Skrekkugle Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hver gang jeg kjører spill som worms3d eller ultima online og litt tyngre 3d applikasjoner booter maskina helt av seg selv. Det er når vifta går for fullt dette skjer som oftest. Kan det være at maskina blir for varm? Kan skjermkortet ha tatt kvelden? Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Jeg har noe av samme problemene. (Se post under). Prøv å installer masse forskjellige drivere (funka ikke for meg, men kanskje for deg) Endret 29. september 2004 av Abbern Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har også prøvd forskjellige drivere men uten hell. Dette begynner å bli ganske irriterende.. Har nettopp kjøpt den, så er dette en garantisak? Var no kluss i begynnelsen også så jeg måtte bytte hele maskina og det blir nesten for dumt å gjøre dette igjen.. Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Min har vært til reperasjon 3 ganger, og skal inn til 4. i morgen. Forbered deg til en lang tid med reparering. (med mindre de du har kjøpt den av er snille, da får du heva kjøpet) Lenke til kommentar
zvein Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 hvis du kjøpte maskina for under to uker sida så har du jo angrerett så lenge du bestilte maskina over internett. Bytt ut og kjøpe en ECS G900 17" Widescreen og 3003 poeng i 3dmark03, fornøyd så langt hvertfall! Men litt tung er den Lenke til kommentar
Totto Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Rart det her Sindre, jeg har ikke hatt noen som helst problemer med min foreløpig... desverre.. ser ut som jeg har fått en som faktisk fungerer bra;) Men du veit, den som ventet på noe godt, har ventet lenge, får noe fint! Er kjempefornøyd selv ihvertfall! -totto Lenke til kommentar
AlienCoke Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har AKKURAT samme problem. Funnet ut hva som kan være feil? Jeg har prøvd å flashe til samtlige bios oppgraderinger. Hva med dere? Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Har prøvd det meste selv nå og sendt mail til it24 for å se hva han foreslår men han svarer sjelden.. Tror ikke han tok kjølepasta på cpun nå sist gang.. Det kan jo være feilen? Noen som anbefaler noen cpu monitor som viser varme og sånt? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 hvis du kjøpte maskina for under to uker sida så har du jo angrerett så lenge du bestilte maskina over internett. Bytt ut og kjøpe en ECS G900 17" Widescreen og 3003 poeng i 3dmark03, fornøyd så langt hvertfall! Men litt tung er den Har samme maskina som deg, en G900. Og hadde samme problemet når jeg lasta et spill. Det var demoen av Colin Mcrae 5. Maskina plutselig bare boota av seg selv. Det var jo bare en demo, så det kan jo ha litt og si. Uansett, zvein. Du fikk over 3000 i 3DMark03.. Det fikk ikke jeg. Hvilke drivere har du, og hvilken specs på maskina? (se min i profile) Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Skifta til Catalyst driverne ved hjelp av denne guiden http://barbara.no/art.php?artikkelid=5841&side2 og spilte et par runder worms som pleier å boote maskina etter 5 minutter og denne gangen så det ut til å gå bra. Skal teste litt mer men anbefale rå ta en titt på denne guiden. Er omega driverne overklocka som default? Tror nemlig problemet lå i varmeutvikling og vifta gikk nå på halv styrke i forhold til meg omega driverene.. Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Sorry dobbeltpostinga. Har sitti å sett dvd og lignende nå og maskina er like bedriten som før jeg oppdaterte Under EN film på halvannen time boota den 3 ganger. Forpulte møkkamaskin som tvinger meg til å sende den på rep hos en kar som allerede har kasta 9000spenn ut av vinduet for min del på denne g556en. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Exterminator: Har samme specs som deg, altså: ECS G900 Notebook P4 Prescott 3.0GHz 800FSB ATI Mobile Radeon 9700 128MB Ram 512 MB PC2700 Kingston 60 GB Hardisk DVD-R/RAM - CDR/RW 17" Widescreen Har ikke lagt inn noe mer enn standard driverne som lå på cd'n. Har ikke testa noen spill på den ennå, s veit ikke om min booter Men du sa at den gjorde det før? Hva gjorde du for at den skulle slutte? Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Da fikk jeg mail av snille it24 mannen Han skal se på den til uka og skifte alt mulig rart av komponenter og faenskap Rart dette berører såpass mange maskiner da.. Hadde jeg valgt igjen i dag så hadde jeg prøvd på 1557n tror jeg.. Hører ikke mye galt om den akkurat hehe. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Exterminator:Har samme specs som deg, altså: ECS G900 Notebook P4 Prescott 3.0GHz 800FSB ATI Mobile Radeon 9700 128MB Ram 512 MB PC2700 Kingston 60 GB Hardisk DVD-R/RAM - CDR/RW 17" Widescreen Har ikke lagt inn noe mer enn standard driverne som lå på cd'n. Har ikke testa noen spill på den ennå, s veit ikke om min booter Men du sa at den gjorde det før? Hva gjorde du for at den skulle slutte? Jeg sa bare at den boota på Colin Mcrae Rally 5 demoen, Men siden det var en demo, kan det jo ha vært det som var årsaken. Få dager etterpå, installerte jeg XP Pro, med SP2. Maskina har ikke boota på NFSU, Doom3 eller Full Spectrum Warrior. Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 La inn et CPU temperature monitor program nå for å se an tempen, men hovedkortet har selvfølgelig ikke mulighet til å måle på cpu Derimot la jeg merke til at CPUn jobba på 100% under kjøring av et veldig simpelt og lettkjørt 3d spill (Ultima Online 3d) og med en gang jeg skrudde av gikk den tilbake til 1-2% brukt av CPU.. Er det vanlig at CPU går på 100% under de enkleste spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå