer det fullt.

 

Mitt forhold starta med at jeg lasta ned Enter Sandman og Of Wolf and Man, helt tilfeldig utvalgt. Hørte litt på dem, og lasta ned noen flere. Fikk vel omtrent hele Black Album, pluss noen til, uten at jeg hadde peiling på noe annet enn at det var Metallica og at jeg likte det.

 

Det første albumet jeg kjøpte var St. Anger, ganske tilfeldig det også.

Jeg var ganske heldig, ettersom jeg ikke hadde hørt noe av det som kommer fram i tråden her om hvor dårlig plata var. Dermed kunne jeg samle inntrykkene fra den basert på min egen mening, og jeg likte det.

Jeg kunne jo ikke høre noen trommer som var dårlige, eller noe annet negativt, jeg likte bare musikken.

 

Det neste albumet jeg kjøpte var Ride The Lightning, også dette ble jeg veldig glad i. Spesielt For Whom the Bell Tolls var fin, og det er den enda.

 

Resten av albumet tapte seg litt ettersom jeg begynte å få en mer komplett samling. To album pekte seg ut som favoritter; The Black Album og ReLoad. Et utradisjonelt valg, men dog et valg gjort utifra smak, ikke fordommer.

 

 

Det var vel min korte historie med Metallica... :p

 

 

Hva Cliff Burton, Jason Newsted og Robert Trujillo angår, så har jeg ikke egentlig så mye å uttale meg på grunnlag av. Jeg synes egentlig alle Metallicaalbumene er geniale, og synes de har forskjellige kvaliteter.

Det var selvfølgelig en knekk at Cliff gikk bort, men på den annen side er det ikke sikkert Metallica ville blitt like store og like bra uten ham. Greit, de hadde allerede gitt ut MOP, men TBA ville nok ikke kommet hvis ikke Metallica var i Sverige den dagen (eller natta, da).

 

Jason Newsted satte naturlig nok sitt preg på bandet, og man kan jo ikke ta fra ham æren for for eksempel My Friend of Misery, som IMO er en knallåt, dog ikke av de beste på TBA.

 

Rob Trujillo har vi ikke hørt så mye fra foreløpig, ihvertfall ikke hva komponering angår. Jeg vil helst vente med å slakte ham til jeg hører hva han har å bidra med i studio. Jeg har ikke veldig sans for denne "apekrabbinga" hans, men det hører vel med :p

 

 

Uff, ble langt dette? Det er vel det meste av det jeg mener om saken, og husk: Musikk er subjektivt!

Lenke til kommentar
Ett av de albumene hvor Lars Ulrich viser at han virkelig kan spille trommer!

Nei, det kan han ikke.

 

Metallica er et flott band, men det er jo en kjennsgjerning at kun den ene halvparten av bandet kan å spille på sitt respektable instrument.

 

Og en ting til: At Cliff Burton døde er det verste som har hendt i Metallicas historie.

 

Kill 'Em All [1983]

Jump In The Fire [1984]

Ride The Lightning [1984]

Creeping Death [1984]

Master Of Puppets [1986]

 

TBA, eller Black Album som jeg liker å kalle det kan ikke måle seg opp mot disse klassikerne.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
jeg er ikke så stor metallica fan, men jeg synes at de hadde sin sore tid på 80-tallet med album som Master of the puppets og Justice for all! det er to knall gode plater med mye bra gitarspilling(som jeg synes er viktig :thumbup: )

Ingen metallica cder har noe spessielt bra gitarspill da... Kanskje re-load og load, men alle andre er ikke noe bra teknisk sett. Sjekk ut dream theater hvis du synes spillinga er viktig, eller bare bli jazz og blues freak...

nå må du ikke glemme at jazz og blues er to forskjellige sjangre da! og at rocken og metal er utviklet fra blues!

Lenke til kommentar
Ett av de albumene hvor Lars Ulrich viser at han virkelig kan spille trommer!

Nei, det kan han ikke.

 

Metallica er et flott band, men det er jo en kjennsgjerning at kun den ene halvparten av bandet kan å spille på sitt respektable instrument.

her er jeg så enig

 

vist alle tar seg tid til å høre på tromminga, så er det ikke noe vanskelige takter. de er raske, ja, harde, ja, men noe innviklet takt kan jeg ikke huske i en metallica sang på strak arm

Lenke til kommentar
Er det noen som vet når metallica kommer til Norge neste gang??

Den konserten blir et must!!!!!!!!!

*Gledesegsåutroligmye* :love:

 

Før hørte jeg aldri på musikk, kort og godt fordi jeg synes all musikk sugde. Ikke rart, når pop og rap er noe av det eneste man kommer borti når man zapper på tv'n. Så var det en gang en genial sang som kallse "Nothing Else Matters" :love:

 

Hvis en av søstrene mine spiller den lusne popmusikken og jeg sier at den suger, sier de at Metallica også suger.. Men hvorfor ser man at de fleste popartister gir ut en sang, kanskje et album, også hører man ikke mer derifra, mens Metallica har holdt på i over 20 år :nei:

 

Metallica, dere har fått meg til å høre på musikk. (Hører selvsagt ikke bare på Metallica) :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...