Gå til innhold

La oss diskutere metallica


Supernaut_

Anbefalte innlegg

La oss diskutere metallica!

 

Vet det er en god del folk paa forumet her som liker metallica, endel liker de kanskje fordi de er blitt saapass kjente at det er ganske mange som horer paa de.

 

Hva syntes dere om metallica? Personlig syntes jeg de var noen genier helt til Cliff dode ! :(

 

Kill em all og Ride the lightning syntes jeg er de raaeste albuma deres, mer agressjon i platene sine har de ikke hatt siden. Det er det jeg liker best fra de. Hva syntes dere de har gjort bra ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns Metallica har musikk som alle kan høre på. Både rolige nydelige sanger som bare er fryd å høre på, helt til heavy metall som man kan få agresjonen ut med...hehe...

 

Jeg liker spes. Metallica også fordi de synger ordentlige tekster. Mange andre metal band skriker og skråler til ingen nytte :no:

 

Riffa er bra, og melodiene.

 

Synes nok albumene kill em all, ride, master og black er de beste. De andre albumene er bra de også, men kan ikke måle seg med disse. Sangene på de andre albumene kunne jeg også utpekt da, men det gidder jeg ikke ta nå...King Nothing f.eks.

 

Synes også de var best før Cliff døde ja, SAVNER OGSÅ VELDIG JASON :cry: ...og liker ikke den nye gorillaen aktige typen de har overlatt bassen til :mad: ...

 

...menmen...liker bandet bra, og kan trygt si at det er et av favoritt bandene mine. :thumbup:

 

\m/ :yes: \m/

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar

Så klart må man få lov til å si meninga si, men noe som irriterer meg er...

 

...jeg har prøvd å sette på metallica i klassen av og til, men med en gang jeg sier navnet er det et skrik som kommer igjenom luften at jeg absolutt ikke får lov til å sette på det... Helt greit, kan høre på sed alene jeg... men da etter en liten stund så rommer lyden av f.eks. slipknot lokalene... Forstår ikke dette...

 

...men konklusjonen er hvertfall at bandet Metallica har fått en slags hat sak over seg, dvs. at navnet Metallica betyr: dra ut støpselet av stikkontakten, eller skru ned volumet...hvertfall; kan ikke høre på det for det vet de fra før er dårlig musikk...

Lenke til kommentar
Personlig hater jeg Metallica. Jeg liker ikke musikken deres. Si hva dere vil. Det er uansett bare min lille mening :)

:blink:

 

jeg tør påstå at du har en litt sær musikk smak hvis du hater metallica... de aller fleste jeg kjenne (uansett hva slags musikk de hører på), liker metallica (hvertfall litt).

 

Men selvfølgelit er det jo helt ok om ikke du liker metallica :)

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Personlig så liker jeg best:

Ride the lightning

Kill em all

Master of puppets

And justice for all.

 

Alle albummene fra Metallica før 1990, er geniale :) Load og reload er etter min mening de dårligste albummene de har gitt ut. St.Anger var et litt skuffendes album, men det går fint an å høre på. Hetfield er en veldig god vokalist, den hese stemmen hans slår det meste ;)

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar

Metallica er knas!

 

Sangene blir bedre og bedre for kvar gang eg høyrer på dei. Mikser med Megadeth på playlista, og det er ein fin blanding.

 

Sorterer ikkje ut enkelte album og slikt, men dei eldre sangane er bedre ein dei nyaste ja. Liker balladene også mycket bra. Metallica har litt av alt liksom, frå rolige ballader til lit roping og greier. Flott :)

Lenke til kommentar

Metallica, ja. :w00t:

 

Har vært favorittbandet mitt i en god del år nå, men i det siste er jeg blitt litt lei. Har fått opp øynene for mer enn kun Metallica, og når man bare ser litt etter, så er det utrolig mye som er utrolig mye bedre. I alle fall når man har hørt på Metallica hver eneste dag i 5 år.

 

Personlig liker jeg stort sett alle albumene, unntatt Load, ReLoad og Garage Inc. Sistnevnte er bare en trasig fadese av covringer av diverse 70-tallsrock. Ride The Lightning har stort sett vært aller øverst på lista i alle år, sammen med Master Of Puppets.

 

Metallica hadde vært akk så mye bedre om de hadde hatt en mer oppfinnsom sologitarist. Kirk har bare råtne soloer fra Kill'Em All til The Black Album. På TBA tok han seg voldsomt opp på alle type soloer på stort sett alle sangene på hele albumet. Etter TBA, kom de fæle, stygge og lite gjennomførte køntriaktige soloene på Load og ReLoad, som gjorde seg forferdelig dårlig. Og på St. Anger hadde han ikke en eneste en. Jaja.

 

Uansett, Metallica har vært favorittbandet mitt i alle år.

 

Forøvrig møtte jeg de i København den 26. mars i år. Det var totalt vilt, og på selve konserten sto jeg helt framst. Evig rått! :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...