abjerck Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 tenkte på denne løsningen : 2 vifter i døra som blåser inn på hovedkortet, 2 vifter nede fremme som blåser inn, 2 vifter bak som blåser inn og 2 store 120 oppe som blåser ut. Ville det bli en bra løsning ? noen bedre forslag ? klarer de 2 120mm viftene og frakte all varmlufta ut ? Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Virker som en ok løsning dette, men kanskje du burde droppe de 2 viftene bak, mht. at de blåser "inn" og de 2x120 oppe blåser "ut". Tviler på at du får så mye ut av de, men du kan jo prøve Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Om viftene som trekker luft inn i kabinettet i bak-kant vil ha noen effekt avhenger av plassering av kabinett for ikke å si hvordan pcen er innvendig. Selv ville jeg droppe disse 2 i bakkant. Jeg er en tilhenger av støvfrie pcer og liker da overtrykk i pcen. Hvordan forholdet blir mellom 80mm og 120mm avhenger selvsagt av hvilken effekt/stryke du velger å kjøpe. Du kan jo også benytte deg av viftestyring. Uansett er det viktig at du tenker på "air flow", er det tett av ledninger og annet "rot" i toppen av kabinettet vil dette hindre air flow. Rydding av i kabel/ledning-salaten kan ha en meget positiv effekt på temperaturen i systemet ditt. Lenke til kommentar
MiNdNuMb Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Det virker litt overkill kanskje? men det kan jo gi en fet effekt ! hvis du ikke har for mye støv svevende rundt i huset kan jeg anbefalde dette: lag en dukt av papir eller papp. Personlig har jeg brukt A3 ark med vanlig papir som jeg har klippet og brettet til en kanal som leder luft fra 2stk. 80 mm vifter som blåser inn i kabinettet, gjennom kanalen og direkte inn på vifta over kjøleribba. Temperaturforskjellen mellom fritt innblåst luft og kanal ble noe sånt som 7 grader minimum. Potensiellt problem: pga. generell lav hygienestandard pluss 3 stk katter lokende rundt maskinen til en hver tid ble det blåst relativt mye støv og kattehår inn gjennom kanalen, som la seg som et fint lag over kjøleribba. Resultat: svært redusert kjøleeffekt over tid. Dette kan kanskje ordnes med et passende filter. Lykke til med viftene ! Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Uansett hva du kommer fram til, _kjøp støvfilter_!! Du merker ingenting av støv i PCn de første ukene, men etterhvert samler det seg opp store hybelbjørner overalt. Spesielt irriterende er det med et lag støv over alle kretskort! Det koster rundt omkring 25kr på microplex, så det er ikke dyre innkjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå