Gå til innhold

Hvor finner jeg veldig billige DVD plater?

shaho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså brenn bare DVD plater, må ha veldig billige :) Dårlig med penger :blush:

De trenger ikke å ha kover, billigst som mulig. :thumbup:

Det kan fort bli dyrere å kjøpe "veldig billig"... :cry:

Hvis jeg har forstått det riktig, er det ofte en sammenheng mellom pris og kvalitet, og du skal ikke ha så mange feilbrenninger før det lønner seg å kjøpe noe litt dyrer/bedre... :yes:

Sjekk denne tråden for gode kjøpetips! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøp "That`s write!" 4x dvd+r i 25 pk hos Komplett (99 kr) eller Datakjeden (109 kr).

Hvis du bor i nærheten av en Datakjeden butikk sparer du porto også.

Platene skal være produsert av RICOHJPNR01 (Ritek) og er av langt bedre kvalitet enn Samsung platene fra psdata, som produseres av mer ustabile Optodisc.

Lenke til kommentar
Hva med en slik pakke:

https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301142

Har bestillt totalt to slike selv, og platene holder _meget_ god kvalitet!

Disse platene er nok produsert av Optodisc og er av klart lavere kvalitet enn "That`s write!" dvd+r i spindel som produseres av Ricoh (Ritek).

Trådstarter har dessuten ikke brukt for dvd-covre så da er det klart bedre å velge spindel.

Det blir billigere og bedre kvalitet :thumbup:

Lenke til kommentar
Merk, DVD+ plater fra That's Write er gode saker (har en drøss 4x-plater som brenner godt på 8x). DVD- platene skal være møkk, såvidt jeg har fått med meg.

Har ikke hatt noen problemer med mine That`s Write Dvd-r plater. De er Princo, men fungerer fint her iallefall.

Ja de fungere jo selvsagt like etter de er brent, men bare vent til at det er gått 5-6 mnd'er, da kommer du ikke til og kjøpe billige plater mere, pga av at platene ikke lengre fungerer :thumbdown:

Princo er de verste platene som jeg har vært borti! ca 70% av mine princo plater er kastet ut vinduet til nå! de bare slutter og virke. Resten av Princoplatene som faktisk fungere enda, har jeg brent over på kvalitetsplater.

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent er ikke disse platene laget av Princo, det er det kun DVD-R platene som er... DVD+R platene er produsert av Ricoh.

Dette har jeg, for sikkerhetsskyld, skjekket med hjelp av programmet DVD Identifier som er å lese om i denne tråden.

Jeg har ihvertfall benyttet meg av både That's write og Verbatim, jeg har mange plater som ble brent for over 1 år siden som funker fint som fy...

Men jeg er enig i at man generelt sett bør være forsiktig med billig-plater, men det kan alikevel lønne seg å skjekke mulighetene :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...