Lock-Aze Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hei,lurte på om det var noen som hadde montert ny kjøler på POV 6800GT kortet, eller har linker til hvordan det gjøres ? AC skjermkortkjøler til 6800GT/Ultra Har litt lyst på info rundt dette, før jeg gjør ett forsøk på å dissekrere ett kort til 4K. Er det verdt det ? Er det vanskelig å ta av/montere ny kjøler (er det stor mulighet for at jeg ødebelegger noe) Jeg bruker skjermkortet mest til gaming, benchmarking bryr meg mindre. I live mye life one frame at a secound, for å si det sånn, 10FPS eller mer ved overklokking og jeg gjør det, under 10 NO WAY IN HELL... Lenke til kommentar
six Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg utførte selv denne operasjonen på mitt nye POV 6800 GT nå i helgen. Synes ikke det var spesiellt komplisert. Det er en god del skruer som må løsnes for å få fjernet orginalkjøleren både på front- og baksiden av kortet. En ting du bør være oppmerksom på er at 3 av skruene som holder platen over vifte/kjøleribbe er forholdsvis små slik at en passende instrumenttrekker nesten er en forutsetning. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Ok, er 99% sikker på at jeg har skrutrekkeren/skrujernet jeg trenger, med mindre det er en uvanlig liten skru Det er ikke noe som sitter fast? eller noe lignende som jeg kan være uheldig å rive løs ? Bare å løsne alle skruer, rengjøre, smøre på ny goop og smekke på igjen ? Værsåsnill og si at det er så enkelt, da blir jeg kanonglad Lenke til kommentar
six Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ok, er 99% sikker på at jeg har skrutrekkeren/skrujernet jeg trenger, med mindre det er en uvanlig liten skru Jeg brukte instrumenttrekker nr 0, den nest minste jeg har, med en diameter på klingen på 3 mm, men den var i største laget. Gikk bare såvidt. Skulle hatt med den minste utgaven også. Ene skruen satt forøvrig forholdsvis godt fast så det er viktig med godt verktøy for ikke å ødelegge skruesporet. Det er ikke noe som sitter fast? eller noe lignende som jeg kan være uheldig å rive løs ? Bare å løsne alle skruer, rengjøre, smøre på ny goop og smekke på igjen ? Nei, ingen ting som sitter fast. Når du først har fått løsnet alle skruene er alle delene helt løse. Værsåsnill og si at det er så enkelt, da blir jeg kanonglad Ja, hvis man litt erfaring med slikt som dette fra før og ikke har ti tommeltotter midt i hånden så vil jeg si det er enkelt. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Nei, ingen ting som sitter fast. Når du først har fått løsnet alle skruene er alle delene helt løse. Hehe, vel, da går det greit, anngående å kjøpe skikkelig verktøy, så lærte jeg meg det når jeg begynte å skru bil. Ja, hvis man litt erfaring med slikt som dette fra før og ikke har ti tommeltotter midt i hånden så vil jeg si det er enkelt. Vel, fikk jo til å demontere og sette i hop igjen bilen min, den går nå enda, selv om det meste jeg har gjort der er ganske grovt (av typen brekkjern er jeft å ha arbeide), så vil jeg regne lodding på elektronikken som finarbeide. Endret 29. september 2004 av lock-aze Lenke til kommentar
spiro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har et MSI 6800 GT som jeg syns bråker litt i overkant av hva jeg godtar. Jeg er veldig klar for å høre erfaringer med støynivå ved bruk av alternativ kjøler! Lenke til kommentar
six Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har et MSI 6800 GT som jeg syns bråker litt i overkant av hva jeg godtar. Jeg er veldig klar for å høre erfaringer med støynivå ved bruk av alternativ kjøler! Når sant skal sies så var orginalkjøleren på POV kortet bedre enn jeg hadde forventet ut fra enkelte skrekkhistorier jeg hadde hørt med hensyn til hvor mye disse "nye" skjermkortene bråker. Men NV5 kjøleren er uten tvil mere stillegående og jeg synes den var vel verdt å kjøpe, særlig med tanke på at den bare koster ca. 200,- Like stille som det var med det gamle skjermkortet blir det uansett ikke for der hadde jeg en passiv Zalman kjøler uten vifte Lenke til kommentar
spiro Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Like stille som det var med det gamle skjermkortet blir det uansett ikke for der hadde jeg en passiv Zalman kjøler uten vifte Fins det vifteløs kjøling til kortet mitt da? Det hadde jo vært helt knall. Lenke til kommentar
six Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Fins det vifteløs kjøling til kortet mitt da? Det hadde jo vært helt knall. Sett bort fra vannkjøling har jeg ikke sett noe slikt nei. Til forrige generasjons skjermkort hadde jo Zalman passive heatpipe kjølere men med tanke på hvor store disse var og hvor mye mere varme siste generasjons skjermkort utvikler så ville jo noe slikt måtte bli noen voldsomme klumper. Men hvis det er mulig å få til hensiktmessige løsninger så har de sikkert noe på gang. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 om du ikke har drevet med noe serlig kjøler bytte før så ikke bruke arctic silver 5 i hverfall. bruk heller ceramiquet (?) den leder ikke strøm. satte på ny kjøler og fant as5 på baksiden av kortet dødt kort Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 om du ikke har drevet med noe serlig kjøler bytte før så ikke bruke arctic silver 5 i hverfall. bruk heller ceramiquet (?) den leder ikke strøm. satte på ny kjøler og fant as5 på baksiden av kortet dødt kort uhm AS5 er genialt da, men man skal jo ikke kjøre på med ett 10cm tykt lag, bare bittelitt oppå der man skal ha kontakt, en syltynn hinne, jeg vet at hvis jeg dynger på, så kan jeg få over kortet og få det litt for spennende ja. Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har POV 6800GT. Vurderer seriøst en NV5 kjøler. Lurer på om det er mulig å flashe til "POV 6800 ultra"? Ser at mange klokker over 400Mhz(kjerne) og 1,2Ghz(ram). Et orginalt Ultra kort kjører vel 400/1,1Ghz? Det blir vel snakk om en ombygging Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå