Gå til innhold

Adobe After Effects / Premiere 6.0 ?!

Viva

Anbefalte innlegg

Lastet ned begge to ferdig registrert til Mr.Brown men skjønner ikke bæret av å bruke det. Er det mulig å lage noe som helst i After Effects da?? fikk bare en default.aep som gjorde liten nytte uansett hvor jeg dro å vendte på filene.

Ser virkelig for meg dette her med 3d effekter å det der.. gjorde forsøk med en annen nedlastet musikk video i mpeg. - resultatet blir neppe godkjendt i hollywood..

Noen som kan bruke dette ?

Har aldri hatt suksess med noe fra Adobe heller.. PageMaker, Illustrator, FotoSjåp å det.. Nææ.. blir å finne noe annet.

Hvorfor skal vi forresten kjøpe Acrobat når vi bare laster ned PDF Printer Driver? ..er jo bare å skrive ut som PDF å åpne direkte i Acrobat Reader, velge lagre å vips :grin: Kjekkere å designe i MS Word 2002!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-13 14:56, Viva skrev:

Lastet ned begge to ferdig registrert til Mr.Brown men skjønner ikke bæret av å bruke det.

Helt unødvendig å nevne...

Quote:

Er det mulig å lage noe som helst i After Effects da?? fikk bare en default.aep som gjorde liten nytte uansett hvor jeg dro å vendte på filene.

Ser virkelig for meg dette her med 3d effekter å det der.. gjorde forsøk med en annen nedlastet musikk video i mpeg. - resultatet blir neppe godkjendt i hollywood..

Noen som kan bruke dette ?

Jeg har brukbar kunnskap om AfterEffects, men du må i såfall fortelle mer spesifikt hva du ønsker å oppnå. Du kan hente inn bilder og videosekvenser og deretter mikse dem sammen, legge på effekter osv.

Hvis du primært er opptatt av videoredigering er Premiere bedre. AfterEffects brukes mest til composition, altså miksing av 3d animasjon med live footage. Du lager altså ikke 3d grafikken i AfterEffects, men andre programmer som f.eks 3dsmax, Maya osv...

Quote:

Har aldri hatt suksess med noe fra Adobe heller.. PageMaker, Illustrator, FotoSjåp å det.. Nææ.. blir å finne noe annet.

Mon tror hvorfor...

Hint: Ikke for å være dust men det kan ha noe å gjøre med at du bruker piratkopier, og at dette er rimelig avanserte programmer. Det er veldig kjekt å ha en bok å slå opp i hvis man skal få til noe. Finnes selvsagt tutorials på nettet også men...

Adobe-programmene er ihvertfall veldig avanserte hvis man behersker dem, men det finnes helt klart andre og enklere programmer som ofte kan gjøre samme nytten

Lenke til kommentar

Mulig Adobe er bra om man bruker tolmodighet. Synes likheten mellom PhotoShop å Illustrator er nesten identisk.. Men Illustrator er "ok" til å lage firmaloger o.l. med.

Nei jeg sletter After Effects å beholder Premiere..

liker best paintshop pro til foto. Testet nyeste fra Adobe (nedlastet) men avinstallerte etter 2 minutter :smile: Skulle jeg like Premiere når jeg har fått ordentelig videokamera engang kjøper jeg det sikkert med bok også :grin: er ingen hensikt å betale 6 lapper for å ha noe som støver ned på harddisken heller..

Et eksempel mellom programvarer er Macromedia Director & Multimedia Builder (mediachance.com) , begge lager Multimedia CD-rom. Men MM Builder er jo dobbelt så bra! Macromedia er høyt markedsført å selger alikevel til duster som HjemmePC å andre. De CD-rommene er jo helt på trynet :grin:

De som mekker PDF bør se etter: "BroadGun pdfMachine" , knallbra driver som skriver direkte til Acrobat Reader. (opptil 1600DPI kvalitet)

Lenke til kommentar

Jeg blir frustrert....

Jeg jobber endel med de fleste Adobe / Macromedia produktene og skal fortelle deg en ting; dette er proffe verktøy og tersklen er ganske høy. Det er jo helt utrolig av deg å si noe som at de ikke kan produsere noe som helst. Jeg vil påstå at nesten alle reklame filmer, musikk videoer og annen motion graphics har vært innom After Effects en eller annen gang. Mesteparten av effektene i "Gladiator" ble laget i dette programmet.

Nei vet du hva, ta deg sammen og kjøp en bok. En verden av muligheter ligger gjemt i dette programmet.

After Effects er for video det Photoshop er for bilder.

Premiere er et redigerings program, ikke noe annet. Ja, du kan legge på enkle effekter og overganger, men skal det lages mere avanserte løsninger bør AE brukes....

Lykke til

PS: Det finnes fine programmer integrert i Windows for dine behov!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 02:25, Mayhem Soap skrev:

Jeg blir frustrert....

Jeg jobber endel med de fleste Adobe / Macromedia produktene og skal fortelle deg en ting; dette er proffe verktøy og tersklen er ganske høy. Det er jo helt utrolig av deg å si noe som at de ikke kan produsere noe som helst. Jeg vil påstå at nesten alle reklame filmer, musikk videoer og annen motion graphics har vært innom After Effects en eller annen gang. Mesteparten av effektene i "Gladiator" ble laget i dette programmet.

Nei vet du hva, ta deg sammen og kjøp en bok. En verden av muligheter ligger gjemt i dette programmet.

After Effects er for video det Photoshop er for bilder.

Premiere er et redigerings program, ikke noe annet. Ja, du kan legge på enkle effekter og overganger, men skal det lages mere avanserte løsninger bør AE brukes....

Lykke til

PS: Det finnes fine programmer integrert i Windows for dine behov!

Høres kult ut men noen bok gidder jeg ikke lese... (har hverken tid eller lyst) blir såfall donald pocket :grin:

Gladiator film i After Effects? høres rart ut,

hvilket format/kvalitet lagres slike filmer i da?

De fleste filmer kan vel lages i premiere ettersom det er bare "klipp" uten spes. effekter.

Men kan enda ikke forestille meg å lage effekter i After Effecs.. Fant ikke engang noe å lage subtitles med :grin: men så er jeg jo "helt fersk" på video redigering også da! hehe..

Liker desse programmene bedre:

http://www.doom9.org/software.htm

Lenke til kommentar

Quote:

Hvis du primært er opptatt av videoredigering er Premiere bedre. AfterEffects brukes mest til composition, altså miksing av 3d animasjon med live footage. Du lager altså ikke 3d grafikken i AfterEffects, men andre programmer som f.eks 3dsmax, Maya osv...

Nettopp bestilt DemoCD med softwaren :smile: får prøve å se hva jeg finner ut.. Testet "Cinema 4D" men dette var jo møkk.. (teknisk)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 03:07, Viva skrev:

Nettopp bestilt DemoCD med softwaren :smile: får prøve å se hva jeg finner ut.. Testet "Cinema 4D" men dette var jo møkk.. (teknisk)

Humre-humre! De brukte faktisk Cinema4d også til å lage Gladiator. Mener å huske den ble brukt til stadion-scenene.

Syns faktisk Cinema er et rimelig greit program, har brukt det en del selv. Er rask å sette seg inn i og funksjonaliteten er det heller ikke noe i veien med. Men sammenlikner du med 3dsmax, soft og maya ligger den nok litt etter, bla. på animasjon. Men den er da også i en annen prisklasse. Raytracer'n til Cinema er også ekstremt rask!!

AfterEffects ble nevnt istad: http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/...7gladiator.html

[ Denne Melding var redigert av: langbein på 2002-05-25 04:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...