Gå til innhold

La oss diskutere metallica


Supernaut_

Anbefalte innlegg

Vel. Det kan ses fra flere synspunkt. Fans vil være trofaste. Men når det gjelder å verve nye fans og å innta toppen av hitlistene blir det mer labert om band ikke fornyer seg. Om det er bra eller dårlig er jo subjektivt.

 

Se på Iron Maiden. De har fortsatt haugevis med fans, men de er liksom ikke det "hotteste" bandet lenger. Metallica derimot har fornyet seg mer, og holdt seg på toppen i mange år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang jeg hørte på noe metallica laget var i 91, med ...and justice for all.

min personlige mening er at de begynte sint og aggresivte med kill`em all for så å gå over til litt i mine ører "tyngere" lydbilde på ride the lightning for så fleske til med master of puppets (hvem liker vel ikke master of puppets, orion,disposable heros). På justice synes jeg ikke de er tunge nok til de fete tekstene som harvester of sorrow, the frayed ends of sanity, dyers eve og blackened.

The black album sytes jeg var litt billig og kommersielt da det kom ut.... men sad but true og the god that faild var knall låter.

Så gikk det en "liten" stund så kom load og kort etter reload, i mine øyne noe av det beste metallica har laget, disse albumene er et bevis på at et band ikke kjører seg fast i sin faste spor og prøver noe nytt, heldigvis så ble disse platene knall!

Så kome Garage inc og her er det mange fete låter som metallica laget kjempe gode covers av!.

S&M er jo perverst konge da, bare gode sanger og med symfoni orkester så ble det villt!

 

: Edit kom borti noe her :blush:

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar
Første gang jeg hørte på noe metallica laget var i 91, med ...and justice for all.

min personlige mening er at de begynte sint og aggresivte med kill`em all for så å gå over til litt i mine ører "tyngere" lydbilde på ride the lightning for så fleske til med master of puppets (hvem liker vel ikke master of puppets, orion,disposable heros). På justice synes jeg ikke de er tunge nok til de fete tekstene som harvester of sorrow, the frayed ends of sanity, dyers eve og blackened.

The black album sytes jeg var litt billig og kommersielt da det kom ut.... men sad but true og the god that faild var knall låter.

Så gikk det en "liten" stund så kom load og kort etter reload, i mine øyne noe av det beste metallica har laget, disse albumene er et bevis på at et band ikke kjører seg fast i sin faste spor og prøver noe nytt, heldigvis så ble disse platene knall!

Så kome Garage inc og her er det mange fete låter som metallica laget kjempe gode covers av!.

S&M er jo perverst konge da, bare gode sanger og med symfoni orkester så ble det villt!

 

: Edit kom borti noe her :blush:

Er ganske enig i det du sier her. Likte alle platene t.o.m ...and justice for all. Et annet untakk jeg liker garage inc, herlig cover titler paa den skiva, liker best det de har covra av Motorhead.

Lenke til kommentar
men skulle gitt mye for og fått hørt dem live....

Ja, det skulle du. :D

 

Er dere klar over at de skal i studio igjen i januar? Gleder meg som en unge, spesielt til touren som helt sikkert kommer etterpå. :woot:

 

Btw, noen som er medlem i MetClub her? Anbefales på det sterkeste, vanvittig mye kult som følger med.

Lenke til kommentar
Er dere klar over at de skal i studio igjen i januar? Gleder meg som en unge, spesielt til touren som helt sikkert kommer etterpå. :woot:

nei, det var jeg ikke klar over, håper de kommer til norge på touren, da skal jeg få meg billetter, sist de var her satt jeg og en kamerat og ringte konstant i over en time uten å komme igjennom en eneste gang....argh...

 

Edit: Innlegg nr. 123 wohoh!!

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

Metallica er flotters, men de har forandret seg noe helt til de så grader. personelig så synes jeg kill'em all, ride the lightning og master of puppets er de beste platene, etter cliff døde, så mistet dem sjelen. metallica etter black album er rett og slett sellout, men dog noen av låtene i ettertid var brae, men hvis man ser generelt over det, så er det dårlig. det er lissom bare pengene det er snakk om... sånt liker jeg ikke. det var heller ikke noe bedre det bandet gjorde med jason, argh. men hva skjer med metallica nå? kirk som backingvocals, rob som krabber rundt på scenen? det er ikke "mitt" metallica.

Lenke til kommentar
Metallica er flotters, men de har forandret seg noe helt til de så grader. personelig så synes jeg kill'em all, ride the lightning og master of puppets er de beste platene, etter cliff døde, så mistet dem sjelen. metallica etter black album er rett og slett sellout, men dog noen av låtene i ettertid var brae, men hvis man ser generelt over det, så er det dårlig. det er lissom bare pengene det er snakk om... sånt liker jeg ikke. det var heller ikke noe bedre det bandet gjorde med jason, argh. men hva skjer med metallica nå? kirk som backingvocals, rob som krabber rundt på scenen? det er ikke "mitt" metallica.

Enig i at Kirk ikke har noe i nærheten av en mic å gjøre, samt at Rob ser ut som en apekatt på syre der han sniker seg rundt.

 

Men det inntrykket jeg har fått av hva de har gitt ut etter "The Black Album" er at de leker seg. De gjør det liksom fordi de ikke "trenger" å lage en skive som selger.

Men det er jo også det de sier selv, min mening er nok farget av det.

 

Syns det er kult at de prøver seg på nye veier, selv om jeg begynte å lure litt da James startet den cowboy-stilen (Les: "Mama said" på Load-skiva).

Likte både Load og Reload-skivene ganske godt, ikke nødvendigvis som Metallica-musikk, men som lyttevennlige skiver.

 

Likte derimot ikke St.Anger. Imo trenger James alkohol igjen (no pun intended). Liker heller ikke den nye image'n de har innad, der alle er såååå glade i hverandre. Det klaffer slett ikke med det inntrykket jeg har av Metallica.

 

Usannsynlig spent på det neste albumet de gir ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Metallica er ett helt kongelig band! De mistet mye av Metallica da kirk døde. De nye Albumene som garage Inc. og st.anger er bare dr***! Syns det er synd =/ Forandra seg FOR mye. Men Metallica Live den dag i dag er KONGE! Eks: Metallica S&M er noe av det beste live.! =) Metallica kommer alltid til å ha en spesiell plass i hjertet mitt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...